Web Analytics Made Easy - Statcounter

«قاسم تقی زاده خامسی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود:امید است ظرف امسال آبرسانی از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه از طریق کانال ۳۶ کیلومتر زاب به پایان برسد.
وی  اضافه کرد: این یک پروژه دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی است که کاراحداث سدآن(کانی سیب در پیرانشهر) به اتمام رسیده  و درحال آبگیری است و تونل هم امید می رود بزودی تمام شود و این یک پروژه بسیار بزرگ برای آبرسانی به دریاچه ارومیه  است که افتتاح خواهدشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکسانی وضعیت بارش نسبت به پارسال

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در باره آخرین وضعیت بارش در سال آبی جاری(مهرماه ۱۳۹۹ تا پایان شهریور۱۴۰۰) گفت: براساس آخرین آمار موجود تاکنون ورودی به سدها حدود چهار درصد کاهش یافته، اما بارندگی در سال آبی جاری یعنی از ابتدای مهر تاکنون حدود هفت درصد افزایش یافته  است.

وی  توضیح داد: براین اساس وضعیت نسبت به سال گذشته به شکل تقریب یکسان است و اتفاق خیلی ویژه‌ای رخ نداده و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد پاییز خشکی درپیش است، اما زمستان پر آب خواهد شد.

تقی زاده خامسی افزود: پاییز که تا کنون خشک نبوده و انتظار میرود که پیش‌بینی انجام شده درست نباشد، بهرحال وزارت نیرو خیلی نگران منابع آبی نیست،  اما توصیه می‌شود که ما کشور پرآبی نیستیم و باید در استفاده بهینه از منابع آب تلاش شود.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: پارسال حوضه دریاچه ارومیه وضعیت از نظر بارش خوبی نداشت که امسال وضعیت بهتری دارد و کماکان امسال باز درسیستان وبلوچستان بارندگی نسبت به سال‌های قبل بیشتر است ولی در اردبیل پارسال خوب نبود، امسال بهتر شده است.

به گزارش ایرنا، رییس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی پانزدهم مهرماه گفت: طرح کانال انتقال آب سد "کانی سیب" به دریاچه ارومیه از ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

فرهاد سرخوش افزود: پیشرفت فیزیکی خود سد کانی سیب به تنهایی ۹۸ درصد است و تاکنون پنج هزار میلیارد ریال برای سد و تملک اراضی اطراف آن هزینه شده‌ است.

وی گفت: پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار کل این طرح در سالجاری است که تاکنون چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال آن تخصیص یافته است.

رییس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی افزود: هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام کانال آب بین بند "بادین اباد" تا سد "کانی سیب" که طول آن ۴.۶ کیلومتر است مورد نیاز است.
سرخوش گفت: کانال دیگری نیز وجود دارد که شروع آن از خروجی تونل به سمت "گدارچای" به طول ۱۱.۵ کیلومتر است که وطیفه انتقال آب به سمت رودخانه "گدار" و دریاچه ارومیه را به صورت روباز برعهده دارد.
وی بیان کرد: برای کل این پروژه که شامل سد، تونل و کانال است تاکنون ۲۴ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی دولت تدبیر و امید دریاچه ارومیه قاسم تقی زاده خامسی ستاد احیای دریاچه ارومیه شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی دولت تدبیر و امید دریاچه ارومیه قاسم تقی زاده خامسی ستاد احیای دریاچه ارومیه شرکت مدیریت منابع آب ایران آذربایجان غربی دولت تدبیر و امید دریاچه ارومیه قاسم تقی زاده خامسی ستاد احیای دریاچه ارومیه شرکت مدیریت منابع آب ایران اخبار کنکور دریاچه ارومیه میلیارد ریال کانی سیب منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۱۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، جلال علمدار در بازدید از طرح بزرگ آبرسانی شهر میبد در جلسه‌ای با حضور پیمانکار موانع و مشکلات طرح را بررسی و بر تسریع در روند اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شده قبل از شروع فصل گرم سال و پیک مصرف آب این طرح را به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح بیش از ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهر میبد اضافه می‌شود، افزود: این موضوع سبب بهبود کمی و کیفی آب شرب و عدالت در توزیع آب در شهر میبد و همچنین شهر بفروئیه و روستا‌های بخش مرکزی میبد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد ادامه داد: با بهره برداری از طرح آبرسانی شهر میبد بیش از هشتاد هزار نفر از آب شرب پایدار و باکیفیت بهره مند می‌شوند.

علمدار تصریح کرد: این طرح شامل بیش از ۱۷ کیلومتر خط انتقال آب، تجهیز ۸ حلقه چاه، ساخت یک باب مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و اجرای خطوط برقرسانی است.

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • دریاچه ارومیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • دریاچه ارمیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین بزودی + فیلم
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد