Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تصویری جمعه گذشته در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر رهاشدن نوزادی بیجان در یکی از نقاط حاشیه شهر اصفهان منتشر و ادعا شد نوزاد متعلق  به یک فرد کارتن‌خواب است ؛ هنوز صحت این موضوع که محل عکس متعلق به  اصفهان است یا هویت والدین نوزاد مشخص نیست.

مجتبی ناجی در این موضوع روز شنبه به ایرنا گفت که ساماندهی کارتن خواب‌ها و افراد بی خانمان مربوطه به دستگاه‌هایی مانند شهرداری، فرمانداری، بهزیستی، شورای مبارزه با مواد مخدر، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاه‌های مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قانونگذار پیش‌بینی کرده که برای این افراد مکانی توسط شهرداری مهیا و مجهز شود و فرمانداری یک نفر را به عنوان مسوول یا مدیر برای آن مرکز مشخص کند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان افزود: در این راستا وظیفه بهزیستی استقرار مددکار و روانشناس در آن مرکز است تا با غربالگری افرادی که شناسایی و جذب شده‌اند بسته به مورد و نیازی که دارند هدایت کنند به عنوان نمونه سالمندان و بیماران اعصاب و روان مزمن به مراکز زیرپوشش بهزیستی و در صورت حاد بودن بیماری به دانشگاه علوم پزشکی معرفی و ارجاع داده می‌شوند.

به گفته وی معتادان متجاهر نیز به مراکز ماده ۱۶ با هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر و در صورت داشتن شرایط و همکاری داوطلبانه به مراکز ماده ۱۵ برای ترک اعتیاد ارجاع داده می‌شوند.

ناجی یادآور شد: در زمان حاضر مکانی با عنوان "سامان سرای بانوان خورشید" با مجوز استانداری و به همت شورای اسلامی شهر اصفهان و با حمایت شهرداری و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برای نگهداری افراد بی سرپناه در اصفهان دایر است.

ناجی تصریح کرد: این افراد به صورت خودمعرف و یا با ارجاع دستگاه قضایی می‌توانند از این مکان استفاده کنند و بهزیستی نیز در این مرکز خدمات مددکاری و روانشناسی به مددجویان حاضر در این مکان ارائه می‌دهد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان افزود: بهزیستی حمایت از  آسیب‌دیدگان را بنابر حیطه و اختیارات خود در دستور کار دارد و از هیچ گونه کمکی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

متولیان بهزیستی تاکنون آماری از کارتن خواب‌ها در اصفهان ارائه نکرده اند اما وجود افزون بر ۲ هزار و ۳۸۴ هکتار اراضی مسکونی حاشیه نشین آسیب‌های اجتماعی نظیر کارتن خوابی را در این خطه پررنگ کرده است.  

برچسب‌ها اصفهان بی خانمانی سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان بی خانمانی سازمان بهزیستی کشور اصفهان بی خانمانی سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۰۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه ملی تا ساعت ۲۲ امشب/اجرای برنامه های متعدد

به گزارش خبرگزاری مهر، در این شب موزه به شیوه‌ای متفاوت و حرفه‌ای برای دوستدارانش معنا می‌گیرد و روایت‌هایی شیرین و رازهای سر به مهر تاریخ توسط متخصصین بازگو می‌شود.

علاقه‌مندان به این بازدید شبانه در صورت تمایل می‌توانند بر اساس برنامه‌های اعلام شده در بیش از ۲۵ تور موضوعی با حضور پیشکسوتان، اساتید و کارشناسان حوزه‌های باستان‌شناسی، فرهنگ و هنر در موزه ملی ایران شرکت کنند.

فخری دانشپور پرور، حمیده چوبک، سونیا شیدرنگ، شاهرخ رزمجو، مصطفی ده پهلوان، روح الله یوسفی زشک، احسان رضایی، اسماعیل اسماعیلی جلودار، نوشاد رکنی، اشکان پوریان، محمدرضا نعمتی و … از جمله اساتید حاضر در شبی با موزه ملی ایران خواهند بود.

شرکت‌کنندگان این برنامه همچنین می‌توانند در بیش از هشت تور موضوعی کتابخانه و موزه ملی ملک در مجاورت موزه ملی ایران نیز شرکت کنند.

بازدید از نمایشگاه نسخ خطی قرآن منسوب به بایسنقر میرزای تیموری (منتخب آثار کتابخانه و موزه ملی ملک، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان و موزه ملی ایران) و تور موضوعی با حضور پژوهشگران این حوزه از جمله ایستگاه‌های ویژه و برنامه‌های مرتبط با این ایام فرخنده تدارک دیده شده است.

میزبانی از کودکان و نوجوانان درکارگاه‌های اختصاصی با برنامه‌های متنوعی صورت خواهد پذیرفت. از جمله این کارگاه‌ها می‌توان به ضرب سکه، آشنایی با مهر، تجربه بازی باستانی پنج هزارساله شهرسوخته، بازآفرینی نقوش باستانی، نقاشی و …. اشاره کرد. یادآور می‌شود حضور برای عموم علاقمندان در رویداد شبی با موزه از ساعت ۱۸ تا ۲۲ رایگان بوده و ورود تا ساعت ۲۱ امکان‌پذیر خواهد بود.

کد خبر 6062786 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • اخراج مهاجران بی خانمان از پاریس در آستانه المپیک
  • آرزوهای مددجویان و نیازمندان را برآورده کنید!
  • خدمات دهی اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان به مردم و مسافران
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • ۸۶۱ خدمت توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر ارائه شد
  • بازدید رایگان از موزه ملی تا ساعت ۲۲ امشب/اجرای برنامه های متعدد
  • ارائه ۸۶۱ خدمت تخصصی توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر