Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: به نظر می‌رسد نسبت به فرار پسران باید خیلی حساس باشیم چرا که بسیاری از پسرانی که از خانه فرار می‌کنند وارد بازار کار در خیابان‌ها می‌شوند که این موضوع آسیب‌زا است.

به گزارش گروه اجتماعی از سازمان بهزیستی کشور، حبیب الله مسعودی فرید با اشاره به نحوه نگهداری بهزیستی از دختران فراری اظهار کرد: دختران فراری در خانه‌های سلامت اسکان داده می‌شوند و خدمات تخصصی مانند مشاوره و مددکاری اجتماعی دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس مطالعات انجام شده در کشور، بیشترین علت فرار دختران از خانه طی سال‌های گذشته مسائل و مشکلات درون خانواده است که می‌تواند از اعتیاد و خشونت، غفلت از فرزندان، نبود توجه و مهربانی، وقت نگذاشتن برای خانواده و نبود مهارت‌های فرزندپروری باشد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: ۷۰ تا ۹۰ درصد علت فرار دختران از خانه ناشی از مسائل داخل خانواده و ۱۰ درصد ناشی از مسائل خارج خانواده است برای مثال گاهی ممکن است افرادی سر راه دختران قرار گیرند و آنها تصور کنند با فرار می توانند سریعاً یک زندگی خوب بسازند.

مسعودی فرید افزود: یکی دیگر از دلایل فرار دختران از خانه، نداشتن مهارت کنترل هیجانات است. در این وضعیت هنگامی که خانواده سختگیری می‌کند یا دعوایی بین اعضای خانواده (پدر-مادر، خواهر-برادر) اتفاق می‌افتد و فرد خانه را ترک می‌کند.

وی با اشاره به این‌که فرار از خانه فقط مخصوص دختران نیست، عنوان کرد: البته فرار فقط مخصوص دختران نیست و پسران هم این کار را انجام می‌دهند که اگر پسران از خانه فرار کنند آنان را در مراکز کودکان کار و خیابان و مراکز نگهداری موقت، اسکان می‌دهیم و اگر لازم باشد مراکز شبه خانواده نیز آنها را پذیرش می‌کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: به طور کلی حساسیت جامعه نسبت به پسران کمتر است اما به نظر می‌رسد نسبت به فرار پسران باید خیلی حساس باشیم چرا که  بسیاری از پسرانی که از خانه فرار می‌کنند وارد بازار کار در خیابان‌ها می‌شوند که این آسیب‌زا است.

مسعودی فرید با تأکید بر نقش مدارس در پیشگیری از فرار از خانه بیان کرد: نقش مدارس در پیشگیری فرار از خانه بسیار مهم است بنابراین لازم است به مقوله مشاوره در مدارس بسیار جدی‌تر و پررنگ‌تر توجه شود و حتی اکنون که آموزش‌ها مجازی است باید جایی برای مسائل روانشناسی و مددکاری درنظر گرفته شود تا کمتر شاهد فرار دختران از خانه باشیم.

وی در توصیه‌ای به خانواده‌ها عنوان کرد: خانواده‌ها می‌توانند در مورد هر مشکلی که در خانواده وجود دارد با ۱۴۸۰ تماس بگیرند. همچنین هر کودک و نوجوانی که به هر دلیلی از خانه بیرون آمد، می‌تواند با شماره اورژانس اجتماعی ۱۲۳ تماس بگیرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن قبل از آن‌که اتفاق بدی بیفتد، به آنان کمک شود.

انتهای پیام/4105

منبع: آنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی کشور دختران فراری پسران فراری فرار دختران از خانه سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۱۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدال ۸ کشور در رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲سال

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، تیم‌های ایران، اردن،‌ لبنان، سوریه، بحرین، کویت، عراق و عربستان از سوم تا هشتم اردیبهشت ماه به میزبانی اردن و در چارچوب رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲سال غرب آسیا در دو بخش دختران و پسران به میدان خواهند رفت.
امیر کسری رنجبر، رادین تقوی و آراد زینلی با هدایت امیرحسین اسفندیاری و لاوین حکیمی، شایلین ظفریکایی و سوگند عالیشاهی با هدایت هنگامه عزیزی تیم ایران را تشکیل می‌دهند.
گفتنی است تیم‌های تنیس دختران و پسران ایران که در اردن به سر می‌برند تمرینات خود را برگزار کرده و آماده پیکار با رقبای خود هستند.

دیگر خبرها

  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • حساسیت فصلی کودکان
  • شناسایی باند‌های سازمان یافته قاچاق دختران و خانه‌هایِ فحشا و فساد
  • هشدار برای تغییر تعادل جنسیتی دانشگاه‌ها
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • زندگی با چندفرزند لذت بخش است
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • جدال ۸ کشور در رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲سال