Web Analytics Made Easy - Statcounter

طیار فیلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرستان دره شهر یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی در استان ایلام شناخته می‌شود و در حال حاضر بیش از ۵۰ نوع محصول در این شهرستان کشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رودخانه سیمره باعث توسعه کشاورزی در شهرستان شده است، افزود: یکی از مهمترین محصولات تولیدی در بخش کشاورزی شهرستان تولید برنج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلی با اشاره به اینکه برداشت برنج در سطح یک هزار و ۲۰۰ هکتار از شالیزارهای شهرستان دره شهر آغاز شده است، گفت: پیش بینی می‌شود سه هزار تن برنج به ارزش ۷۵ میلیارد ریال در شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر اضافه کرد: راندمان تولید برنج در سطح شهرستان نسبت به سال‌های گذشته مطلوب شده به طوری که از یک هکتار، چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم برنج برداشت می‌شود.

وی گفت: چهار رقم برنج در شهرستان کشت می‌شود که بیشترین آن با ۸۰۰ هکتار متعلق به برنج عنبربو است.

کد خبر 5056382

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان دره شهر جهاد کشاورزی ایلام برداشت برنج ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا شهرکرد گرگان کرمانشاه شهادت امام رضا ع نیروی انتظامی هفته ناجا ستاد ملی مقابله با کرونا مراسم عزاداری هفته نیروی انتظامی دره شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۱۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ صالح محمدی با اشاره به اهمیت رعایت تقویم زراعی برنج در افزایش کیفیت محصول و کاهش خسارت‌ها افزود: تا کنون شالیکاران گیلانی ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع خود را با آب‌های سنتی و سطحی شخم زده اند که باید کشاورزان باید هرچه سریعتر مزارع خود را برای کشت برنج آماده کنند. 
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین با اشاره به اینکه تا کنون ۱۵۶ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان خزانه گیری شده گفت: ضدعفونی و جوانه دار کردن بذر، آماده سازی و خزانه گیری برنج، ایجاد زهکش در زمان وزش باد و بارندگی، هوادهی و کنترل دمای خزانه برنج به ویژه در ساعات گرم روز‌های آفتابی از مهمترین اقداماتی است که کشاورزان باید توجه داشته باشند. 
وی اضافه کرد: تعریض و ترمیم مرز کرت‌ها، لایروبی آب بندان‌ها، ترمیم کانال‌های آبرسان و سردهنه‌ها باید در اولویت قرار گیرد. 
گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار و ۳۰۰ هزار شالیکار دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب