Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس، ۲۷ مهر ۹۹ در صحن علنی مجلس ادعا کرد که هشت ماه پیش داروی درمان قطعی کرونا به دانشگاه بقیه‌الله (عج) ارائه شده اما اقدامی در این مورد انجام نشده است.

یونس پناهی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در واکنش به این ادعا گفت: طبق قوانین سازمان غذا و دارو، هر دارویی جهت ورود به چرخه درمان، باید توسط یک شرکت داروسازی تولید شود و بعد سازمان غذا و دارو مجوز مطالعه این دارو بر روی انسان را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گام بعد باید دارو در یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مجوز اخلاق کسب کند و فرآورده دارویی در سامانه مطالعات بالینی ثبت شده و بعد به صورت یک مطالعه بالینی روی بیمار انجام شود.

وی با بیان اینکه در جریان داروی مورد ادعای نماینده مردم همدان در مجلس، این مراحل قانونی صورت نپذیرفته، تصریح کرد: این گروه داروی خود را پیش از طی این مراحل به مراکز غیردانشگاهی و برخی درمانگاه‌ها برده و برای بیمار تجویز کرده اند، سپس به دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) مراجعه کردند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) اظهار داشت: طبیعتاً دانشگاه مقید به قوانین سازمان غذا و دارو است و به این مجموعه اعلام شد که یک شرکت داروسازی باید این فرآورده را تولید کند و با توجه به اهمیت دستیابی به یک ترکیب دارویی برای درمان کرونا اعلام شد که مجموعه دانشگاه مجوز اخلاق و مطالعات بالینی را کسب می‌کند که بر همین اساس مجوز اخلاق این دارو توسط دانشگاه بقیه الله (عج) حدود ۳ ماه پیش اخذ شده است اما هنوز این فرآورده دارویی از سوی شرکت داروسازی تولید نشده است.

پناهی در ادامه گفت: در مطالعات بالینی مخصوصاً برای بیماران مبتلا به کرونا باید شأن و منزلت فرد مورد مطالعه دارویی حفظ شود، یعنی هر آنچه که قرار است تحت عنوان یک دارو برای بیمار تجویز شود باید بدانیم که چه ترکیبی در آن بکار رفته است، چرا که ممکن است بدن بیمار نسبت به این دارو واکنش خطرناکی نشان بدهد و اگر ندانیم این واکنش از چه چیزی است چگونه می‌توانیم عارضه بیمار را درمان کنیم؟! به عبارت دیگر سلامت داروی مورد مطالعه شرط اول است و این سلامتی در شرکت داروسازی تأمین می‌شود.

وی در پایان افزود: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) حاضر است مطالعات بالینی این دارو را انجام دهد به شرط آنکه این فرآورده توسط یک شرکت داروسازی ساخته شود و مجوز شروع مطالعه بالینی بر روی انسان (CTA) صادر شود.

کد خبر 5056200 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله احمدحسین فلاحی ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی آمار کرونا سیما سادات لاری کووید 19 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان بیمه سلامت سازمان غذا و دارو سلامت زنان علیرضا زالی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی محدودیت های کرونایی انسولین دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله مطالعات بالینی شرکت داروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۱۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش ت اف ۱ فرانسه‏، اتحادیه داروسازان فرانسوی از همه داروسازان خواسته است روز ۳۰ مه اعتصاب کنند.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش ت اف 1 فرانسه گفت در خصوص برنامه داروسازان فرانسوی برای اعتصاب گفت : داروسازان. فرانسوی  از چند ماه پیش به دلیل  کمبود دارو باعث اختلال در فعالیت‌های روزانه داروخانه‌ها شده است هشدار دادند. به گفته داروسازان ۴۹۰۰ قلم دارو با کمبود مواجه است. آنها نا امیدانه می‌گویند باید راه حلی پیدا شود. گزارش با نیکولا روبرتسون و برای مثال آنتی بیوتیک، قطره‌های درمان بیماری‌های چشمی، داروی ضد صرع... اینها اقلامی هستند که دچار کمبود هستند. در چنین مواردی بئاتریس دنبال راه حل برای بیمار می‌گردد. جستجو برای او زمان بر است. گاهی او ۱۲ ساعت در هفته به دنبال داروی بیماران در سامانه داروخانه‌ها می‌گردد.
در سال ۲۰۲۳ آژانس ملی امنیت دارویی اعلام کرد داروخانه‌ها از کمبود ۴۹۰۰ قلم دارو خبر داده اند. این وضعیت برای مشتری‌ها سخت است. طبق برنامه از پیش اعلام شده اتحادیه داروسازان از همه داروسازان خواسته است روز ۳۰ مه اعتصاب کنند.

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند
  • «متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • «متفورمین» پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • اظهارات سرلشکر جعفری در مورد ماجرای تذکر رهبر انقلاب درباره نحوه اجرای طرح نور
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد
  • چگونه داروی تلخ به کودک بدهیم؟ از گول زدن حس چشایی تا مذاکره با کودک!
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر