Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@00:34:18 GMT

راهکارهای صیانت از برج آزادی

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۱۲۷۷

راهکارهای صیانت از برج آزادی

ظرفیت‌هایی در ابعاد مختلف (فرهنگی، اقتصادی، مذهبی و سیاسی) که واضح است برای شکوفایی و ثمربخشی نیاز به وصول امکانات و خدماتی از سوی ارگان‌های مدیریتی برج دارد. حفظ این سرمایه اجتماعی هم به‌عنوان میراثی ملموس و هم به‌عنوان میراثی غیرملموس (نوع اندیشه معماری و زیبایی غالب دوران پیدایش اثر) صنعت گردشگری را نیز رونق و پویایی می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این منظور باید شناخت دقیق و ضرورت پرداختن (نگهداری و مرمت) به هویت‌های شهری (فیزیکی و غیرفیزیکی) بر مسئولان و شهروندان مشخص شود که حاصل آن را می‌توان با گذر زمان در پیکره شهرها به خوبی درک کرد. برج آزادی نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید کاربری اصلی و اولیه آن احیا و کاربری‌های جانبی آن همگام با تکنولوژی‌های پرطرفدار و روز جهان پیش رود تا با خودنمایی اصالت بنای برج، حرکت شهر به سوی مدرنیته و در قالب عنصری سیال متوقف نشود. امروز مهم‌ترین مشکل حفاظت از بنای تاریخی آزادی بعد از سرفصل مهم کیفیت و چگونگی مرمت‌های ظاهری و ساختاری (که تاکنون در این زمینه بسیار آسیب‌پذیر بوده است)، رفع مسائل حاشیه‌ای آن از ترافیک، ‌ تردد بی‌شمار خودروها، عدم دسترسی گردشگران به بنا، ساخت‌وسازهای جانبی و روند اتصال فضای برج به بخش‌های اجتماعی و تجاری فعال پایتخت است.

رخدادهای نیکی که دستاوردشان می‌تواند همان بهره‌مندی از ظرفیت‌های بی‌بدیل یاد شده باشد که البته در سایه مشارکت و همراهی ارگان‌های مدیریتی برج باشکوه آزادی میسر خواهد شد. بنابراین مطالعات و پژوهش، مشارکت و همیاری ارگان‌ها و ضرب‌الاجل شروع اقدامات برنامه‌ریزی شده راهکار اولیه صیانت از نخستین بلندمرتبه تهران در دومین میدان بزرگ کشور است.

کد خبر 558988 برچسب‌ها همشهری محله برج هنر برج آزادی پایتخت معماری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله برج هنر برج آزادی پایتخت معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۱۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت با حضور رئیس فدراسیون فوتبال


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ مهدی محمد نبی، نایب رییس فدراسیون فوتبال درباره برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت در مسابقات هفته‌های پایانی لیگ برتر و دسته یک فوتبال گفت: این جلسه با حضور رئیس، نواب رئیس، دبیرکل، ارکان قضایی، روسای دپارتمان‌های روابط عمومی، داوران و فناوری اطلاعات به همراه رئیس، دبیر و مسئولین مسابقات سازمان لیگ فوتبال برگزار شد و موارد مختلفی درباره رقابت‌های لیگ فوتبال در هفته‌های پایانی به بحث و بررسی گذاشته شد.

وی افزود: مقرر شد تا نمایندگان ارکان قضایی در جلسه هماهنگی قبل از هر مسابقه در هفته‌های پایانی حضور یافته و موضوعات مرتبط را مطرح و تایید کنند. همچنین قرار شد تا حضور تماشاگران متعاقب با آیین نامه بلیط فروشی مسابقات برگزار شود و هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند.

دیگر خبرها

  • تجمع بانوان قمی در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب
  • تجمع بانوان قمی حمایت از طرح نور عفاف و حجاب
  • برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت با حضور رئیس فدراسیون فوتبال
  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • شناسایی و دستگیری مامور قلابی در رشت
  • اگر کسی خود را مامور معرفی کرد چه کنیم؟
  • ببینید | راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری
  • مامور قلابی حین ارتکاب جرم در رشت دستگیر شد
  • مامور قلابی در رشت دستگیر شد
  • راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری