Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@14:15:20 GMT

خیز عربستان برای تقویت روابط اقتصادی ریاض-تاشکند

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۰۵۰۸

خیز عربستان برای تقویت روابط اقتصادی ریاض-تاشکند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، سفارت ازبکستان در مرکز اطلاع‌رسانی و مطالعات عربی و روسی عربستان میزگردی در «ریاض» با موضوع «همکاری‌های اقتصادی با کشورهای آسیای مرکزی به ویژه ازبکستان» برگزار که در آن رؤسا و نمایندگان این مرکز، تحلیلگران و محافل بازرگانی شرکت کردند.

طرف ازبک گزارشی از چگونگی و توسعه روابط «تاشکند» و ریاض در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری، فرهنگی و همچنین اولویت‌های سیاست خارجی این کشور در اختیار شرکت کنندگان قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تاکید شد که تاشکند خواستار توسعه و تحکیم روابط سودمند با کشورهای اسلامی بر اساس روابط دوجانبه و در چارچوب سازمان همکاری اسلامی و بانک توسعه اسلامی است. از همین سو از محافل بازرگانی ریاض برای مشارکت در اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در زمینه‌های پتروشیمی، کشاورزی، بهداشتی، داروسازی، فنآوریهای اطلاع رسانی و گردشگری دعوت شده است.

«مجید الترکی» مدیر مرکز اطلاع رسانی و مطالعات عربی و روسی در این نشست گفت: زمان تشدید همکاری‌های دوجانبه فرا رسیده است.

وی اظهار داشت: این مرکز آماده ارائه کمک به شرکت‌های دولتی و خصوصی تاشکند در توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی و سرمایه گذاری و حضور در تدوین قراردادهای صادراتی و وارداتی بین بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور است.    

عربستان سعودی استقلال این کشور را در تاریخ 30 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 20 فوریه سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ازبکستان عربستان سعودی میزگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۰۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود


به گزارش تابناک از ایسنا، علیرضا عنایتی سفیر ایران در ریاض ضمن ابراز خرسندی از سفر اولین کاروان عمره‌گذاران ایرانی به عربستان گفت: امیدوارم آمار زائران ایرانی برای انجام حج عمره به بیش از ۷۰۰ هزار نفر در سال برسد، همانگونه که قبل از قطع روابط به این آمار رسیده بودیم.

وی با ابراز خرسندی از ورود عمره گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

سفیر ایران با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به لطف الهی و با تلاش های مستمر نهادهای ذیربط  این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی ایران هفته آینده برای مشارکت در نشست‌های ۲۰۲۴ بانک توسعه اسلامی به ریاض می‌رود و جشن ۵۰ سالگی تاسیس این بانک نیز برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است
  • رئیس‌ جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به عنوان دو کشور اسلامی مهم می‌تواند در حل مشکلات منطقه موثر باشد
  • در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان چه گذشت؟
  • رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است/قدردانی شریف از رئیسی
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی
  • اهداف عربستان از گسترش روابط با ارمنستان/ ریاض به رقیب ایران در قفقاز تبدیل شد؟