Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@19:45:11 GMT

تازه ترین خبرها از سریال «ابوذر زمان»

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۰۵۸۲

تازه ترین خبرها از سریال «ابوذر زمان»

به گزارش افکارنیوز،

حامد قربانی نویسنده سریال «ابوذر زمان» با محوریت آیت‌الله طالقانی درباره وضعیت نگارش این سریال عنوان کرد: تاکنون ۲۶ قسمت از فیلمنامه سریال به معاونت امور استان‌های صداوسیما تحویل داده شده است که به زندگی آیت الله طالقانی و بررسی دوره‌های ساواک، روسای ساواک و تشکیل نهضت آزادی و انشعاب از جبهه ملی می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر نگارش قصه به وقایعی چون قیام ۱۵ خرداد رسیده است. زمانی که شاه برای بگیر و ببندها دستور می‌دهد، در همان ایام از روی تزویر در مراسم‌های مذهبی هم حضور دارد.

نویسنده « ابوذر زمان » گفت: جالب است که بیشتر فضاهای این سریال در وقایع محرم می‌گذرد و باعث شد فرم کار بیشتر فضایی عاشورایی داشته باشد. اتفاقاً در اکثر سخنرانی‌های آیت‌الله طالقانی این فضا وجود دارد و حتی او شاه را به دلیل حرکات مزورانه و فسق و فجورش با یزید برابر می‌گرفت. الان ممکن است کمی این سخنان کلیشه شده باشد ولی واقعیتی است که البته باید در فضای روز گفته شود.

قربانی با اشاره به سخنرانی‌های امام خمینی (ره) عنوان کرد: قرابت انقلاب با عاشورا نکته‌ای است که کمتر درباره آن گفته شده است اما واقعیت است و مهمترین حرفی است که ما سعی کردیم در این سریال پررنگ باشد. از طرف دیگر خیلی‌ها ارتباط نزدیک آیت الله طالقانی و امام خمینی (ره) را نمی‌دانند و اینکه چقدر آیت‌الله طالقانی حتی قبل از واقعه ۱۵ خرداد به حضرت امام ارادت داشته است.

سریال‌هایی با تم مبارزه در تلویزیون

وی با بیان اینکه تم مبارزه با استعمار در سریال‌های تلویزیونی با «دلیران تنگستان» شروع شده است، گفت: بعد از انقلاب به سریال‌هایی چون «هزار دستان» و «کوچک جنگلی» رسید و این اواخر با « سرزمین کهن » و حتی «بانوی سردار» و سریال‌های این چنینی ادامه یافت و حالا «ابوذر زمان» هم از همین تم استفاده کرده است.

این نویسنده اضافه کرد: در زمان انقلاب هم اصل بر مبارزه صرف با شاه نبوده است بلکه اصل این مبارزه با صهیونیسم و استکبار بود که شاه هم مهره‌ای از آنها بود.

حضور جلال آل احمد در سریال

قربانی با اشاره به حضور شخصیت جلال آل احمد در این سریال و در طول قصه بیان کرد: گلگرد روستایی در طالقان است که بخش کودکی و حتی بخش‌هایی از زندگی طالقانی در آنجا تصویر می‌شود و زمانی که به این دوران‌ها از زندگی وی می‌رسیم نزدیکان وی همچون جلال آل‌احمد را هم می‌بینیم. همانطور که می‌دانید پدر جلال آل‌احمد پسرعموی طالقانی است و نسبت خویشاوندی با هم دارند که در سریال باعث شد در بخش‌هایی به آن اشاره شود.

وی در پایان با اشاره به درام این سریال اظهار کرد: شخصیت‌ها باید رو به روی شخصیت اصلی قرار بگیرند تا اهمیت شخصیت طالقانی نمایش داده شود؛ اینکه چگونه افراد تحت تاثیر نگاه و تفکر او قرار می‌گیرند. به هر حال او در جمع بسیاری از کراواتی‌ها و آدم‌های روشنفکر بوده است و بسیاری از او تاثیر می‌گرفتند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آیت الله طالقانی ابوذر زمان سریال سرزمین کهن تلویزیون جلال آل احمد آیت الله طالقانی ابوذر زمان سریال تاریخی آیت الله طالقانی جلال آل احمد ابوذر زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۰۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات سپاه پاسداران روح تازه‌ای در کالبد جبهه مقاومت دمید

به گزارش خبرگزاری مهر، مجلس خبرگان رهبری درباره عملیات غرورآفرین «وعده صادق» پیامی منتشر کرد که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

بسم الله الرحمن الرحیم

«إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ…»

عملیات بی‌سابقه و غرورآفرینِ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به تجاوزات و تعدی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی در دمشق، تصمیمی شجاعانه، قابل تحسین و در خور تقدیر است.

این اقدام ارزشمند و وعده صادق در وهله نخست، استفاده از حق قانونی دفاع مشروع جمهوری اسلامی در تنبیه متجاوز بود، اما در واقع روح تازه‌ای در جبهه مقاومت و تحقق آزادی قدس شریف دمید و این درس را به رژیم نامشروع اسرائیل و حامیان آن داد که در صورت تکرار اقدامات تروریستی و خرابکارانه خود علیه شخصیت‌ها و منافع جمهوری اسلامی با پاسخی سخت‌تر مواجه خواهد شد.

مجلس خبرگان رهبری، ضمن شکرگزاری به درگاه خداوند متعال برای این پیروزی ارزشمند و قدردانی از کلیه نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسدران انقلاب اسلامی، یاد بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی را که افتخار و سربلندی امروز ایران عزیز با نهضت الهی خویش این عزت و سرافرازی را برای مردم این سرزمین به ارمغان آورد گرامی می‌داریم و تدبیر حکیمانه خلف صالح ایشان حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی) را ارج می‌نهیم.

کد خبر 6079096 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • بارش‌های سیل‌آسا در ۳ استان جنوبی | آخرین خبرها از سیلاب
  • ۳ سریال تاریخی کره‌ای که طرفداران «جومونگ» نباید از دست بدهند
  • بازداشت دو پسر و عروس آیت الله طالقانی توسط محمد غرضی
  • آخرین خبرها از ثبت جهانی «فلک‌الافلاک»
  • عملیات سپاه پاسداران روح تازه‌ای در کالبد جبهه مقاومت دمید
  • عملیات سپاه، روح تازه‌ای در کالبد جبهه مقاومت دمید
  • مجلس خبرگان رهبری: وعده صادق روح تازه‌ای در جبهه مقاومت دمید
  • پادشاه سریال «جومونگ» پس از ۱۵ سال چه شکلی شده است؟ / عکس
  • «وعده‌ صادق» جان تازه‌ای به همه رزمندگان راه آزادی قدس دمید
  • زمان پخش فصل سوم «سرزمین مادری» مشخص شد +فیلم