Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعمل شرکت برق حرارتی گفت:افزایش ۱۰ درصدی آمادگی نیروگا‌ه‌ها در طی چند سال اخیر ۳.۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی به همراه داشته است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو،محسن طرزطلب با اشاره به اقدامات صورت گرفته صنعت برق حرارتی در طی یک دهه اخیر، گفت: در روز‌های آغازین سال ۱۳۹۰ ظرفیت نامی نیروگاه‌های حرارتی حدود ۵۴ هزار مگاوات بود که این رقم در حال حاضر با افزایش ۲۵ درصدی از مرز ۶۸ هزار مگاوات عبور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در اوایل دهه ۹۰ حداکثر نیاز مصرف حدود ۴۲ هزار مگاوات بود که این رقم تابستان امسال به بیش از ۵۸ هزار مگاوات افزایش پیدا کرد. بیشتر بخوانید: ورود ۹ هزار مگاولت ترانسفورماتور پیش از سال ۱۴۰۰ وی یادآور شد: میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در نیمه نخست سال ۹۰ حدود ۱۲۱ هزار میلیارد کیلووات ساعت و در ۶ ماهه نخست سال گذشته ۱۵۲ هزار میلیارد کیلووات ساعت بوده است که این رقم در نیمه نخست سال جهش تولید با افزایش حدود ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۱۶۷ هزار میلیارد کیلووات ساعت گذشت.   طرزطلب ادامه داد: در آن مقطع زمانی میزان مصرف سوخت سالانه نیروگاه‌های کشور حدود ۵۷ میلیارد مترمکعب بود که این رقم سال گذشته به ۷۴ میلیارد مترمکعب رسید. در آن سال‌ها ۶۲ درصد سوخت نیروگاه‌ها توسط گاز طبیعی و ۳۸ درصد آن توسط سوخت مایع تامین می‌شد؛ عاملی که افزایش ضریب خروج اضطراری واحدها، دشواری بهره‌برداری نیروگاه‌ها و آسیب دیدگی بویلر‌ها را به همراه داشت.   مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه در نیمه نخست امسال حدود ۹۰ درصد سوخت نیروگاه‌ها از طریق گاز طبیعی تامین شده است، اضافه کرد: اقدامات صورت گرفته در طی چند سال اخیر موجب شده است تا در نیمه نخست امسال از میان ۴۵ میلیارد مترمکعب سوخت مصرفی نیروگاه‌ها حدود ۴۰ میلیارد مترمکعب آن از طریق سوخت گاز طبیعی تامین شود.   وی ادامه داد: راندمان نیروگاه‌ها در آن دوران حدود ۳۶.۹ درصد بود که این رقم در حال حاضر با اقداماتی از قبیل تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل‌ترکیبی به ۳۸.۷ درصد افزایش یافته و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال به حدود ۳۹ درصد خواهد رسید.
طرزطلب افزود: در اوایل سال ۹۰ ضریب خروج اضطراری واحد‌ها ۱۶.۶ درصد و میزان آمادگی نیروگاه‌ها حدود ۸۳.۴ درصد بود که میزان خروج اضطراری واحد‌ها در حال حاضر به هفت درصد کاهش پیدا کرده و آمادگی نیروگاه‌ها از مرز ۹۳ درصد عبور کرده است.   مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی تاکید کرد: افزایش ۱۰ درصدی آمادگی نیروگا‌ه‌ها در طی چند سال اخیر ۳.۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی به همراه داشته است.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نیرو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو میلیارد مترمکعب نیمه نخست هزار مگاوات برق حرارتی نیروگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۱۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، سخنگوی صنعت برق گفت: در مصرف برق صرفه‌جویی کنید، خودرو و لوازم خانگی جایزه بگیرید.
مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکان بخش خانگی در صورت صرفه‌جویی کردن، می‌توانند علاوه بر دریافت قبض رایگان، در قرعه‌کشی جوایز غیر نقدی هم شرکت کنند.
وی در تشریح این جوایز گفت: پیش بینی شده که ۴۷ میلیون جایزه مختلف مانند خودرو، لوازم خانگی، تجهیزات و کالا‌های دیجیتال به قید قرعه، به مشترکانی که در مصرف برق صرفه جویی کنند، تعلق بگیرد؛ این جوایز بر اساس امتیازی که مشترک در حوزه صرفه‌جویی کسب کند، پرداخت می‌شود.
حمید رضا کریمی فرد مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس هم مهر ماه پارسال اعلام کرد: در بازه زمانی اول خرداد تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ ،  ۲۸۹ هزار و ۸۲۲ قبض مشمول دریافت پاداش صرفه‌جویی شدند و ۵۰ میلیاردتومان پاداش صرفه جویی دریافت کردند. 

 

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • انقلاب چین در صنعت ترانزیت: ارتقای بازدهی موتور دیزلی به بالای ۵۳ درصد
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید