Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تا پایان مهر ماه امسال مورد ابتلاء به آنفلوانزا در استان اصفهان مشاهده نشده است، اظهار داشت: این امر را به صورت نمونه‌گیری تصادفی و در بین بیماران حاد تنفسی بررسی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه از شهریور امسال تاکنون ۷۵ هزار دوز واکسن آنفلوانزا در استان اصفهان توزیع شده است، ابراز داشت: این واکسن‌ها برای کادر درمان، مادران باردار، گروه‌های پرخطر مانند بیماران مبتلا به سرطان و غیره مورد استفاده قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بیماری واگیر مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه برای پوشش جامعه هدف مورد نیاز واکسن آنفلوانزا در استان اصفهان نیازمند ۵۰ هزار دوز دیگر از این واکسن هستیم، افزود: برای این امر درخواست کتبی برای وزارت بهداشت ارسال شده است.

کر بود شدن و کاهش حس چشایی نشانه‌های جدید کرونا

وی در ادامه در خصوص جدیدترین نشانه‌های ابتلاء به کرونا گفت: کر بود شدن و کاهش حس چشایی از علائم جدید کرونا در بین مردم اصفهان است که ضروری است کسانی که چنین علائمی را دارند به مراکز تعیین شده ساعته و بخش‌هایی که در بیمارستان‌های استان آماده شده مراجعه کنند.

فدایی با بیان اینکه سردردهای شدید نشانه اصلی کرونا نیست، ادامه داد: برای این امر ضروری است این سر درد با دیگر علائم همراه باشد و پس از آن بیمار برای بررسی شرایط خود به پزشک مراجعه کند.

بین آلودگی هوا و ابتلاء به کرونا ارتباطی وجود ندارد

وی در خصوص ارتباط کرونا و آلودگی هوا نیز ابراز داشت: بین آلودگی هوا و ابتلاء به کرونا به طور خاص ارتباطی وجود ندارد اما مبتلایان به بیماران ریوی در شرایط آلودگی حال بدتری دارند.

مسئول بیماری واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: توصیه ما این است که در چنین شرایطی که سکون هوا را نیز داریم، سالمندان، مادران باردار، گروه‌های بیماران پرخطر و افراد تحت درمان کرونا خروج غیر ضروری از منزل نداشته باشند.

وی تصریح کرد: ضروری است در این شرایط مسئولان نسبت به ساماندهی منابع آلاینده در شهر اصفهان بیشتر توجه داشته باشند و تنها به فلج کردن تحرکات اجتماعی آن هم در شرایط بحرانی آلودگی هوا بسنده نکنند.

کد خبر 5056360

منبع: مهر

کلیدواژه: شیوع کرونا ویروس آنفلوانزا مرکز بهداشت اصفهان ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا شهرکرد گرگان کرمانشاه شهادت امام رضا ع نیروی انتظامی هفته ناجا ستاد ملی مقابله با کرونا مراسم عزاداری هفته نیروی انتظامی آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۱۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت

به گزارش خبرنگار مهر، گروه تئاتر «آئین مردم» متشکل از هنرمندان با تجربه تئاتر خوزستان، نمایشی را با عنوان «واپسین نفس» و با موضوع ایثار کادر سلامت در بحران کرونا تهیه و تولید کردند که پس از ارزیابی بیش از ۲۴۰ اثر نمایشی توسط کارشناسان و داوران هنرهای نمایشی به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت.

نمایش خیابانی «واپسین نفس» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی بوعذار از معدود آثار نمایشی در سطح کشور است که روایتگر ایثار و ایستادگی کادر درمان و پرستاران فداکار در بحران کرونا را برای مخاطبان اجرا می‌کند.

گروه اجرایی پس از تمرینات مستمر در شرایط سخت برای اجرا در این جشنواره ملی آماده می‌شوند تا به عنوان تنها اثر نمایشی از اهواز در بخش خیابانی این رویداد حضوری فعال داشته باشند.

گروه تئاتر «آئین مردم» نخستین نمایش خیابانی را با موضوع ایثار کادر درمان در فراگیری کرونا در بیمارستان‌های اهواز و شهدای مدافع سلامت به اجرا رسانده است.

گروه تئاتر «آئین مردم» به عنوان فعال‌ترین گروه نمایشی خوزستان بیشترین حجم شرکت در جشنواره‌ها و رویدادهای تئاتر را در کارنامه دارد و پیش از این در دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر عنوان اثر برگزیده را در بخش ویژه غزه کسب کرده است.

جشنواره سراسری تئاتر ایثار به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با همکاری مرکز هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با حضور گروه‌های نمایشی از ۲۵ تا ۲۹ اردیبهشت ماه به میزبانی استان گلستان و شهر گرگان برگزار می‌شود.

کد خبر 6082508

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • مراسم رژه نیروهای مسلح دراصفهان
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • مراسم رژه نیروهای ارتش و مسلح دراصفهان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت