Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روسیا الیوم، دبیرخانه هیئت عالی علمای عربستان که بالاترین هیئت دینی در این کشور محسوب می شود، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، اهانتها به شان پیامبران تنها صاحبان دعوت های افراطی و کسانی که به دنبال گسترش فضای انزجار میان جوامع بشری هستند را متضرر می کند.

 

در این بیانیه آمده است، وظیفه اهل خرد در سراسر جهان چه نهادها و چه افراد این است که این اهانت ها را که هیچ ارتباطی به آزادی بیان و عقیده ندارد و صرفا تعصبی نامطلوب و خدمتی بی مزد و مواجب به صاحبان افکار افراطی است، محکوم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است، اسلام محمدی آمده است تا هرگونه بی ارزش کردن و انکار پیامبری از پیامبران خدا را منع کند همانطور که تعرض به نمادهای دینی را نهی کرده است. اسلام دستور داده از افراد نادان روی گردانیم و سیره پیامبر اسلام هم گویای این امر است. بنابراین مقام و منزلت ایشان و سایر پیامبران محفوظ و متعالی است.

در پایان بیانیه علمای سعودی آمده است، وظیفه مسلمانان و تمامی دوستداران حقیقت این است که سیره پیامبر اسلام رحمت، عدالت، گذشت، انصاف و تلاش ایشان در مسیر خیر و صلاح همه بشریت را نشر دهند.

اخیرا ساموئل پتی، معلم فرانسوی تاریخ و جغرافیا، به دلیل نشان دادن کاریکاتور حضرت محمد (ص) در کلاسش توسط یکی از شاگردان خود کشته شد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در واکنش به این اتفاق متعهد شد فرانسه به کشیدن کاریکاتورهای موهن ادامه دهد. او مسلمانان فرانسه را "جدایی طلب" خواند و گفت، اقدامات جدیدی برای ممانعت از انتشار افراط گرایی میان مسلمانان فرانسه اتخاذ می شود.

310 310

کد خبر 1447649

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عربستان فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه پشت رژیم صهیونیستی ایستاد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، به موضع‌گیری جانب‌دارانه در قبال حمله ایران به مواضع رژیم صهیونیستی پرداخت.

وی دراین‌باره نوشت: حمله بی‌سابقه ایران علیه اسرائیل را که تهدیدی بی‌ثبات‌کننده در منطقه است، به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کنم.

مکرون در ادامه مدعی شد: حمایت خود از مردم اسرائیل و پایبندی فرانسه به امنیت این کشور و سایر متحدانمان و همچنین ثبات منطقه را اعلام می‌کنم.

وی درنهایت مدعی شد: فرانسه با شرکای خود برای کاهش تنش کار می‌کند و خواهان خویشتن‌داری است.

طبق اعلان ارتش رژیم صهیونیستی، در تلاش برای دفع حملات ایران به مواضع این رژیم، آمریکا، انگلیس و فرانسه همکاری فعالانه‌ای داشته‌اند.

در جریان نشست شورای امنیت هم این سه کشور از محکوم کردن حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق که سرآغاز دور تازه تنش‌ها در منطقه بود، خودداری کرده بودند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • عملیات سربازان اسلام در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی مایه سربلندی مسلمانان جهان شد
  • واکنش تند عربستان به شلاق زدن بازیکن در استادیوم!‏
  • لفاظی‌ های جدید رییس جمهور فرانسه علیه ایران
  • واکنش مکرون به احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس
  • مکرون احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس را رد نکرد!
  • احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس | مکرون: پلن C هم داریم
  • واکنش روسیه به پاسخ ایران به اسرائیل
  • واکنش مکرون به حمله ایران علیه اسرائیل
  • فرانسه پشت رژیم صهیونیستی ایستاد
  • چرا از ۱۲۴ هزار پیامبر، حتی یک پیامبر زن نداریم؟