Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۸ بیمارستان آموزشی و غیر آموزشی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی و هفت بیمارستان غیردانشگاهی دارد که اکنون بیماران کرونایی در بیمارستان‌های «گلستان» و «فارابی» به عنوان ۲ مرکز تخصصی مداوای این بیماران بستری هستند.

استان کرمانشاه از نظر ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز است و براساس اعلام استاندار کرمانشاه هفت شهرستان کرمانشاه جزء ۴۳ شهرستانی است که در وضعیت قرمز پرخطر قرار دارند و براساس آخرین تصمیمات و به جز مرکز استان، ۶ شهرستان پاوه، جوانرود، اسلام آبادغرب، هرسین، گیلانغرب و سرپل ذهاب از امروز (دوشنبه) به مدت یک هفته تعطیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پنجمین روز از آبان ماه ۸۴۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که براساس اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد کونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از این تعداد ۱۳۶ نفر از بیماران، بدحال بوده و در بخش‌های آی‌سی‌یو تحت مراقبت هستند و ۴۰ نفر نیز با حال وخیم به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

براساس آنچه که متخصصان عفونی در استان کرمانشاه اعلام کرده‌اند برای بیماران بدحال مبتلا به کرونا حتما باید از تنفس مصنوعی و اکسیژن برای کمک به تنفس این نوع بیماران باید استفاده کرد و از این رو تامین دستگاه‌های اکسیژن‌ساز بیمارستانی در اولویت دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفته است.

براساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛ هزینه مداوای هر بیمار کرونایی حدود ۲۰ میلیون تومان است.

تجهیز همه بیمارستان‌ها به دستگاه اکسیژن‌ساز

مدیر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تامین اکسیژن مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان را همچنان اولویت مهم در سنگر مبارزه با کویید ۱۹ در استان اعلام کرد و گفت: پنج دستگاه اکسیژن‌ساز دیگر برای نصب و راه‌اندازی در بیمارستان‌های استان تامین شده است.

دکتر «تورج شیرزادیان» افزود: یک دستگاه اکسیژن‌ساز ۲۳۰ لیتر در دقیقه در بیمارستان شهداء هرسین به ارزش تقریبی یک میلیارد تومان هفته گذشته نصب و راه‌اندازی شد و اکنون به بیماران خدمات ارائه می‌دهد.

او به نصب و راه‌اندازی سه دستگاه دیگر در هفته جاری اشاره کرد و گفت: یک دستگاه ۳۲۰ لیتر در دقیقه در بیمارستان شهداء سرپل ذهاب، یک دستگاه ۲۳۰ لیتر در دقیقه در بیمارستان قدس پاوه و یک دستگاه ۶۰۰ لیتر در دقیقه در بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام‌آبادغرب به ارزش تقریبی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نصب و راه اندازی می‌شود.

وی اظهار داشت: یک دستگاه ۶۰۰ لیتر در دقیقه برای مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) در ۱۰ روز آینده به ارزش تقریبی ۲ میلیارد تومان نیز تامین می‌شود.

او توزیع نزدیک به ۱۰۰ عدد سیلندر اکسیژن ۴۰ لیتری در هفته جاری بین مراکز درمانی تابعه دانشگاه و سفارش خرید ۱۰۰ عدد کپسول اکسیژن، فلومتر و مانومتر دیگر به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را از دیگر اقدامات انجام شده در ارتباط با تامین تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی در استان اعلام کرد.

مدیر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه تامین اکسیژن بیمارستان‌های درگیر کرونا در استان را همچنان اولویت مهم دانشگاه علوم پزشکی دانست و گفت: اکسیژن برای ارائه خدمات درمانی مطلوب به بیماران کرونایی بسیار ضروری است.

شیرزادیان افزود: با پیگیری و تلاش‌های انجام شده اقدامات بسیار خوبی برای تامین اکسیژن مورد نیاز در بیمارستان‌های استان انجام شده است.

راه‌اندازی سومین دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان گلستان کرمانشاه

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه این گفت و گو از نصب و راه‌اندازی سومین دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان گلستان خبر داد و گفت: این دستگاه با ظرفیت ۶۰۰ لیتر در دقیقه و ارزش ریالی نزدیک به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در مرکز گلستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شیرزادیان افزود: این سومین دستگاه اکسیژن‌ساز مرکزی است که به مرکز گلستان به عنوان یکی از مراکز اصلی کووید۱۹ استان اختصاص پیدا می‌کند.

به گفته او در این مدت ۲ دستگاه اکسیژن ساز مرکزی شامل یک دستگاه ۵۰۰ و یک دستگاه ۳۰۰ لیتر در دقیقه و نزدیک به ۱۰۰ عدد سیلندر اکسیژن نیز برای این مرکز تامین شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون سه دستگاه اکسیژن‌ساز مرکزی بیمارستانی و حدود ۲۰۰ عدد سیلندر اکسیژن نیز برای دیگر مرکز اصلی کرونای استان یعنی بیمارستان فارابی خریداری شده و با توجه به اینکه خود مرکز هم از قبل دارای یک دستگاه اکسیژن ساز ۲۰۰ لیتری بود، اکنون چهار دستگاه در این مرکز برای تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران وجود دارد.

وی با بیان اینکه حجم ریالی تجهیزات مربوط به تامین اکسیژن استان به بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال می‌رسد، گفت: این حجم از فعالیت در حوزه تامین دستگاه‌های اکسیژن ساز، سیلندر و سایر متعلقات آن در دانشگاه و بلکه کشور کم نظیر است.

۸۴۹ نفر مبتلا به کرونا در کرمانشاه بستری هستند

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان، گفت: اکنون ۸۴۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

«مهدی محمدی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون تعداد ۱۳۶ نفر از بیماران، بدحال بوده و در بخش‌های آی‌سی‌یو تحت مراقبت هستند و ۴۰ نفر با حال وخیم به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

به گفته او، ۳۲ درصد از این بیماران در شهرستان‌های استان و ۶۸ درصد نیز در شهر کرمانشاه بستری هستند.

وی در ادامه در مورد آخرین آمار مبتلایان به کرونا در شبانه‌روز گذشته، گفت: در این مدت ۵۵ مورد بیمار مثبت بستری و ۲۳۶ بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۲ بیمار جدید با علایم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۰۲ نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

محمدی، همچنین تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمانشاه را هشت نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد چهار نفر در شهرستان کرمانشاه، یک نفر هرسین، ۲ نفر گیلانغرب و یک نفر در سرپل ذهاب جان خود را از دست دادند.

وی مجموع جان‌باختگان بر اثر ابتلای قطعی به کرونا از ابتدای اپیدمی تاکنون در استان را نیز ۸۰۸ نفر اعلام کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا بیماری‌ های عفونی تجهیزات پزشکی کرمانشاه بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماری های عفونی تجهیزات پزشکی کرمانشاه بهداشت و سلامت ویروس کرونا بیماری های عفونی تجهیزات پزشکی کرمانشاه بهداشت و سلامت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیمارستان های استان دستگاه اکسیژن ساز نصب و راه اندازی بیماران کرونایی استان کرمانشاه مبتلا به کرونا میلیون تومان تامین اکسیژن بستری هستند ارزش تقریبی یک دستگاه مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۱۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین دستگاه سونوگرافی پرتابل در بیمارستان دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد

فرامرز دهمرده   اظهار کرد: دستگاه سونوگرافی پرتابل از نیازهای ضروری اورژانس‌ها و بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستانهاست که به دلیل قابلیت جابجایی و پرتابل بودن خدمات سونوگرافی را در بخش های مورد نیاز بیمارستان تسریع و تسهیل می کند.

وی ادامه داد: پشتیبانی از تکنولوژی های نوین تصویر برداری از نقاط قوت این دستگاه بوده که کمک شایانی به همکاران ما در بحث تشخیص سریع و با دقت بیماری مراجعان این بیمارستان خواهد داشت.

بیمارستان دارالشفاء میرجاوه ظرفیت تبدیل به مرکز فوق تخصصی جراحی‌های بین المللی را دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  اظهار کرد: بیمارستان دارالشفاء میرجاوه با توجه به قرار گرفتن در نقطه صفر مرزی یکی از مراکزی است که امکان تبدیل به یک مرکز مهم برای انجام اعمال جراحی برای گردشگران سلامت را دارد.

حبیب غزنوی گفت: بیمارستان دارالشفاء در همسایگی پاکستان قرار دارد و با توجه به توسعه نیافتگی شاخص های سلامت در این کشور، موقعیت خوبی برای استان سیستان بلوچستان، جهت پذیرش گردشگران سلامت وجود دارد.

وی افزود: یکی دیگر از مهمترین تفاوت‌ها بین ۲ همسایه، شاخص نیروی انسانی ماهر و کاربلد است که در کشورمان به مدد آموزش پزشکی مطلوب، وجود دارد و مزیتی مهم برای کشورمان محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: مجموع ظرفیت‌های موجود در کشورمان شرایط مناسبی را برای افزایش دسترسی هم میهمان و متناظر با آن پذیرش گردشگران سلامت ایجاد کرده که باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم تا بیشترین بهره را از شرایط موجود ببریم.

وی از اخذ مجوز راه اندازی بخش درمانی گردشگران خارجی در بیمارستان میرجاوه به عنوان حلقه ای دیگر در جهت تکمیل زنجیره خدمت در این مسیر یاد کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در برنامه هایی هماهنگ، جهت اجرای صحیح برنامه بین المللی سازی در حال اقدام است به گونه ای که از سالجاری دانشجوی خارجی پذیرش خواهیم داشت.

بیمارستان دارالشفاء میرجاوه از زمان راه اندازی تا کنون تحول بزرگی در دسترسی به مردم این منطقه، به خدمات تخصصی درمانی داشته و بخش بزرگی از نیاز آنان به این خدمات را براورده کرده است.

شهرستان میرجاوه دارای بیش از ۶۵ هزار نفر جمعیت است و به همین دلیل توسعه تخت‌های بیمارستانی می تواند منجر به کاهش تراکم در بیمارستان و بهبود کیفیت مراقبت از بیمار شود. در بیمارستان دارالشفا میرجاوه در حال حاضر ۳۴ متخصص و پزشک عمومی مشغول ارائه خدمات به مرزنشینان میرجاوه هستند. در حال حاضر کلینیک های داخلی، عفونی، قلب، چشم، زنان و اطفال و جراحی در بیمارستان دارالشفا میرجاوه فعال است و متخصصین رشته های داخلی، مغز و اعصاب، ارتوپدی، قلب، اورولوژی، اعصاب و روان، پوست، چشم، زنان و زایمان و عفونی در این بیمارستان حضور دارند. انجام عمل جراحی سنگین و حساس تعویض مفصل لگن در این بیمارستان، نشان از قابلیت تیم درمانی، تجهیزات خوب و اطمینان مردم از نتیجه بخشی درمان در این بیمارستان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تجهیز بخش‌های بیمارستان ولی عصر بردسکن با سه میلیارد ریال هزینه
  • بیمارستان امام حسن دزفول دومین بیمارستان مجهز کشور در درمان سرطان
  • آغاز عملیات نصب و راه اندازی دستگاه ماموگرافی بیمارستان کیش
  • دومین دستگاه سونوگرافی پرتابل در بیمارستان دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • ۶ جانباخته و ۱۵۶ مصدوم درتصادفات کرمان
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • هشدار بازرسی به زیرمیزی گرفتن پزشکان در کردستان
  • تولد ۱۲۷ نوزاد طی یک روز در استان کرمان
  • بازدید سرزده بازرس کل کردستان از بیمارستان کوثر سنندج