Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مطابق با آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیش از ۳۳۴ هزار و ۲۰۰ سیم کارت در راستای اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که مبادرت به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‌کنند، مسدود شده است.

این آمار مربوط به پایان مهرماه ۹۹ است و طی ۷ ماه گذشته حدود ۱۰۰ هزار سیم کارت به دلیل ارسال پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی از سوی رگولاتوری قطع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که تا پایان سال ۹۸ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شمار قطع سیم کارت مزاحم پیامکی را حدود ۲۴۶ هزار سیم کارت اعلام کرده بود.

برخورد با موضوع تبلیغات پیامکی از حدود ۲ سال گذشته در قالب مسدود سازی سیم کارت‌های شخصی که پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی ارسال می‌کنند، دنبال می‌شود و تا پایان سال ۹۸ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حدود ۲۴۶ هزار سیم کارت را به این دلیل مسدود کرد.

اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که مبادرت به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‌کنند، از بهمن ماه سال ۹۷ و طبق دستور رئیس جمهور در دستور کار رگولاتوری قرار گرفت. اگرچه بیش از ۳۳۰ هزار سیم کارت تاکنون به دلیل این تخلف مسدود شده است، اما شواهد نشان می‌دهد که مشترکان تلفن همراه همچنان از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی ناخواسته گلایه‌مندند و این سیاست، مشکل را به صورت ۱۰۰ درصد حل نکرده است. با این وجود اما روند برخورد با متخلفان سرعت یافته است.

کاربرانی که از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی برای آنها ارسال می‌شوند ناراضی هستند، می‌توانند از طریق سامانه دستوری «ستاره ۸۰۰ مربع» شماره‌هایی که این پیامک‌ها را ارسال کرده‌اند به رگولاتوری اعلام کنند.

مطابق با آمار رگولاتوری، بیشترین اعتراضات از پیامک‌های تبلیغاتی مربوط به پیامک‌هایی است که از سمت سیم کارت‌های شخصی و به صورت انبوه ارسال می‌شود. از آنجایی که از این سیم کارت‌ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، این تخلف بر مبنای حجم زیادی از پیامک که از طریق این سیم‌کارت‌ها ارسال می‌شود قابل شناسایی است.

به همین دلیل رگولاتوری از مشترکانی که این پیامک‌ها را دریافت می‌کنند خواسته که از طریق کد دستوری، مشخصات این سیم‌کارت‌های مزاحم را گزارش دهند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آذرماه ۹۸ وعده تشدید برخورد با افرادی را که با شماره‌های شخصی اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم می‌کنند داد و اعلام کرده بود که تصمیم دارد تمام سیم کارت‌های متعلق به مشترکی که از سیم‌کارت خود برای ارسال پیامک‌های مزاحم استفاده می‌کند را غیرفعال کند. البته به نظر می‌رسد این روش فعلاً اجرایی نشده است.

مشترکان موبایل همچنین می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری ستاره هشتصد مربع (#۸۰۰*) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامک‌های انبوه تبلیغاتی خود اقدام کنند.

در این سامانه علاوه بر امکان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه‌ای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد که کاربر با واردکردن شماره موبایلی که از آن پیامک دریافت می‌کند می‌تواند آن را گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدود کردن آن شماره اقدام کند.

انتهای پیام/

ملیحه آدینه کد خبر: 1078509 برچسب‌ها سیم کارت مزاحم پیامکی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سیم کارت مزاحم پیامکی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیامک های تبلیغاتی ارسال پیامک پیامک های مزاحم هزار سیم کارت سیم کارت سیم کارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۱۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی

جام جم آنلاین اصفهان؛ سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: شيادان سايبري با ترفند ارسال پيام‌هاي جعلي حاوي لينک‌هاي آلوده با عنوان واريز طرح فجرانه کالابرگ الکترونيکي افراد را ترغیب به باز کردن لینک های آلوده به بدافزار کرده و با نصب بدافزاری با عنوان " کالا برگ " روی گوشی قربانی ، با ایجاد دسترسی غیر مجاز به اطلاعات قربانی ، اقدام به بردارشت غیر مجاز از حساب های افراد می نمایند. این مقام مسئول افزود: از باز کردن لینک‌های ارسالی که به صورت پیامک یا پیام در بستر شبکه‌های اجتماعی و منابع نامعتبر که از سوی افراد ناشناس یا دوستان و آشنایان با مضامین طرح‌های ابلاغی از سوی دولت ارسال می‌شود، خودداری نموده و اخبار موثق را تنها از طریق سایت‌های و رسانه‌های معتبر پیگیری کنند. این مقام انتظامی در خصوص اینکه اگر فردی بر روی لینک ناشناس کلیک کرد و وارد آن شد چه کاری باید انجام دهد ، گفت: ابتدا اینترنت گوشی خود را خاموش کرده ، گوشی را در حالت هواپیما قرار داده و با یافتن بدافزار نصب شده روی گوشی ، سریعا بد افزار مورد نظر را حذف و اگر اطلاعات کارت و یا حساب بانکی خود را در سیر مراحل قبلی وارد نموده اید و یا در اختیار قرار داده اید ، به سرعت نسبت به مسدود کردن کارت یا حساب بانکی خود از طریق تماس با پشتیبان بانک ، مراجعه حضوری به بانک و یا از طریق دستگاه خود پرداز اقدام و موضوع را با شماره گیری تلفن فوریت های سایبری پلیس فتا 096380 اطلاع رسانی نماید. رئیس پلیس فتا استان اصفهان در آخر بیان داشت: هموطنان بدون داشتن سواد رسانه‌اي در فضاي مجازي، فريب اخبار و محتواهاي جعلي را مي‌خورند و ممکن است نقش مؤثري در تغيير مسير زندگي آنها داشته باشد؛ لذا مي‌بايست اخبار را ازرسانه‌هاي معتبرملی وبه ویژه سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir دنبال کنند تا دچار اين‌گونه مشکلات نشوند.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • پیامک هایی که رویای لاغری تبلیغ می کنند
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی لواسان و چمدان‌هایی که دیرتر به مقصد رسیدند
  • ارسال پیامک ذخیره سازی آب برای شهروندان تهرانی | ماجرا چیست؟
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد جوان از داخل زندان
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند
  • ◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی
  • پیامک هشدار قضایی به داوطلبان کنکور ارسال شد