Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@16:40:11 GMT

طلای جهانی کشش صعود ندارد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۱۲۸۱

ساعت24-قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر بهبود ارزش دلار و عدم پیشرفت مذاکرات درباره بسته کمک مالی جدید کرونایی به پایینترین قیمت یک هفته اخیر نزول کرد.

 بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۸۹۸ دلار و ۲۸ سنت رسید. پیشتر بهای معاملات تا ۱۸۹۰ دلار و ۱۹ سنت عقب نشینی کرده بود که پایینترین قیمت از ۱۵ اکتبر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۸۹۹ دلار و ۳۰ سنت رسید.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکتس اظهار کرد: به نظر می رسد در کوتاه مدت انگیزه برای یافتن خریداران جدید در بازار طلا وجود ندارد. علت عمده آن هم نزدیک شدن به زمان انتخابات آمریکا و گمانه زنیها درباره بسته کمک مالی است.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب ۰.۲ درصد رشد کرد.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا اظهار کرد: دولت ترامپ در حال بازبینی جدیدترین طرح برای کمک مالی کووید ۱۹ است و انتظار دارد تا روز دوشنبه پاسخی دریافت کند.

با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر، تحلیلگران می گویند پیروزی جو بایدن ممکن است به دلیل بسته محرک مالی بزرگی که وی به اجرا خواهد گذاشت، باعث صعود چشمگیر قیمت طلا شود.

تحلیلگران بانک OCBC در یادداشتی نوشتند: بعید است که پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوسان زیادی در قیمت طلا مشاهده شود و اونس طلا همچنان نزدیک به محدوده ۱۹۰۰ دلار هفته جاری معامله خواهد شد.

افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در آمریکا، نیاز به اقدامات محرک مالی بیشتر را مبرم کرده است. طبق تخمین رویترز، نرخ بستری در بیمارستانها افزایش پیدا کرده و به بالاترین میزان در دو ماه اخیر رسیده است.

بر اساس گزارش رویترز، فرانسه هم در طول تعطیلات پایان هفته رکورد بالای ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرد و اسپانیا با افزایش موارد ابتلا در اروپا در موج دوم پاندمی، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

طلا که پناهگاه مطمئن دارایی در برابر تورم و افت ارزش پول کاغذی به شمار می رود، امسال که بانکهای مرکزی و دولتهای جهان تدابیر محرک مالی گسترده ای را برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا به اجرا گذاشته اند، ۲۵ درصد رشد قیمت داشته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۱ درصد سقوط کرد و به ۲۴ دلار و ۳۲ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۴ درصد کاهش، به ۸۸۹ دلار و ۳۰ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، ۲۳۷۵ دلار و ۵۴ سنت معامله شد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: برای تحویل فوری درصد کاهش سنت رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۱۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ سکه یک کانال دیگر سقوط کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران با کاهش ۷۰۰ تومانی، به قیمت ۳ میلیون و ۶۶۱ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز به قیمت ۴۲ میلیون و ۹۹۸ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز، سکه و طلا را در روز یک‌شنبه، دوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۳ هزار و ۷۱۵ تومان

یورو

۴۶ هزار و ۵۹۹ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۹ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان

سکه امامی

۴۲ میلیون و ۹۹۸ هزار تومان

نیم سکه

۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۶۶۱ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۴ میلیون و ۸۸۱ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۵ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان

هر انس طلا

۲۳۹۲.۳۱ دلار

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897781

دیگر خبرها

  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا تغییر کانال داد
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ | سقوط ادامه‌دار سکه و طلا
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ سکه یک کانال دیگر سقوط کرد