Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در یک برنامه تلویزیونی گفت: ما بیشتر از اینکه نگران انتخاب مدیران باشیم، باید نگران انحراف مدیران خود باشیم . ما هنوز نتوانستیم بین انگیزه‌های شخصی مدیران و منافع ملی کشورمان همسان‌سازی داشته باشیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از  روابط عمومی برنامه تلویزیونی «به وقت ایران»،  این برنامه یکشنبه چهارم آبان ماه با حضور امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نائیب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با موضوع مهارت‌های مدیریتی از شبکه هفت سیما روی آنتن رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی‌زاده هاشمی در رابطه با طبقه مدیران و نظارت بر آنها گفت: مقامات در کشور ما دارای یک طبقه بندی هستند که از مدیران حرفه ای و مدیران سیاسی یا مقامات سیاسی تشکیل می شوند. مقامات سیاسی شامل رؤسای سه قوه ، معاونین رؤسای سه قوه، نمایندگان مجلس، وزرا، شورای عالی قضایی و مدیران عالی‌رتبه قضایی استانداران و ... هستند.

وی افزود: روند انتخاب مدیران حرفه ای با انتخاب مدیران سیاسی تفاوت دارند. درست است که در انتخاب مدیران سیاسی یک مقدار مراحل آسان تر به نظر می رسد تا انتخاب مدیران حرفه ای. اما در بحث نظارت بایستی مدیران سیاسی را بصورت سخت گیرانه نظارت کنیم . یعنی سازمان های جانبی برای این منظور تشکیل بدهیم . در این مورد قانون اشاعه اصل 49 قانون اساسی را داریم که قانون جنجالی هم بود که به عبارتی ثبت و ضبط اموال مدیران تراز اول کشور بود . کسی که پست سیاسی قبول می کند باید محدودیت های این پست ها را هم بپذیرد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در دوره گذشته خاطرم است که قوه قضائیه اداره ای تأسیس کرد و تمام مدیران را وادار به ثبت اموال خود نمود . یک سری خلاء قانونی وجود دارد مثلاً در حوزه شفافیت عملکرد مسئولین ، اعلام عمومی اموال مسئولین ، کنترل درب های چرخان مشکل داریم . تو بحث تضاد منافع مشکل داریم . همه این محدودیت ها برای مقامات سیاسی است . ادبیات این کارها بتازگی در کشور تولید شده و نیاز به مطالبه عمومی و جمعی دارد.

قاضی‌زاده تصریح کرد: ما بیشتر از اینکه نگران انتخاب مدیران باشیم باید نگران انحراف مدیران خود باشیم . ما هنوز نتوانستیم بین انگیزه های شخصی مدیران و منافع ملی کشورمان همسان سازی داشته باشیم . در دنیا هم مطالعاتی انجام شده که نشان دهنده این مطلب است که مهم تر از انگیزه های مالی ، ارتقای سازمانی و عزل مدیران است . ما باید سازمانی داشته باشیم که بطور جدی با اشتباهات مدیران برخورد کند و آنان را توبیخ کند.

وی اظهار داشت:من پریدن از مسئولیت های مختلف را درست نمی‌دانم . اگر قرار هست کسی رشد بکند باید در یک مسیر فنی رشد کند . اگر به مقام سیاسی هم رسید معنی آن نیست که می تواند در تمام وزارتخانه ها وزیر باشد . ما داشتیم کسانی را که در چندوزارتخانه متفاوت وزیر بودند که این از عجایب روزگار کشور ماست .

در ادامه جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشوردر خصوص آموزش مدیران آینده و ارزشیابی مدیران قبل از انتخاب آنها، خاطرنشان کرد:در نظام مدیریت موجود ما بحث اختیارات ، بحث نحوه پاسخگویی جزو مواردی است که باید در جای خودش پاسخ داده شود . ما در این قانون می گوییم که کسانی که امروز مدیر هستند برای سطحی از مدیریت که امروز تصدی دارند نیازی به گزینش مجدد ندارند ولی اگر بخواهند ارتقا پیدا کنند حتما باید در این قانون توسط کانون های ارزشیابی ، مورد ارزیابی قرار بگیرند.

وی در پاسخ سوال مجری در رابطه با مدیریت اتوبوسی گفت: شما به نظر من یا از نظام اداری ما خبر ندارید و به مدیران کشور توهین می کنید . همه مدیران به این صورت جابجا نمی شوند . ممکن است از بین این همه مدیر 10 نفر هم اینطور که شما می فرمایید جابجا شوند. اگر همه مدیران یک وزراتخانه را به یک وزارتخانه دیگر منتقل کردند و شما از آن خبر دارید به ما هم اطلاع دهید. ببینید ما حدود 17 هزار نفر مدیر داریم که اینجا بعنوان مدیران میانی ما تلقی می شوند یعنی اینجا در سطح ستاد وزارتخانه ها بعنوان مدیر کل یا معاون مدیرکل یا مدیر مشغول هستند.

وی افزود: پایین تر از این سطح ما سطح سرپرستی را داریم یعنی کسانی که در داخل ادارت کل رئیس اداره داخلی یا رئیس گروه هستند که تعداد این ها چیزی در حدود 39 هزار نفر هست . معمولاً اینطور هست که مدیران تخصصی در همان تخصص جابجا می شوند . یک مشاغل عمومی مدیریت داریم که امکان جابجایی از یک دستگاه به دستگاه دیگر وجود دارد . مثلاً شما می توانید مدیرکل اموراداری را که در یک دستگاه مشغول بکار هست را ببرید در یک دستگاه دیگر ولی مدیرکل برنامه ریزی صنعتی وزارت صنایع ، معادن و تجارت را نمی شود برد در وزارت جهاد کشاورزی.

برنامه «به وقت ایران» با رویکرد مهارتی و با ساختار گفتگومحور به تهیه کنندگی عاصم یوسفی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت ۲۱:۴۵ تا ۲۳ به صورت زنده روی آنتن شبکه آموزش می‌رود.

انتهای پیام/4104/

منبع: آنا

کلیدواژه: شبکه آموزش امیرحسین قاضی زاده هاشمی شبکه هفت برنامه به وقت ایران انتخاب مدیران مدیران سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) طعنه عباس عبدی به حدادعادل درباره انتخاب نام دخترانه

فعال سیاسی اصلاح طلب به اظهارات حدادعادل درباره انتخاب نام دخترانه واکنش نشان داد.

‏در همین راستا، عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب در کانال تلگرامیش نوشت: «تا هنگامی که پس از ۴۵ سال انحصار کامل آموزشی، فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای، نکوشند که بجای تمسخر، درک همدلانه‌ای از رفتار مردم پیدا کنند، وضع از این که فکر می‌کنند متفاوت‌تر هم خواهد شد. مردم با فرهنگ تحمیلی مخالفند.»

در ادامه فیلم اظهارات حدادعادل درباره انتخاب نام دخترانه را می بینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تمام اقداماتی که قبل سفر با خودرو شخصی باید انجام دهید
  • بررسی معطلی ۱۰ ساله برخی توافقات کلان در حوزه‌های نفتی و حمل و نقل
  • بررسی عوامل خارجی و داخلی در کاهش انگیزه پژوهشگران
  • هشدار ووچیچ نسبت به اتفاقات خطرناک برای صربستان
  • طعنه به حدادعادل درباره انتخـاب نام دخترانـه +فیلـم
  • (ویدیو) طعنه عباس عبدی به حدادعادل درباره انتخاب نام دخترانه
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پافشاری مجلس محقق شد
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • غوغای سیاسی در برزیل؛ دلیل اقامت «بولسونارو» در سفارت مجارستان چه بود؟
  • رئیسی: مشکلات با دستور حل نمی‌شود