Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران درباره موضوع آلودگی هوا در پایتخت اظهار داشت: هر ساله در سه ماه آبان، آذر و اردیبهشت وارونگی دما اتفاق می‌افتد و عمده هوای ناسالم و خطرناک را  در این سه ماه شاهدیم.

وی افزود: در حال حاضر علاوه بر موضوع کرونا معضل آلودگی هوا نیز  دردسرساز شده و هر دو این مشکل ریه شهروندان را نشانه گرفته است و این مسأله به ویژه برای افرادی که گرفتار بیماری‌های زمینه‌ای هستند حادتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو شورای شهر تهران گفت:‌در حال حاضر تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در پایتخت به ۱۵۰ و ۱۶۰ نفر رسیده و نسبت به اردیبهشت سال جاری که تعداد فوتی‌ها به دلیل کرونا حداکثر ۹ نفر بود ۱۵ تا ۲۰ برابر شده است که برخی از کارشناسان معتقدند ارتباط آلودگی هوا و کرونا با یکدیگر می‌تواند از دلایل افزایش فوتی‌ها باشد.

میرلوحی با اشاره به اینکه متأسفانه آمار جانباختگان ناشی از ابتلا به ویروس کووید ـ ۱۹ فراتر از موج سوم رفته است،‌گفت: باید هم معضل آلودگی هوا و هم کرونا جدی گرفته شود سال‌های قبل جهت مقابله با آلودگی هوا تدابیری مانند اجرای طرح ترافیک از در منازل اجرا می‌شد که مردم با خودروی شخصی تردد نکنند ولی امسال شرایط متفاوت است.

وی اضافه کرد: سال گذشته می‌گفتیم مردم بیشتر از مترو و اتوبوس استفاده کنند ولی امسال این موضوع به صلاح نیست و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی مترو و اتوبوس باید با مسافران کمتری همراه باشند.

این عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: در حال حاضر بهترین راهکار و شاید بتوان گفت، تنها راه‌حل جهت مقابله با کرونا و آلودگی هوا در خانه ماندن و عدم سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری است. شهرداری برنامه‌هایی که در حال حاضر اجرا می‌کند مشابه ماه اردیبهشت است و مردم نیز باید هر چه بیشتر در رعایت فاصله اجتماعی دقت کنند. این موضوع در اروپا هم به همین منوال است و فعلاً در خانه ماندن بهترین راهکار عنوان شده است.

۴۷۲۳۱

کد خبر 1447656

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا مرگ شورای شهر تهران شهر تهران حال حاضر آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۱۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران قابل قبول شد

به گزارش همشهری آنلاین، شاخص کیفیت هوای تهران در صبح چهارشنبه-۸ فروردین- روی عدد ۶۶ قرار گرفت که نشانه شرایط قابل قبول است. شاخص بیست و چهارساعته آلودگی هوا نیز عدد ۵۰ را نشان می‌دهد که حد نهایی هوای پاک است و پس از آن هوای قابل قبول آغاز می‌شود.

در چند روز گذشته آلودگی هوای پایتخت به صورت نوسانی میان پاک و قابل قبول بود و به وضعیت ناسالم نرسید. کاهش رفت و آمد خودروها ناشی از تعطیلات و سفرهای نوروزی دلیل کاهش آلاینده‌ها تصور می‌شود.

کد خبر 840904 برچسب‌ها آلودگی هوا شهردارى تهران نوروز تهران شهر

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • ۷۰ درصد تصادفات فوتی استان اصفهان ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده بوده است
  • هوای تهران قابل قبول شد
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد
  • برنامه جام حذفی اعلام شد | زمان بازی حساس پرسپولیس برابر گربه سیاه
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • وضعیت عادی بیشتر شهرهای خوزستان پس از آبگرفتگی/ رفع مشکلات آب و برق
  • امباپه: حرف شوامنی در مورد من درست بود!
  • امباپه: بله، اسپانیایی‌ها من را بیشتر خواهند دید!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۶ فروردین؛ ۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید