Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@19:55:38 GMT

احتمال اُفت قیمت جهانی نفت به زیر ۲۰ دلار

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۰۵۴۶

به گزارش اکوفارس، سید محمد علی خطیبی نماینده پیشین ایران در اوپک در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات قیمت نفت در جهان با توجه به انتخابات پیش روی آمریکا گفت:به طور معمول در آمریکا قیمت گذاری انرژی میان جمهوری خواهان و دموکرات‌ها با یکدیگر فرق دارد و جمهوری خواهان بیشتر به بازار نفت اهمیت می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: رئیس‌جمهور بعدی آمریکا، ممکن است سیاست‌های جدیدی در حوزه انرژی و صنعت نفت پیش بگیرد، ولی ترامپ به قرارداد‌های بین المللی چندان اهمیتی نمی‌دهد، ترامپ قول داده در دوره دوم ریاست جمهوری خود محدودیت‌های تولید و برداشت گاز متان را کاهش دهد.

نماینده پیشین ایران در اوپک افزود:با توجه به همه گیری بیماری کرونا در جهان،اقتصاد نه تنها در آمریکا بلکه در کل دنیا با اُفت روبه رو بوده است و انتخابات ریاست جمهور آمریکا برای بازار نفت مهم است زیرا هر چقدر اقتصاد محدود شود قطعا انرژی کمتری استفاده می‌شود.

خطیبی تصریح کرد:باتوجه به این که اوپک پلاس میزان تولیدات خود را کاهش داده است و اگر این کاهش تولید ادامه پیدا کند، قیمت نفت در بازارهای جهانی به عددی کمتر از ۲۰ دلار خواهد رسید.

او افزود: متاسفانه بیماری کرونا شوک بزرگی به بازار نفت وارد کرده است و کرونا  تمامی فعالیت‌های اقتصادی در جهان را محدود کرده که باعث اُفت قیمت جهانی انرژی شده است.

نماینده پیشین ایران در اوپک گفت:شیوع بیماری کرونا روی تقاضای نفت در جهان تاثیر گذاشته و همین موضوع موجب شده است که قیمت‌ها در بازار کاهش پیدا کند.

خطیبی تصریح کرد:احتمال دارد قیمت نفت روند کاهشی خود را ادامه دهد اما پیش بینی می شود با پیدا کردن واکسن کرونا قیمت جهانی نفت افزایش پیدا کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۰۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باارزش‌ترین خودروساز جهان بازار را غافلگیر کرد

 تسلا قیمت‌های ایالات‌متحده را ۲۰۰۰ دلار کاهش می‌دهد، زیرا فروش، کاهش و موجودی‌ها افزایش یافته است.

ارزان‌ترین مدل شاسی‌بلند مدل Y اکنون قیمت ۴۲ هزار و ۹۹۰ دلار آمریکا دارد. تغییرات مشابهی برای مدل S و X انجام شد و به نظر می‌رسد مدل ۳ بدون تغییر است.

ماسک در یادداشتی به بیش از ۱۴۰ هزار کارمند شرکت اعلام کرد که در حال کاهش تعداد کارکنان؛ «بیش از ۱۰ درصد در سراسر جهان» است. دو نفر از مدیران ارشد نیز کنار رفتند.

تسلا درآمد سه ماهه اول خود را گزارش داد. ارزش سهام امسال بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است.

طبق گزارش بلومبرگ، این خودروساز اولین افت فروش خود را نسبت به سال قبل از روز‌های ابتدایی همه گیری کووید در سه ماهه اول تجربه کرد و ۳۸۶ هزار و ۸۱۰ دستگاه خودرو تحویل داد که بسیار کمتر از برآورد‌های تحلیلگران ۴۴۹ هزار و ۸۰ دستگاه بود.

منبع: ایسنا

tags # خودرو تسلا سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد / احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد | احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • قیمت نفت نزولی شد
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد/ احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • باارزش‌ترین خودروساز جهان بازار را غافلگیر کرد