Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌ غربی از کاهش ۲۲ درصدی آمار پرواز و ۲۷ درصدی جابه جایی مسافر از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید باکری ارومیه در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد. - اخبار استانها -

محمدعلی نائل قراملکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به تعداد پرواز‌های فرودگاه‌های آذربایجان‌ غربی در نیمه نخست امسال اظهار داشت: از فروردین تا شهریورماه امسال در مجموع به طور میانگین یک هزار و 439 نشست و برخاست در فرودگاه‌ ارومیه انجام پذیرفته که این میانگین کمتر از متوسط کشوری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بر اساس گزارشات در 6 ماه نخست امسال نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه بین‌المللی شهید باکری ‌ارومیه نسبت به سال گذشته 21 درصد کاهش یافته است. 

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌ غربی عنوان کرد: در این مدت در مجموع 125 هزار و 51 نفر مسافر از طریق این فرودگاه اعزام و پذیرش شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 170 هزار و 771 نفر بود شاهد کاهش 27 درصدی این آمار هستیم.

وی به میزان بار جا به جا شده نیز اشاره کرد و گفت: همچنین در نیمه نخست امسال 37 درصد میزان جابه جایی بار از فرودگاه‌ ارومیه کاهش یافته  که این میزان از متوسط کشوری کمتر بوده است.

پروازهای خارجی از فرودگاه ارومیه تعطیل شداقدامات کنترلی ویروس کرونا در فرودگاه ارومیه انجام شدمردم به پویش تغییر نام فرودگاه ارومیه به نام«شهید باکری»پیوستند

قراملکی وضعیت پروازهای فرودگاه ارومیه را نسبت به ماه‌های گذشته مقایسه کرد و گفت: در شهریور امسال تعداد 320 پرواز و تعداد 33 هزار و 178 نفر مسافر جابه جا شده‌اند در حالی در مردادماه 284 پرواز و 27 هزار و 354 مسافر از فرودگاه‌ جابه جا شده‌اند که این آمار نشان‌ دهنده افزایش پروازها و مسافران از این فرودگاه بوده است.

وی تصریح کرد: تعداد پروازها و جابه جایی مسافران در شهریورماه نسبت به مردادماه امسال به ترتیب 13 درصد تعداد پرواز و 21 درصد جابه جایی مسافر افزایش داشته است.

قراملکی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان، فرودگاه ها پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را در دستور کار قرار داده اند.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌ غربی با اشاره به اینکه حفظ سلامت مسافران و کارکنان اولویت اصلی در پروازها است بیان کرد: ترمینال‌ها، ساختمان اداری و عملیاتی به صورت مستمر ضدعفونی می‌شوند و هماهنگی لازم برای استقرار تیم بهداشتی به منظور تب سنجی مسافران انجام شده است.

به گزارش تسنیم سه فرودگاه در شهرهای ارومیه، خوی و ماکو دارد اما بخش قابل توجهی از پروازهای این استان از طریق فرودگاه ارومیه انجام می‌شود؛ تهران، مشهد و استانبول سه مسیر پروازی پرتردد فرودگاه ارومیه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/7548/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرودگاه های آذربایجان جابه جایی مسافر فرودگاه ارومیه نخست امسال جابه جا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۲۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر فوری سازمان هواپیمایی کشور درباره از سرگیری پروازها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد با هماهنگی‌های انجام شده ، محدودیت عملیاتی اعمال شده در برخی فرودگاه‌های کشور برطرف شده است.

جعفر یازرلو اظهار داشت؛ ضمن عرض پوزش از مسافران محترم به دلیل مشکلات ناشی از ابطال و یا تاخیر برخی پروازها، به اطلاع می رساند با هماهنگی های انجام شده محدودیت عملیاتی اعمال شده در فرودگاهها برطرف و شرکتهای هواپیمایی مجاز به انجام پروازهای برنامه ریزی شده می باشند.

مسافران محترم می توانند جهت آگاهی از زمان دقیق پرواز خود با اطلاعات پرواز فرودگاه مبدا پرواز در تماس بوده و یا به پیامک های ارسالی از شرکت هواپیمایی توجه نمایند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896925

دیگر خبرها

  • واکنش فرودگاه امان به ممنوعیت پرواز عراق - ایران
  • پرواز‌های خارجی به دبی همچنان تعلیق است
  • تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران
  • (ویدئو) از سرگیری پروازها در فرودگاه اصفهان
  • خبر سازمان هواپیمایی کشور درباره از سرگیری پروازها
  • پرواز‌ها در فرودگاه‌های کشور به حالت عادی بازگشت
  • اطلاعیه جدید شرکت فرودگاه‌ها/ قبل از عزیمت به فرودگاه ساعت پروازها را چک کنید
  • خبر فوری سازمان هواپیمایی کشور درباره از سرگیری پروازها
  • توقف پروازهای دبی؛ مسافر پیش‌از عزیمت به فروگاه پروازها را چک کند
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۳۰ فروردین