Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، مسعود یونسیان، گفت: از نظر تعداد مرگ و میر بیماران کرونایی در کشور، ۱۲ درصد تلفات مربوط به دو هفته اخیر است اما در دنیا ۶.۵ درصد آمار مرگ و میر در این مدت اتفاق افتاده و نسبت تلفات ما به دنیا بیشتر است.

وی افزود: در تعداد موارد بیماری رتبه ۱۳، مرگ و میر رتبه ۱۰ و در تست ابتلاء به کرونا رتبه ۱۸ دنیا را داریم اما از نظر نسبت تست به جمعیت رتبه ۱۱۸ دنیا را به خود اختصاص داده‌ایم که بسیار پایین‌تر از میانگین جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونسیان گفت: نگران بیمارانی هستیم که سرپایی درمان و مرخص می‌شوند زیرا بیشترین انتشار ویروس در روزهای نخست ابتلاء اتفاق می‌افتد.

۲۴ توصیه مهم و کاربردی برای مراقبت از مبتلایان به کرونا در خانه

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: از دلایل بستری کردن بیماران، قطع زنجیره بیماری است و بر این اساس بیماران سرپایی را به جای فرستادن به منزل باید به نقاهتگاه‌ها بفرستیم.

یونسیان گفت: شیوع ویروس به رفتار جامعه بستگی دارد و اعمال قرنطینه‌ها باید همراه با حمایت مناسب از کسانی باشد که کسب و کار آنان تعطیل می‌شود.

وی افزود: اگر از این افراد حمایت نکنیم نباید انتظار رعایت صد درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی را داشته باشیم.

کد خبر 560135 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج

هاتفی مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد با اشاره به ارائه خدمات درمانی رایگان در راستای ایجاد عدالت گفت: در شهر یزد یک مرکز بستری به نام بیمارستان شهدای کارگر داریم که این بیمارستان خدمات بستری کاملا رایگان به بیماران ارائه می‌دهد.

وی افزود: بیمه شدگان تامین اجتماعی در شهرستان‌ها هم اگر به مراکز دولتی و دانشگاهی مراجعه کنند تمام خدمات برای آنان رایگان خواهد بود.

هاتفی در خصوص بیماری‌های صعب العلاج اظهار داشت: ۱۰۷ بیماری به عنوان بیماری‌های صعب العلاج معرفی شد که در سال ۱۴۰۲، ۱۸ میلیارد تومان در خصوص بیماری‌های صعب العلاج پرداخت شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد تصریح کرد: ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفت.

وی ادامه داد: جزء پنج استان استان اول کشور هستیم که کلینیک دندانپزشکی مستقل داریم و در این کلینیک خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • (ویدئو) سگ‌های درمانگر
  • بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تامین اجتماعی زنجان ثبت شد
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • ثبت بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تأمین اجتماعی در زنجان