Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-همزمان با تداوم موج بستری بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌های سراسر جهان، نوعی عفونت خطرناک دیگر نیز وجود دارد که ممکن است بیماران را مبتلا کند.

به گفته متخصصان علوم پزشکی در آمریکا (CDC)، نوعی عفونت مقاوم به دارو موسوم به "کاندیدا آریس" (Candida auris) در محیط های بیمارستانی وجود دارد که ممکن است بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که در بیمارستان تحت درمان قرار دارند به آن دچار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، این عفونت نوعی مخمر از خانواده قارچ‌هاست که می‌تواند موجب بروز عفونت در گوش‌ها و زخم‌های باز شود. همچنین این عامل بیماری‌زا با نفوذ به جریان خون ممکن است عفونت‌های جدی و شدید را در تمام بدن ایجاد کند.

این قارچ به سطوح می چسبد و در محیط های بیمارستانی به خصوص در بیمارانی که کاتتر یا لوله های دیگر به آنان وصل است به راحتی پخش می‌شود.

در گزارش نشریه "نشنال جئوگرافیک" در این رابطه آمده است: اکنون داده های اولیه حاکی از آن است که افزایش تعداد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان ها ممکن است باعث افزایش موارد عفونت کاندیدا آریس شود.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا در سال جاریِ میلادی (۲۰۲۰)، ۱۲۷۲ مورد از این عفونت قارچی در این کشور گزارش شده که نسبت به سال ۲۰۱۸ افزایش حدودا ۴۰۰ درصدی داشته است.

همچنین با توجه به اینکه همه گیری کووید-۱۹باعث اختلال در سیستم های نظارتی برای شناسایی شیوع این عفونت قارچی شده، این امکان وجود دارد که موارد این عفونت در سال جاری بیش از آمار گزارش شده باشد.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، این عفونت قارچی می‌تواند برای مدت زمان طولانی در بدن بیمار نهفته بماند به این معنی که قارچ ممکن است روی پوست آنان بدون اینکه با علائمی همراه باشد باقی بماند. همچنین احتمال باقی ماندن آن روی سطوح محیط های بیمارستانی نیز وجود دارد.

به گزارش لایوساینس، درمان این عفونت سخت است چرا که قارچ "کاندیدا آریس" تاکنون به چندین داروی آنتی بیوتیک، مقاومت نشان داده است.

ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: محیط های بیمارستانی عفونت قارچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۲۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود

گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ «شکاف کام و لب» یک نقص خلقتی است که معمولاً در دوران جنینی در طول تشکیل صورت نوزاد رخ می‌دهد. این شکاف می‌تواند از کنار کام تا لب بروز کند و در برخی موارد تا پایین گوش نیز گسترش یابد.

عبدالجلیل کلانتر هرمزی فوق تخصص جراحی پلاستیک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به قابل اصلاح بودن شکاف لب و کام اظهار کرد: این عارضه یک ناهنجاری هنگام تولد است، در کشورهای پیشرفته آمار ابتلا به آن به ازای هر ۷۰۰ نفر یه مورد است اما این آمار در کشور ما به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد مبتلا به شکاف لب است.

وی افزود: این ناهنجاری می‌تواند علل مختلفی داشته باشد که یکی از آنها ژنتیکی است که از طریق ژن منتقل می‌شود، همچنین مصرف بعضی از دارو‌های خواب‌آور، ضد تشنج و آرامبخش‌ها توسط مادر، در مدت زندگی جنینی خصوصا در سه ماه اول می‌تواند موجب این عارضه شود.

هرمزی ادامه داد: بعضی از عفونت‌های ویروسی مثل سرخک، سرخچه و اوریون می‌تواند موجب شکاف لب و کام باشد، همچنین مصرف سیگار و الکل نیز از عوامل دیگر این عارضه شناخته می‌شوند.

وی گفت: شکاف لب و کام بیش از ۱۰۰ نوع وجود دارد و بسته به عامل بیماری‌زا و میزان اثر و زمان تاثیر آن در جنین می‌تواند تنوع ایجاد کند.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک گفت: اگر جنینی با این عارضه متولد شود با توجه به شدت، بیماری‌های همراه و نوع بیماری شکاف لب، درمان‌های متفاوتی تجویز می‌شود که مهم‌ترین آنها جراحی است. درمان‌های مراقبتی، روانکاوی، روانشناسی، مددکاری‌ اجتماعی، مراقبت‌های برای شیرخوردن، بهداشت و عفونت‌های زخم نیز از دیگر مراحل درمان است.

وی افزود: در صورتی که شکاف لب و کام لب پیچیده نباشد معمولا زیر ۵ ماهگی و ترجیحا ۳ تا ۴ ماهگی عمل جراحی امن و خوبی برای بیمار انجام خواهد شد که در ۹۰ درصد موارد به جراحی تکمیلی نیازی نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • انواع گل مژه و درمان آن
  • هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت