Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حسین شهیدزاده گفت: همزمان با سردتر شدن هوا و کاهش ارتفاع لایه مرزی، آلاینده‌ها با افزایش غلظت روبه‌رو می‌شوند و این شرایط در زمان وقوع پدیده وارونگی دما تشدید می‌شود. خبرگزاری میزان- مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام اینکه پایتخت به علت دارا بودن انبوه منابع متحرک و ثابت، از پتانسیل بالایی برای تولید و انباشت حجم انبوهی از آلاینده‌های هوا برخوردار است، گفت: عدم امکان تهویه مناسب طبیعی هوای تهران، در طول سال به ویژه در فصول سرد، عامل بالقوه‌ای برای تشدید آلودگی هوا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   حسین شهیدزاده با تأکید بر اینکه در شش ماه دوم سال، چند عامل امکان افزایش غلظت برخی آلاینده‌های هوا را افزایش می‌دهد، افزود: در سال‌های گذشته، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها موجب افزایش سفر‌های درون‌شهری و تشدید ترافیک و در پی آن، بالا رفتن غلظت آلاینده‌های مرتبط با ترافیک نظیر NO۲ و ذرات معلق زیر ۲ و نیم میکرون می‌شد.
وی با اشاره به اینکه البته در سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا، آموزش‌های مجازی جایگزین آموزش‌های حضوری شده است، اظهار کرد: همزمان با سردتر شدن هوا و کاهش ارتفاع لایه مرزی، آلاینده‌های مذکور با افزایش غلظت روبه‌رو می‌شوند و این شرایط در زمان وقوع پدیده وارونگی دما تشدید می‌شود.
شهیدزاده با بیان اینکه به همین دلیل است که طی ماه‌های سرد، تعداد روز‌های آلوده افزوده می‌شود، تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل تشدید آلودگی هوا در روز‌های سرد سال، افزایش میزان مصرف گاز طبیعی و اقدام برخی صنایع و نیروگاه‌های بزرگ در جایگزینی سوخت‌های سنگین به‌جای گاز طبیعی است که منجر به افزایش SO۲ در برخی روز‌ها به ویژه در مناطق مجاور این واحد‌های آلاینده می‌شود.   بیشتر بخوانید: افزایش آلاینده‌های هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت
وی با اشاره به اینکه در برخی موارد نیز به دلیل کمبود بارندگی و وزش باد‌های حامل گرد و غبار، افزایش غلظت ذرات معلق اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، در پاییز سال جاری میزان بارندگی‌ها کمتر از سال قبل است.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تأکید بر اینکه در سال جدید، چگونگی محاسبه شاخص تغییر کرده و سخت‌گیرانه‌تر شده است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل، پیش‌بینی می‌شود میزان AQI در ماه‌های سرد افزایش داشته باشد و این شرایط می‌تواند برای آلاینده‌های NO۲ و ذرات معلق زیر ۲ و نیم میکرون اتفاق بیفتد.   انتهای پیام/ برچسب ها: شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حسین شهیدزاده

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شرکت کنترل کیفیت هوای تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت هوای تهران در آخرین روز فروردین ۱۴۰۳

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد که با قرار گرفتن شاخص روزانه آلودگی هوای پایتخت روی عدد ۶۷ سطح آلودگی هوا به صورت قابل قبول ارزیابی می‌شود.

شاخص ۲۴ ساعته هم روی عدد ۷۴ بود و منبع اصلی ایجاد آلودگی ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون ارزیابی می‌شود.

تهران از ابتدای امسال ۲۵ روز هوای قابل قبول و ۵ روز هوای پاک داشت.

کد خبر 845481 برچسب‌ها آلودگی هوا شهردارى تهران تهران شهر مدیریت شهری

دیگر خبرها

  • وضعیت هوای تهران در آخرین روز فروردین ۱۴۰۳
  • کیفیت هوای پایتخت در آخرین روز از فروردین ماه قابل قبول است
  • هوای صاف تا نیمه ابری در مازندران
  • نا سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ ۳۱ فروردین
  • آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • پیش بینی افزایش دما و غلظت آلاینده‌ها در خوزستان
  • تداوم کیفیت سالم هوا در تهران
  • طعم و بوی نامطبوع آب همدان تا چند روز آینده برطرف می‌شود
  • وضعیت هوای تهران در ۲۹ فروردین ۱۴۰۳