Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-19@04:30:13 GMT

فعال بودن پنج آزمایشگاه تشخیص کرونا در لرستان

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۰۶۷۴

فعال بودن پنج آزمایشگاه تشخیص کرونا در لرستان

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «محمدرضا نیکبخت» در جلسه ویدئو کنفرانس با معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ۲هفته اخیر بیماران کووید ۱۹ توسط تیم تخصصی در بیمارستان‌ها ویزیت گروهی می‌شوند و تیم پزشکان متخصص بیهوشی، عفونی، داخلی و حتی متخصص تغذیه پای کار هستند.

وی گفت: با وجود پزشکان مقیم در بیمارستان‌ها، تشکیل تیم‌های تخصصی و انجام ویزیت‌ گروهی، میانگین مرگ و میر بیماران کرونایی استان از میانگین کشوری کمتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه روزانه ۶ پزشک متخصص کار مداوای بیماران کرونایی لرستان برعهده دارند گفت: با توجه به هزینه‌های بالای پیشگیری و درمان کرونا مجبور شدیم برای حفظ جان مردم از بانک‌ها وام دریافت کنیم تا مشکلی در تهیه کیت به وجود نیاید که انتظار می‌رود معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ما را در این خصوص یاری کند.

نیکبخت تصریح کرد: درخواست پنج اکسیژن ساز برای بیمارستان‌های خرم‌آباد و بروجرد داده و هزینه سه دستگاه واریز شده است که برای تامین اعتبار ۲ دستگاه دیگر نیازمند کمک وزارتخانه هستیم.

46

کد خبر 1447602

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۰۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵۶۵ کمک هزینه درمان به بیماران مبتلا به سرطان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد حسینیان، در تشریح اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد در منطقه ۹ کشوری شامل استان‌های بوشهر، فارس و کهکیلویه و بویراحمد، گفت: ۲۲۰ مدرسه با ۷۵۹ کلاس درس و زیربنایی به مساحت ۵۹ هزار مترمربع در ۴۹ شهرستان این استان‌ها احداث و تقدیم دانش‌آموزان مناطق محروم شده است.

وی افزود: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) همچنین ۲۵ خانه بهداشت را در استان‌های بوشهر، فارس و کهکیلویه و بویراحمد احداث کرده است.

به گفته معاون مالی و پشتیبانی بنیاد ۱۵ خرداد، این بنیاد در سه حوزه جمعیت و خانواده، سلامت و عمران اجتماعی فعالیت‌های فراوان و گسترده‌ای را در سه استان مذکور عملیاتی کرده است.

وی در تشریح این اقدامات خاطرنشان کرد: در حوزه خانواده و جوانی جمعیت و با هدف حمایت از فرزندآوری، ۹۲۵ بسته لبخند مادری شامل اقلام ضروری و مورد نیاز نوزادان تا یک‌سالگی، کارت هدیه برای مادر به ازای هر فرزند و شش ماه پوشک مصرفی نوزادان به خانواده‌هایی که از سال گذشته تاکنون در استان‌های بوشهر، فارس و کهکیلویه و بویراحمد صاحب فرزند چندقلو شده‌اند اهدا شده است.

حسینیان بیان کرد: همچنین ۵۳۲ خانواده دارای بیش از سه فرزند که جزو جامعه هدف طرح «ایرانِ جوان» محسوب می‌شوند و از سال ۱۴۰۱ به بعد صاحب فرزند سوم شده‌اند، ضمن دریافت کارت هدیه به ازای هر فرزند، برای تسهیلات قرض‌الحسنه معرفی شده‌اند.

معاون مالی و پشتیبانی بنیاد ۱۵ خرداد در توضیح اقدامات این بنیاد در حوزه سلامت نیز تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۳۴۲ زوج در استان‌های بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت تسهیلات درمان ناباروری به بانک معرفی شده‌اند.

وی افزود: همچنین یک‌هزار و ۵۶۵ کمک هزینه درمان به مبتلایان سرطان و بیماری‌های سخت‌درمان در این استان‌ها پرداخت شده است.

حسینیان عنوان کرد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از یک‌هزار و ۱۵۳ کودک محروم کم‌شنوا و ناشنوا در استان‌های بوشهر، فارس و کهکیلویه و بویراحمد برای درمان و کاشت حلزون و خدمات پس از کاشت حمایت نموده و به ۴۱۳ کودک مبتلا به تنبلی چشم ساکن در مناطق محروم این استان‌ها کمک‌هزینه خرید عینک پرداخت کرده است.

معاون پشتیبانی بنیاد ۱۵ خرداد، بر حمایت از جامعه توان‌یابان تاکید کرد و گفت: تا به امروز و در قالب پویش «مثبت حرکت» از یک‌هزار و ۲۶ معلول در استان‌های بوشهر، فارس و کهکیلویه و بویراحمد با اهدای تجهیزات توان‌بخشی از جمله واکر، تشک مواج، عصای جسمی حرکتی، عصای نابینایان، تشک و ویلچر حمایت شده است. همچنین مسکن ۴۵۵ معلول در این استان‌ها مناسب‌سازی شده است.

وی با اشاره به ساخت دو خوابگاه دانشجویی دخترانه در استان بوشهر اظهار کرد: خوابگاه علوم پزشکی در بوشهر با زیربنای ۵ هزار و ۲۰۰ مترمربع ظرفیت پذیرش ۲۲۰ دانشجو را دارد. خوابگاه دانشجویی دخترانه خلیج فارس بوشهر نیز در زیربنایی به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع احداث شده و امکان اسکان ۲۰۴ دانشجو را داراست.

معاون مالی و پشتیبانی بنیاد ۱۵ خرداد تاکید کرد: هزینه یک‌هزار و ۱۶۴ میلیارد ریالی ساخت این خوابگاه‌ها به طور کامل از منابع بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تأمین شده است.

حسینیان خاطرنشان کرد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با هدف چابک‌سازی و سرعت‌بخشی به اقدامات و خدمات چندگانه خود در حوزه‌های جمعیت و خانواده، سلامت و عمران اجتماعی، استان‌های تحت پوشش را به ۹ گروه و منطقه تقسیم کرده است تا خدمات‌رسانی در هر منطقه با کیفیت و سرعت بیشتری انجام شود.

کد خبر 6057501

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفا را محکوم کرد
  • ایران حمله اسراییل به بیمارستان شفا در غزه را محکوم کرد
  • ایران حمله به بیمارستان الشفا غزه را محکوم کرد
  • واکنش ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفا در غزه
  • پیشگیری از بروز بیماری کلیوی هزینه‌های درمان را کاهش می‌دهد
  • «تنبلی چشم» شایع‌ترین علت نابینایی یک چشمی
  • «تنبلی چشم» شایع‌ترین علت نابینایی یک چشم
  • پرداخت ۱۵۶۵ کمک هزینه درمان به بیماران مبتلا به سرطان
  • منابع مالی درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال تأمین شد
  • فعالیت اورژانس ۱۰۶۷ بیمارستان کشور در نوروز/ حضور ۲۳۰۰۰ پزشک متخصص در مراکز درمانی