Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@03:47:17 GMT

احیای ۱۱۰ واحد صنعتی راکد توسط بنیاد برکت

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۱۳۹۹

احیای ۱۱۰ واحد صنعتی راکد توسط بنیاد برکت

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از احیای ۱۱۰ واحد صنعتی راکد و نیمه‌تعطیل توسط این بنیاد خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیرحسین مدنی در مراسم افتتاح طرح مشارکت اقتصادی بنگاه‌محور برکت در استان قزوین با بیان این مطلب افزود: ستاد اجرایی فرمان امام در سال جهش تولید احیای 110 واحد صنعتی راکد و غیرفعال را بر عهده بنیاد برکت واگذار نموده که بنیاد برای این منظور 2 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد ریالی بنیاد برکت، علاوه بر آغاز به فعالیت مجدد 110 واحد صنعتی بیش از 6 هزار میلیارد ریال از سرمایه‌های راکد مردم نیز فعال می‌شود.
 مدنی درباره اشتغال‌زایی از طریق احیای واحدهای صنعتی راکد نیز گفت: احیای این 110 واحد صنعتی راکد و نیمه‌تعطیل، ایجاد 8 هزار فرصت شغلی را در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته به‌دنبال دارد.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، بیش از 36 هزار واحد صنعتی راکد و نیمه‌تعطیل در کشور وجود دارد.

وی در این‌باره توضیح داد: احیا و فعال شدن دوباره این تعداد واحد صنعتی علاوه بر اشتغال‌زایی، افزایش ظرفیت تولید و برطرف شدن نیازهای کشور را در پی خواهد داشت. مدنی با بیان این‌که کشور در حوزه نقدینگی دچار مشکل است، اظهار داشت: امروزه شاید نزدیک به 400 هزار میلیارد تومان نقدینگی در اختیار مردم است که متاسفانه برنامه‌ای برای جذب و استفاده از این سرمایه وجود ندارد و این نقدینگی در حوزه‌هایی صرف می‌شود که نتیجه‌اش افزایش تورم و از دست رفتن سرمایه مردم است. مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: صادرات 15 میلیون دلار از محصولات 110 واحد صنعتی احیا شده در سال 99 در دستور کار است و همچنین به میزان 5 میلیون دلار از واردات و ارزبری جلوگیری می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که واحدهای صنعتی مورد حمایت بنیاد برکت در مناطق محروم واقع شده‌اند،‌ یادآور شد: باید نقدینگی و سرمایه مردم را به سمت تولید سوق داد.

مدنی با اشاره به افتتاح طرح مشارکت اقتصادی بنگاه‌محور برکت در استان قزوین بیان کرد: سرمایه‌گذاری 104 میلیارد ریالی بنیاد برکت در شرکت آبگون پلیمر توان البرز باعث ایجاد اشتغال برای 180 نفر شده است.
مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: بنیاد از سال 98 اقدام به‌مشارکت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در این واحد صنعتی فعال در حوزه تولید انواع مخازن پلی اتیلن به عنوان یکی از نیازهای کشور کرده است و برای توسعه فعالیت‌های آن نیز اعلام آمادگی می‌کند.

مدنی همچنین در سفر خود به استان قزوین 430 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت را در مناطق محروم این استان افتتاح کرد.

راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی با سرمایه‌گذاری 150 میلیارد ریالی بنیاد برکت باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای 1290 نفر شده است.

دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه و استاندار قزوین از دیگر برنامه‌های سفر رئیس بنیاد برکت به این استان بود.

مدیرعامل بنیاد برکت در دیدار با امام جمعه قزوین و نماینده ولی فقیه در این استان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی ستاد اجرایی فرمان امام اظهار داشت: در استان قزوین 208 پروژه انجام شده که 123 پروژه در حوزه توانمندسازی اقتصادی است.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نیز تاکید کرد: نگاه ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت در راستای توانمندسازی افراد بسیار ارزشمند و راهگشاست.‌‌ خدمات اقتصادی، عمرانی و زیرساختی ستاد اجرایی فرمان امام موجب تقویت روح امید در جامعه می‌شود.

هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین نیز در دیدار با مدیرعامل بنیاد برکت گفت: استان قزوین در حوزه مدارس و مراکز بهداشتی در برخی از بخش‌ها با وضعیت مطلوبی روبرو نیست و نیازمند حمایت‌های دستگاه‌هایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام هستیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان امام مدیرعامل بنیاد برکت واحد صنعتی راکد بنیاد برکت هزار میلیارد سرمایه گذاری اشتغال زایی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۱۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال امسال احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید امیرحسین مدنی در جلسه با فعالان حوزه احیای واحد‌های اقتصادی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید تحت عنوان "سال جهش تولید با مشارکت مردم" و شناسایی شبکه ۳ هزار و ۲۰۰ نفری احیاگران مردمی، اظهار کرد: تاکنون بیش از هزار احیاگر مردمی با برگزاری ۳ رویداد تخصصی «تایید صلاحیت احیاگران» برای احیای واحد‌های اقتصادی آموزش دیده‌اند تا از مشارکت نیرو‌های مردمی برای احیای واحد‌های اقتصادی و جهش تولید در کشور استفاده شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: این احیاگران، شامل احیاگران واحد‌های اقتصادی شامل شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های پیشران، شرکت‌های احیاگری، گروه‌های جهادی و مردمی، سرمایه گذاران، کلینیک‌های کسب و کار، شرکت‌های مشاوره سرمایه گذاری و نهاد‌های تامین مالی هستند.

وی همکاری و برنامه ریزی جهت رفع مسائل و مشکلات اوراق گام با همکاری وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، وزارت صمت جهت قبول اوراق در حوزه مالیات، سوخت و خوراک صنایع، حقوق معادن حقوق گمرکی و معوقات تامین اجتماعی و همچنین پیگیری جهت رفع موانع و تصویب تامین مالی و تخصیص ۱۵۰ همت اوراق گام جهت استفاده در زنجیره‌های تولید را از دیگر اقدامات نهضت احیای واحد‌های اقتصادی عنوان کرد که تاکنون منجر به عرضه اعتباری بیش از ۹ هزار میلیارد تومان از طریق خط اعتباری صنایع پتروشیمی به صورت ماهیانه و عرضه اعتباری بیش از ۱۰۰ همت در صنعت پتروشیمی برای اولین بار در کشور شده است.

مدنی ترجمه و تدوین بیش از ۵ کتاب در حوزه احیا واحد‌های اقتصادی شامل احیای پایدار، تامین مالی، حقوقی و بانکی و مدیریت دانش، انعقاد تفاهم‌نامه‌های تخصصی با دستگاه‌های اجرایی با ایجاد شبکه همراهان پشتیبان نهضت احیای واحد‌های اقتصادی، پیگیری و به سرانجام رساندن بیش از ۴۵۰ پرونده حقوقی و بانکی و بهره‌گیری از سکو‌های تأمین مالی جمعی و جمع‌آوری ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع مردمی برای احیای واحد‌های اقتصادی را از دیگر اقدامات این نهضت برشمرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به بهره‌برداری از اولین پارک و پردیس علم و فناوری تخصصی احیا در استان البرز با همکاری جهاد دانشگاهی و طراحی دومین مرکز نوآوری احیا با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در سال گذشته سامانه رصد پایش و نظارت و ارزیابی بر احیاگران، احیا جویان و زیست بوم احیا به بهره‌برداری رسید و مرکز پیگیری‌های ویژه استانی برای راهبری احیا در استان‌های سراسر کشور راه‌اندازی و ۲۰ تور تخصصی احیا و ۶ جشن احیای واحد‌های اقتصادی در کشور برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال امسال احیا می‌شود
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان
  • جشن احیای بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در استان سمنان
  • واگذاری ۵۱۵ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد قزوین
  • ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در زنجان به چرخه تولید بازگشت
  • واگذاری ۵۱۵ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد
  • جدیت دولت برای احیای واحد‌های راکد استان یزد
  • بازگشت ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در استان زنجان به چرخه تولید