Web Analytics Made Easy - Statcounter

خادمی، استاندار لرستان گفت: 4 شهرستان الیگودرز، دورود، پلدختر و کوهدشت در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و طی شبانه روز گذشته 11 نفر لرستانی بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک ،سید موسی خادمی اظهار داشت: شهرستان های الیگودرز، دورود، پلدختر و کوهدشت از استان لرستان در وضعیت قرمز و خطرناک کرونا قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه لرستان در وضع مطلوبی به لحاظ شیوع کرونا نیست و بیمارستان ها و تخت ها کاملاً پر شده است، افزود: در شبانه روز گذشته ۱۱ نفر از هم استانی ها به علت بیماری کرونا جان باخته اند و بیش از ۴۵۰ بیمار بستری مثبت در بیمارستان ها حضور دارند.

استاندار لرستان تصریح کرد: شهر های خرم‌آباد و بروجرد در وضعیت مشابه با چهار شهرستان ذکر شده قرار دارند اما معیار وزارت بهداشت برای اعلام این شهرها، نسبت مرگ به بستری هاست که با توجه به پذیرش بیماران شهرستان های مجاور در خرم‌آباد، می توان گفت مرکز استان نیز وضعیت خطرناکی دارد.

وی بیان کرد: همگام با سراسر کشور، در لرستان و به خصوص در این چهار شهرستان محدودیت های جدید با شدت بیشتری از امروز دوشنبه اعمال می شود.

خادمی عنوان کرد: عدم برگزاری هر گونه مراسم ختم و عروسی، تعطیلی تالار های پذیرایی، تعطیلی باشگاه های ورزشی، ممنوعیت برگزاری اجتماعات تا اطلاع ثانوی در دستور کار خواهد بود.

استاندار لرستان گفت: عدم ارائه خدمات دستگاه های اجرایی و مراکز دولتی و غیر دولتی به افراد بدون ماسک کاملاً قانونی است زیرا حضور در ادارات بدون ماسک جرم تلقی می شود.

وی با اشاره به نحوه تعطیلی صنوف در چهار شهرستان ذکر شده، گفت: به غیر از مشاغلی مانند نانوایی ها و فروش مواد غذایی و دارویی، سایر کسب و کارها از جمله پاساژها، فروشگاه های پوشاک و امثال آنها تا اعلام بعدی از فردا تعطیل خواهد بود.

خادمی خاطر نشان کرد: فعالیت دستگاه های اجرایی و بانک ها با ۵۰ درصد ظرفیت نیرو خواهد بود و بر اجرای این دستورالعمل نیز کنترل صورت می پذیرد.

استاندار لرستان خواستار همکاری بیش از پیش مردم برای رعایت نکات بهداشتی و همکاری برای مهار این بیماری شد و گفت: با رعایت پروتکل های بهداشتی می توان از شرایط کنونی خارج شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استاندار لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۸۷ درصدی تعهدات نهضت ملی مسکن در روستا‌های لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استاندار لرستان امروز بیست و هشتم فروردین در دیدار با مدیرکل و معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان، گفت: از تعداد ۱۰ هزار تعهد احداث مسکن در روستا‌های لرستان در راستای طرح نهضت ملی مسکن تا کنون ۸۷۰۰ مورد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده اند.
فرهاد زیویار افزود: تعداد زیادی از این واحد‌های تکمیل شده و بخش دیگری از آنها در حال ساخت با استفاده از تسهیلات دریافتی هستند.
استاندار با اشاره به عملکرد درخشان بنیاد مسکن لرستان در اجرای تعهدات طرح نهضت ملی مسکن نسبت به سایر استان‌های کشور، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان در طرح بازنگری روستا‌ها نیز بسیار خوب عمل کرده که جای قدردانی دارد.
زیویار همچنین خواستار همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط با برنامه‌های بنیاد مسکن شد و گفت: انتظار داریم برای رونق و آبادانی روستاها، اختلافات جهادکشاورزی و سازمان تقسیم اراضی برای اجرای طرح‌های هادی در روستا‌های دارای صلاحیت به موقع و قانونی مرتفع شوند.
استاندار در پایان ابراز امیدواری کرد که با مکاتبات لازم و برگزاری جلسات تخصصی با دستگاه‌های ذیربط بتوان مشکلات سد راه برنامه‌های بنیاد مسکن را مرتفع کرد.

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • تماس‌ تلفنی وزیر کشور با استاندار کرمان و بررسی وضعیت منطقه 
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت روز ارتش
  • احیاء ۳۵ واحد پرواربندی با ظرفیت حدود ۱۰ هزار راس دام در لرستان
  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی دام در لرستان
  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی در لرستان
  • تحقق ۸۷ درصدی تعهدات نهضت ملی مسکن در روستا‌های لرستان
  • کشف لوازم آرایشی ۲۰ میلیاردی قاچاق در قائم شهر
  • ناپایدار شدن وضعیت جوی از آخر هفته در زنجان