Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عسل کوهی یا عسل زنبور وحشی، عسلی است که توسط زنبور وحشی به صورت طبیعی و بدون دخالت انسان تولید می‌شود، عسلی که این روز‌ها تبلیغات زیادی از خواص آن در فضای مجازی منتشر می‌شود و بسیاری از سلبریتی‌ها در صفحات مجازی خود، شهروندان را به استفاده از زنبور عسل وحشی توصیه می‌کنند، اما فارغ از اینکه برداشت عسل زنبور وحشی قاچاق محسوب شده و به مرور زمان این گونه ارزشمند در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنبور عسل وحشی به جهت نقش بسیار مهمی که در گرده افشانی گیاهان و درختان دارد، از مهم‌ترین گونه‌های جانوری طبیعت کشورمان محسوب می‌شود که متأسفانه به دلیل برداشت عجیب و بی رحمانه‌ آن توسط برخی از افراد، در حال حاضر نسل این گونه در خطر انقراض قرار گرفته است.

موم عسل وحشی به صورت خودبافت و کاملا توسط زنبور تولید می‌شود، در حالی که در عسل‌های طبیعی و ارگانیک و غیره موم توسط زنبور تولید نمی‌شود، بلکه توسط زنبور دار در اختیار زنبور گذاشته می‌شود.

صدای نگرانی‌ها درباره خطر انقراض زنبور وحشی به گوش سازمان محیط زیست رسید که در پی آن این سازمان برداشت عسل از کندو‌های زنبور‌های عسل وحشی را غیرقانونی اعلام کرد. همچنین عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تبلیغ زنبور عسل وحشی توسط یکی از سلبریتی‌ها در فضای مجازی اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست از حرکت هنرمندان و سلبریتی‌ها در راستای حفظ محیط زیست و حفاظت گونه‌های وحشی استقبال می‌کند، اما رفتار آنان نباید به ضد حیات وحش تبدیل شود.

کلانتری گفت: از همه هنرمندان درخواست دارم تا با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست از ما حمایت کنند، چراکه حمایت از حیات وحش کار بدی نیست.

بیشتر بخوانید

مارهای دریایی گونه ای که گرما برایشان کشنده است خطرناکترین گونه دریایی که با سمش انسان را می کشد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زنبور عسل وحشی محیط زیست انقراض گونه ها حیات وحش زنبور عسل وحشی زنبور وحشی توسط زنبور محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۰۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین واکنش به تصاویر تکان‌دهنده سرهای بریده خر در مشهد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس محمود قربانزاده اظهار کرد: طی روزهای گذشته تصاویری ‏از کشف و ضبط گوشت خر از یک خودرو در محور نیشابور به مشهد در فضای مجازی منتشر شده است که لاشه کامل تعدادی از این حیوان در حال حمل به مشهد است.


وی با اشاره به انتشار این تصاویر در فضای مجازی گفت: این خبر مربوط به چندماه گذشته است که با متخلفان برخورد قانونی انجام شده و در روزها و هفته های اخیر چنین محموله ای کشف و ضبط نشده است.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به تعطیلات نوروز و حضور زائران در مشهد گفت: بازرسان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی به صورت روزانه از محل های عرضه و پخت گوشت نظارت می کنند و پلمب چند واحد صنفی به دلیل عرضه گوشت حیوانات تک سمی در مشهد، نتیجه تشدید نظارت ها در هفته های اخیر بوده و جای نگرانی نیست.

کد خبر 841062 برچسب‌ها خبر مهم استان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اسطوره کشتی کچ دنیا به ایران سفر می‌کند؟
  • اولین واکنش به تصاویر تکان‌دهنده سرهای بریده خر در مشهد
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • فضای مجازی شکارچی متخلف را لو داد
  • این حیوان عجیب تلف شده چیست؟
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • این حیوان عجیب تلف شده چیست؟ (+عکس)