Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@10:09:44 GMT

دوازده واحد متخلف در جزیره کیش پلمپ شد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۱۸۸۲

دوازده واحد متخلف در جزیره کیش پلمپ شد

خبرگزاری آریا - رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: در یک ماه گذشته 12واحد متخلف به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی توسط بازرسان بهداشت محیط پلمپ شده است
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از تشدید نظارت های حداکثری بازرسان بهداشت محیط برای حفظ و ارتقای سلامت عموم جامعه در جزیره کیش که با جدیت تمام ادامه دارد، خبر داد و اظهار داشت: تعداد767 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی که با سلامت مردم ارتباط مستقیم داشت توسط کارشناسان بهداشت محیط کیش در مهر امسال انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر رضانیا افزود: در این مدت 21 مورد نمونه برداری از آب،26 مورد نمونه برداری از نظر وجود جوش شیرین در نان،16مورد نمونه برداری از مواد غذایی،223مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی،820 مورد سنجش مواد غذایی از نظر (دما،روغن ،نمک)توسط تجهیزات پرتابلی مورد بررسی قرار گرفته است.
وی گفت: توسط بازرسان بهداشت محیط، آموزش های فردی در صنوف مختلف انجام شده و بروشورهای آموزشی و بهداشتی در خصوص آگاهی بخشی از خطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا نیز توزیع شده است.
لازم به ذکر است تا کنون به 62 مورد شکایات مردمی توسط مرکز توسعه سلامت کیش رسیدگی شده است. ساکنین کیش و گردشگران در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی می توانند موارد را از طریق سامانه 190 و یا شماره تلفن 44423311 گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بهداشت محیط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۱۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۵ هزار نظارت بهداشتی در طرح سلامت نوروزی تاکنون

ایسنا/قم مدیرگروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۵ هزار ۵۸۵ مورد نظارت بهداشتی صورت گرفته است که طی آن ۱۴۸ اخطار کتبی صادر شده، ۴۲ مورد به مراجع قضایی معرفی، ۴ امکنه متخلف پلمب شده است.

نرگس جعفری، مدیرگروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت با اشاره به حضور جمع کثیری از زائرین و مسافرین نوروزی در استان قم گفت: مدارس منتخب جهت اسکان مسافران نوروزی جزء اماکنی است که به طور مستمر در طول اجرای طرح سلامت نوروزی تحت نظارت و کنترل و بازرسی بهداشتی بازرسان بهداشت محیط هستند تا مسافران با خیالی آسوده در این محل‌ها اقامت داشته باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، جعفری افزود: تمامی مراکز و اماکن ارائه دهنده خدمات به مسافران در ایام نوروز، توسط ۱۰ تیم بهداشت محیط از نظر وضعیت بهداشتی آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی، حمام‌ها، سلامت آب و مواد غذایی مورد کنترل و بازرسی بهداشتی قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۵ هزار ۵۸۵ مورد نظارت بهداشتی صورت گرفته است که طی آن ۱۴۸ اخطار کتبی صادر شده، ۴۲ مورد به مراجع قضایی معرفی، ۴ امکنه متخلف پلمب و ۷ هزار ۴۵۵ کیلو مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف شناسایی و از گردونه مصرف خارج شده است.

مدیرگروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت با تاکید بر اهمیت گزارشات مردمی درخصوص تخلفات بهداشتی، گفت: تاکنون ۱۹۰ مورد گزارش تخلف رسیده به سامانه شکایات بهداشتی مورد رسیدگی و پیگیری قرار گرفته است.

وی از همشهریان خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را با سامانه کشوری ۱۹۰ گزارش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلمب ۳۰ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در زنجان
  • رستوران‌ها و غذاخوری‌های فارس زیر ذره بین ناظران + فیلم
  • رستوران‌ها و غذاخوری‌های فارس زیر ذره بین ناظران
  • انجام بیش از ۵ هزار نظارت بهداشتی در طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • بیش از چهار هزار بازدید از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی تربت حیدریه
  • ۴ واحد متخلف بهداشتی در آران و بیدگل پلمب شد
  • پلمب ۲۷۳۹ واحد صنفی متخلف ازسوی وزارت بهداشت
  • ۵ واحد متخلف بهداشتی در کاشان پلمب شد
  • تشدید نظارت بازرسان بهداشت محیط / انجام بیش از ۶۰۰۰ بازرسی تا ۵ فروردین و پلمب ۵ واحد صنفی
  • پلمب ۲۵ واحد صنفی زنجان در طرح بسیج نوروزی