Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@08:15:15 GMT

کاهش نرخ رسمی ۲۷ ارز

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۰۹۱۷

کاهش نرخ رسمی ۲۷ ارز

ساعت24-بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز (دوشنبه۵ آبان ۹۹) اعلام کرد که بر اساس آن، نرخ ۷ ارز افزایش و ۲۷ ارز کاهش یافت؛ نرخ ۱۳ ارز نیز ثابت ماند.

براساس اعلام بانک مرکزی، هر دلار آمریکا برای امروز (دوشنبه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. هر پوند انگلیس با ۸۲ ریال کاهش به قیمت ۵۴ هزار و ۶۹۳ ریال و هر یورو نیز با افت ۳۶ ریالی، ۴۹ هزار و ۷۰۳ ریال اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر اساس این گزارش، هر فرانک سوئیس ۴۶ هزار و ۴۰۹ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۷۹۲ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۵۲۹ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۶۷۹ ریال، روپیه هند ۵۷۰ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۷ هزار و ۴۴۲ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۱۳ ریال، یکصد ین ژاپن ۴۰ هزار و ۴۴ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۴۲۰ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۱ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۹۲۴ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ دلار نیوزیلند ۲۸ هزار و ۶۱ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و  ۵۸۴ ریال، لیر ترکیه ۵ هزار و ۲۶۳ ریال، روبل روسیه ۵۵۰ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۸ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۸۷۴ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۰ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۹۰۱ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۴۴ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار  و ۲۸۰ ریال، کیات میانمار ۳۳ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۴۲۰ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان نیز ۸ هزار و ۷۲۰ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۸۰۷ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۲۸۲ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۴ هزار و ۱۲۲ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۸۷ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۲۰۹ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۷۹۷ ریال، لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۲۴ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۸۶۳  ریال، افغانی افغانستان ۵۴۷ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار ۵۰۳ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۶ هزار و ۸۰۶ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار  و ۶۳ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۶  ریال ارزش‌گذاری شد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ۱۱ هزار ۴ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۰۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به وقت مرزبانی از ریال و پرتاب سنگ به خزانه داری آمریکا

آمریکا از دلار برای بسط تسلط خود بر کشورها و تحت‌فشار قرار دادن نظام‌های مشروع و مردمی که در عرض راهبردهای واشنگتن قرار دارند، بهره می‌برد و  اقتصاد وابسته به دلار، همیشه در معرض و گزند تلاطمات است و دکمه کنترل آن در وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار دارد. لذا پایان دادن به «جادوی پولی و مالی دشمن»‌ می‌تواند رکن اصلی پالایش سیاست‌های مالی و پولی در راستای حفظ ارزش ریال باشد که باید به‌ صورت متعهدانه نسبت به اجرای آن اهتمام داشت و بانک مرکزی به عنوان «مرزبان ریال» باید در این میدان پیشتاز باشد. 

سقوط دلار یا کاهش ارزش دلار یا خروج دلار از سلطه‌ای که دارد و تبدیل آن به یک پول متداول، کاهش نفوذ سیاسی آمریکا را به دنبال خواهد داشت و به دنبال آن قطعا روی سلطه اقتصادی آمریکا در جهان اثر منفی دارد. افول اقتصاد آمریکا به معنای افول اقتصاد غرب تلقی خواهد بود و به نظر می‌رسد که پیامدهای آن بسیار فراتر از حوزه اقتصاد است.

بسیاری باور دارند که «بریکس» راهکار تقابل با تحریم‌های غربی، سلطه دلار و بدهی‌های سنگین است. اما در عین حال کارشناسان آن را یک شبه ممکن نمی‌دانند. اما برای شروع کشورهای عضو بریکس تبادلات تجاری خود را با ارزهای جایگزین مرتبط با خود یا ارز چینی یوان شروع کرده‌اند و شاید در میان مدت بریکس یک ارز تجاری واحد را نیز معرفی کند.

اما این تغییر به صورت تدریجی رخ خواهد داد و بدون شک می‌تواند بتدریج سیاست‌های تحریمی غربی را نیز کم اثر و حتی شاید بی‌اثر کند. دلایل عملی شدن این فرضیه اقتصادی را می توان در چهار مورد خلاصه کرد:

اول اینکه اتکای صرف به یک ارز واحد که می‌تواند با سیاست‌های مالی امریکا تغییر کرده و با اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌های واشنگتن خطر رکود اقتصادی را در کشورها افزایش دهد، یکی از مهم‌ترین دلایل به شمار می‌رود. ضمن اینکه دولت امریکا با کسری مالی سنگینی روبه‌رو است که به مرور می‌تواند علاوه بر افزایش ارزش دلار، تورم را نیز در شاخصی صعودی‌تر قرار دهد.

دومین دلیل آن است که امریکا در سال‌های اخیر در جنگ‌های ژئوپلیتیکی بسیاری درگیر شده است که یکی از مهم‌ترین آنها عراق و افغانستان بود. این نبردها در نتیجه افزایش تنش‌ها میان کشورها و امریکایی‌ها رخ داده است که می‌تواند دولت‌ها را برای استفاده از دلار به عنوان ارز اصلی امریکا به تردید بیندازد.

سوم آنکه؛ چین دومین قدرت اقتصادی بزرگ جهان و بازیگر تأثیرگذار نوظهور در دنیای تجاری است که همین امر استفاده از ارز این کشور را برای جایگزین دلار جدی‌تر می‌کند.

چهارم اینکه ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین که از کنترل دولت‌ها خارج هستند، در سال‌های اخیر بشدت مورد توجه قرار گرفته و بیش از گذشته برای جایگزینی دلار مطرح شده‌اند.

در حال حاضر، بریکس ۳۰ درصد از اقتصاد جهانی را کنترل می‌کند و اگر اتکای کشورهای عضو این بلوک اقتصادی به دلار آمریکا به طور کامل پایان یابد، ممکن است این میزان افزایش یابد. اقتصاد آمریکا احتمالاً سقوط خواهد کرد؛ زیرا این کشور هیچ وسیله‌ای برای جبران کسری بودجه خود نخواهد داشت. قیمت همه کالاها به طور سرسام‌آوری افزایش خواهد یافت که به بی‌ثباتی اقتصاد این کشور در سال‌های آینده منجر خواهد شد.

در خاتمه، اگر اقدامات کشورهای بریکس تا سال ۲۰۲۶ میلادی با موفقیت پیش برود، دلار آمریکا قدرت خود را در بازارهای بین‌المللی از دست خواهد داد، ارزهای محلی بر بخش مالی تسلط خواهند یافت و یکی از آن‌ها احتمالاً ارز ذخیره جهانی خواهد شد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • تنش منطقه‌ای، عامل تحریک نرخ ارز در بازار غیر رسمی
  • نرخ ارز امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ +جزئیات
  • نرخ ارز امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ +جزئیات
  • به وقت مرزبانی از ریال و پرتاب سنگ به خزانه داری آمریکا
  • قیمت دلار، طلا و سکه امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • منابع قاچاق کالا و فرار سرمایه از کجا تأمین می شود؟
  • نرخ ارز امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ +جزئیات
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۲۶ فروردین
  • قیمت دلار و یورو، امروز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳