Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون ۹۷/۲۲ درصد خانوار روستایی و ۱۰۰ درصد خانوار شهری استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که شامل یک میلیون و ۶۴۷ هزار مشترک تحت پوشش گاز طبیعی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، سیّدرضا رهنمای توحیدی با بیان اینکه آذربایجان شرقی با سه میلیون و 891 هزار و 318 نفر جزو استان‌های پرجمعیت در کشور است، اظهار داشت: این استان با برخورداری از آب و هوایی سرد و کوهستانی، از لحاظ اقلیم بندی گازرسانی، اکثریت شهرهای آن در اقلیم یک قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بر اساس برنامه چشم‌انداز 1400، تعهد این شرکت گازرسانی به تمامی روستاهای (بالای 20 خانوار) در استان بوده و در راستای تحقق این امر و علی‌رغم شرایط اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه، با طراحی پروژه‌های گازرسانی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌های اجرایی، بکارگیری پیمانکاران مجرب، کنترل مستمر پروژه‌ها براساس برنامه زمان بندی، بومی‌سازی تجهیزات گازرسانی، ثبت اختراعات و نوآوری و مشارکت کارکنان دانش محور، در خدمت رسانی صادقانه به مردم تلاش می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با بیان این‌که گازرسانی به 240 روستا در دست اجرا بوده و 86 روستا نیز همزمان با هفته دولت افتتاح شده است خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌ها و تصمیمات، عملیات گازرسانی پروژه‌های روستایی دیگر نیز بالای 63 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی شاهد اتمام گازرسانی روستایی در آذربایجان شرقی خواهیم بود.

رهنمای توحیدی در ادامه یادآور شد: اجرای بیش از 22 هزار و 300 کیلومتر شبکه گاز با نصب 673 هزار و 200 انشعاب شهری و روستایی با لحاظ داشتن مسیرهای صعب العبور در پروژه‌ها، از جمله اقداماتی بوده که در سایه تلاش شبانه روزی کارکنان و با انگیزه رضایت مردمی محقق شده است.

وی در ادامه  با تشریح طرح ملّی بهینه سازی موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری اظهار داشت: در راستای اهداف مسئولیت‌های اجتماعی، طرح ملّی بهینه سازی موتور خانه ها با هدف جلوگیری از اتلاف منابع گازی کشور و مدیریت مصرف مشترکین، توسط شرکت ملی گاز ایران به شرکت های تابعه ابلاغ گردیده و با اجرای این طرح که برای مشترکین یاد شده اختیاری و رایگان می باشد، در مصرف گاز طبیعی واحدهای متقاضی استفاده از تسهیلات طرح، حداقل10 درصد صرفه جویی حاصل می گردد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی ضمن دعوت از مشترکین گاز طبیعی در استان برای بهره مندی از مزایای این طرح با رویکرد شناسایی عوامل هدر رفت گاز ناشی از عدم مصرف بهینه موتورخانه ها تاکید کرد: اجرای طرح اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه واحد‌های مسکونی و تجاری 3 اقدام اساسی شامل تنظیم مشعل، نصب رسوب گیر و عایق کاری، بنحو موثری مصرف انرژی و هزینه های ناشی از آن را کاهش خواهد داد.

گزارش| سرانجام پرونده قاچاق 36هزار کولر گازی در خوزستان به کجا رسید؟گازکشی به منازل 150 خانواده نیازمند پاتاوه کهگیلویه و بویراحمد به همت بسیجافزایش 10 درصدی ظرفیت فرآورش گاز ایران تا پایان سالافزایش توان ذخیره‌سازی گاز ایران / رکورد ذخیره‌سازی گاز در «سراجه» شکست

وی ادامه داد: با اجرای راهکارهای بهینه‌سازی شامل، معاینه فنی موتورخانه‌ها و تنظیم مشعل آن، نصب سیستم کنترل هوشمند موتورخانه، عایق کاری حرارتی منبع انبساط باز و نصب دستگاه رسوب‌گیر و راهکارهای دیگر، می‌توان مصرف انرژی را کاهش داد.

رهنمای توحیدی افزود: براساس مطالعات انجام یافته، موتورخانه ها به عنوان یکی از سیستم های پرمصرف انرژی در واحدهای مسکونی و تجاری شناسایی شده که مطابق سیاست های کلان وزارت نفت در زمینه بهینه سازی مصرف، اجرای طرح یادشده بصورت رایگان برای متقاضیان در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در خصوص نحوه بهره مندی از مزایای این طرح ملّی افزود: مشترکین محترم می توانند با مراجعه به بخش "بهینه سازی موتورخانه" در سایت شرکت ملّی گاز ایران به آدرس www.nigc.ir در این طرح ملّی ثبت نام کنند.

گفتنی است، پیرو معرفی و تشریح جزئیات این طرح توسط مدیرعامل شرکت گاز استان از برنامه رادیویی سحرلر شبکه سهند، با جمع بندی درخواست ها، چالش ها و نظرات واصله مردمی، این روند اطلاع رسانی از طریق برنامه های مشارکتی با صدا و سیمای مرکز استان و سایر کانال های ارتباطی موجود، توسط مسؤولین شرکت گاز ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/115/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زندگی روستایی آذربایجان شرقی زندگی روستایی آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی شرکت گاز استان ی گاز ایران بهینه سازی گاز طبیعی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۰۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی

 رسالی احدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی با اشاره به عملکرد ۵ ساله شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در مبارزه با استخراج غیرمجاز رمز ارز اظهار کرد: کارشناسان این شرکت با شیوه‌ها و بررسی‌های فنی و غیرفنی در شهرستان‌های حوزه فعالیت خود توانستند حدود ۶ هزار دستگاه تولید رمز ارز غیرمجاز را شناسایی، کشف و ضبط کنند.

وی افزود: تولید غیرمجاز رمز ارز در هر بخشی به ویژه در بخش صنعتی و خانگی به عنوان یک تهدید برای شبکه برق محسوب شده و ما برای مقابله با این تهدید نیاز به همکاری ارزشمند آحاد جامعه داریم تا در تامین مطمئن انرژی برق شهروندان عزیز کمک حال خادمان خود در صنعت برق و به ویژه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی باشیم.

رسالی احدی با اشاره به رسیدگی ویژه و سریع مراجع قضایی استان و شهرستان‌ها به پرونده‌های این پدیده غیرقانونی و خدمات نیرو‌های انتظامی و امنیتی استان در کشف و مبارزه با استخراج رمز ارز غیرمجاز ادامه داد: این تعداد ماینر از ۵۳۰ نقطه استان شامل شهرها، روستا‌ها و واحد‌های خدماتی و تولیدی کشف شده و با تشکیل صد‌ها پرونده تحویل مقامات محترم قضایی استان در شهرستان‌های مختلف تحت پوشش شده است.

وی با اشاره به آخرین اقدام این شرکت در شناسایی دستگاه‌های غیرمجاز ماینر گفت: کارشناسان این شرکت در فروردین ماه امسال تعداد چهار دستگاه در روستای درویش بقال شهرستان شبستر، تعداد چهار دستگاه در بخش کشکسرای مرند و تعداد ۲ دستگاه در شهرستان مراغه را کشف و ضبط کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی
  • شعله‌های آبی گاز برای ۱۳ هزار مشترک دیگر استان مرکزی روشن شد
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • شرکت حدود ۱۰ هزار نفر از روستاییان در کارگاه‌های آموزش اطفای حریق
  • افزایش یک درصدی نزاع در آذربایجان‌شرقی
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است
  • اجرای ۷۰ طرح بهداشتی و درمانی در آذربایجان شرقی
  • اجرای ۷۰ طرح بهداشتی و درمانی در آذربایجان‌ شرقی