Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-24@20:56:07 GMT

راهکارهای کنترل بازار گوشت

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۰۶۷۹

رییس انجمن صنفی گاوداران گفت: گپ قیمتی گوشت قرمز بین تولید تا مصرف زیاد است و در صورت عرضه مستقیم از سوی تولیدکنندگان، واسطه‌ها از بازار حذف می‌شوند.

مقدسی رئیس کانون انجمن صنفی گاوداران ایران در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص وضعیت بازار گوشت گفت: در حال حاضر گپ قیمتی بین تولید تا مصرف زیاد است و تولید کننده و مصرف کننده هر دو ناراضی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کانون انجمن صنفی گاوداران ایران تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار باید به شرکت پشتیبانی دام اجازه خرید مستقیم گوشت با قیمت مناسب را بدهد تا واسطه ها حذف شوند و گوشت با قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

او افزود: قیمت گوساله زنده به ازای هر کیلو ۳۸ هزار تومان و گوشت بدون استخوان آن برای مصرف‌کننده به ازای هر کیلو ۹۹ هزار تومان باید باشد.

مقدسی تاکید کرد: قیمت‌های غیرمتعارف به دلیل فاصله بین تولیدکننده و مصرف‌کننده است و ستاد تنظیم بازار باید به شرکت پشتیبانی دام اجازه خرید مستقیم گوشت با قیمت مناسب را بدهد .

او ادامه داد: قرار بود برای عرضه مستقیم دام زنده، مراکزی در میادین میوه و تره بار در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد اما متاسفانه این امر صورت نگرفت.

مقدسی بیان کرد: چون ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشت برداشته شده، واردات گوشت کیلویی ۱۳۰ هزار تومان برای خود دولت تمام می شود که به صرفه نیست و ما اعلام کردیم صد درصد نیاز کشور را تامین کنیم.

این مقام مسئول گفت: با همکاری ستاد تنظیم بازار و دستگاه هایی که مصرف گوشت بالا دارند هم می توانیم نیاز صددرصد گوشت داخلی را تامین کنیم و هم صادر کننده آن باشیم.

او ادامه داد: قیمت گوشت گرم گوساله ۹۹ هزار تومان برای تولیدکننده تمام می شود و نهایت باید با قیمت ۱۱۶ تا ۱۲۰ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد. حتی با دلار گران هم نباید با قیمت بالاتر از ۱۲۰ هزار تومان باشد.

الزام میادین میوه و تره بار برای اختصاص مراکز عرضه مستقیم گوشت

قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت در این خصوص گفت:  طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار قرار شد میادین میوه و تره بار مراکز عرضه مستقیم گوشت دام را فراهم کنند.

این مقام مسئول گفت: فردا  بر اجرای این مصوبه تاکید می‌کنیم و از هفته آینده میادین میوه و تره بار را ملزم می‌کنیم تا فضایی با اجاره کم یا بدون اجاره در اختیار تولیدکننده‌ها برای عرضه مستقیم گوشت قرار دهند.

او افزود: هم اکنون قیمت گوشت گوساله گرم بین  ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار تومان در نوسان است.

قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی ۱۲۰ هزار تومان

در ادامه برنامه دادرس مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی دام سبک کشور تصریح کرد: قیمت گوشت گرم دام سبک حدود ۱۲۰هزار تومان باید در اختیار مصرف کننده قرار گیرد و علت گرانی آن حضور واسطه ها از تولید تا مصرف است.

او افزود: مسئولان تاکنون به وعده هایی که درباره اختصاص مراکز عرضه مستقیم گوشت در میادین تره و بار داده شده بود، عمل نکرده اند.

اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران هم درباره جریمه گرانفروشان گفت: به محض این که متوجه تخلف قیمت شویم چه در خرده فروشی ها چه در عمده فرشی ها ورود پیدا کرده و با متخلفان برخورد می کنیم.

برچسب ها: گوشت ، قیمت گوشت ، بازار لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000KYD

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: گوشت قیمت گوشت بازار میادین میوه و تره بار عرضه مستقیم گوشت ستاد تنظیم بازار هزار تومان مصرف کننده قیمت گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۰۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیأت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر این اساس کالاهایی مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف چای از این لیست است.

در این راستا مسعود طاهری کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند. یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می‌شود.

طاهری با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هر یک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

طاهری با اشاره به محدودیت‌های وارد شده به صنعت چای در یک سال و نیم گذشته، گفت: مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش‌های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای دچار خدشه نشود.

کد خبر 6086510

دیگر خبرها

  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسید
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • قیمت گوشت قرمز امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازار گوشت قرمز در مسیر نجومی شدن / قیمت جدید مرغ اعلام شد
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار/ سقوط آزاد قیمت دلار چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟