Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:01:09 GMT

هم‌باور و یاور مهدی (عج) باشیم

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۲۳۱۱

هم‌باور و یاور مهدی (عج) باشیم

نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است. ایشان بعد از پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری علیه السلام به اذن خداوند متعال، منجی نجات بشریت از ظلم و گمراهی شدند.

به گزارش ایسنا، «رسالت» در ادامه نوشت: در عصر امروز، فراگیری ویروس کرونا و مختل شدن نظام جهانی موجب شد تا مردم این روزگار، هم اینک بیش از هر زمان دیگری به منجی برای رهایی از ظلم و سختی نیاز پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه انتظار آمدن این حجت عدالت‌خواه دیرینه است، اما بحبوحه این سختی‌ها سبب شد تا یاوران او برای غلبه بر زمستان جانشان، با چشم انتظاری بیشتری بنگرند. انتظار ظهور حضرت حجت ارواحنا له الفدا به عنوان خاتم الاوصیا و منجی بشریت، فرصتی است تا مردم به خودسازی بپردازند.

برای بررسی دلایل لزوم جهان و عصر امروز به داشتن منجی، به گفت‌وگو با آیت الله سید مهدی واعظ موسوی و محمدعلی عزیزی، کارشناس مسائل دینی پرداختیم.

از تغییرات ناگهانی زمین تا احساس نیاز به ولی ‌عصر (عج)

آیت‌الله سید مهدی واعظ موسوی، استاد حوزه و دانشگاه درباره ظهور منجی بشریت عنوان کرد: «نمی‌توان ادعا کرد جهان چه زمانی آماده ظهور خواهد بود اما به دلیل سرعت تغییر رخدادهای کنونی می‌توان گفت که در کوتاه‌ترین زمان، جهان می‌تواند آماده ظهور شود.»

وی افزود: «یکی از مواردی که موجب می‌شود جهان را آماده ظهور بدانیم رسیدن به استیصال و ضعف است؛ هنگامی که مردم احساس کنند دیگر کسی قادر به نجات بشریت نخواهد بود و دست‌های خود را بالا بگیرند که هم‌اینک چنین استیصالی دیده نمی‌شود.»

واعظ موسوی درباره استیصال جهان خاطرنشان کرد: «استیصال به معنای عدم تحرک مردمان جهان نیست؛ هنگامی که تمام آحاد بشریت تلاش می‌کنند اما هیچ چیز را از پیش نمی‌برند به یک منجی نیاز پیدا می‌کنند. شاید هم‌اینک تقاضای درونی به صورت عام دیده شود اما همگانی نیست. البته احساس نیاز به منجی ممکن است طی مدت یک روز، یک هفته و یک ماه فراگیر شود.»

کرونا غم‌انگیز اما نوید احساس نیاز به منجی است

وی تصریح کرد: «در سال گذشته هیچ‌کس فکر نمی‌کرد کره زمین با بلایی همچون ویروس کرونا مواجه شود، اما چنین رویدادی طی کوتاهترین مدت رخ داد و فراگیر شد. اتفاقاتی نظیر ویروس کرونا فرصتی برای مدعیان تغییر و نظم نوین جهانی است.»

واعظ موسوی درپایان این گفت‌وگو گفت: «کرونا نویدی شد تا جهان را به سوی تغییرات فراگیر ببینیم. اگرچه ویروس کرونا بسیار غم‌انگیز است، اما تغییرات کره زمین، زیبا و نویدبخش نزدیکی به ظهور منجی عالم بشریت است.»

در ادامه این بررسی، به گفت‌وگو با محمدعلی عزیزی، کارشناس مسائل دینی پرداختیم.

شروع امامتی که به معنای تجدید عهد است

محمدعلی عزیزی، کارشناس مسائل دینی درباره لزوم جهان و عصر امروز به منجی بشریت بیان کرد: «تولد حضرت مهدی (عج)، امامت ایشان در نهم ربیع‌الاول و روز ظهور ایشان سه روز مهم در زندگی مردم مسلمان است. هرساله در روز تولد ایشان جشن برپا می‌شود چراکه شادی حاصل از تولد ایشان در دل مردم نهادینه شده و هر سال نیز این مراسم پررنگ تر از قبل برگزار می شود. سال جاری نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا، به انفاق مهدوی روی آوردیم و تلاش کردیم با بسته‌های حمایتی به نیازمندان کمک کنیم و نشان دهیم این شور و نشاط کم نخواهد شد.»

وی افزود: «شروع امامت ایشان به معنای تجدید عهد و پیمان است، بنابراین این دهه را می‌بایست عهد با موعود نامگذاری کرد. حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی روز نیمه شعبان عنوان کردند که هیچ عصری به اندازه امروز بشر احساس نیاز به منجی نداشته است.»

عزیزی تصریح کرد: «در دین اسلام توصیه شده که هر روز دعای عهد بخوانید و پیمان خود را تجدید کنید. در این دعا می‌خوانیم که خداوندا در تمام روزهای زندگی عهد می‌بندم و تجدید عهد می‌کنم.»

این کارشناس دینی همچنین خاطرنشان کرد:«عهد موعود روزی است که جهان منتظر، اقدامات لازم را برای ظهور فراهم می‌کند. یکی از شاخص‌های ظهور منجی بشریت، توجه به نیازمندان است بنابراین باید چنین فرهنگی را که جلوه حکومت مهدوی است، اجرا کنیم.»

رشادت کادر درمان، نمونه مهدی‌یاوری است

او اظهارکرد: «باورمندان و یاوران حضرت مهدی (عج) در روزگاری که جهان غرب بر سر پوشک بهداشتی و دستمال کاغذی به جان یکدیگر افتادند و دولت‌هایشان به دزدی رسیدند، اما درصدد کمک به نیازمندان برآمدند و موجب خلق زیبایی شدند.»

وی اضافه کرد که باید به استقبال ظهور رفت و جامعه را به سمت تمدن و اندیشه خیراندیشی مهدوی آشنا کرد.

عزیزی درادامه این گفت‌وگو گفت: «مهدی باوران و منتظران او همواره به داد یکدیگر می‌رسند و درصددند تا با کمک به هم نوع خود امام زمان‌شان را یاری کنند. امروز یاری کردن او، یاری تفکر نجات بخش بشری است بنابراین اگر به عهد موعود و اندیشه‌های منجی بشریت توجه کنیم، جامعه را نیازمند ظهور خواهیم دید.»

عزیزی عنوان کرد: «اگر نهم ربیع الاول را به سمت عهد به موعود هدایت کنیم، در مکتب ولایت قدم بزرگی برمی‌داریم. جلوه‌های با شکوه خدمت کادر درمان و همه کسانی که بی منت به هم نوع خود خدمت می‌کنند، مثال بارز مهدی یاوری است.»

این کارشناس دینی درپایان گفت‌وگو عنوان کرد: «یاری کردن امان زمان (عج) باید شعار جامعه گردد و هرکس با توجه به جایگاهی که دارد، می‌بایست توانایی خود را نشان دهد. همان‌گونه  که در   روز اربعین درصدد کوچک‌ترین کمک‌ها همچون واکس زدن کفش مسلمین و آب دادن برمی‌آییم.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امام زمان عج احساس نیاز ویروس کرونا منجی بشریت واعظ موسوی گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۲۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ادامه کشتار رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را به شدت محکوم کرد.
 
گزارش‌ها از گورهای دسته جمعی کشف شده اخیر در مجتمع پزشکی نصر در خان یونس در جنوب نوار غزه، حاکی از آن است که صدها آواره، مجروح و بیمار و همچنین کاروان‌های پزشکی قبل از اعدام و دفن دسته جمعی در معرض انواع شکنجه و آزار قرار گرفتند.
 
سازمان همکاری اسلامی این اقدامات را جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و تروریسم سازمان یافته دولتی دانست که بر اساس قوانین کیفری بین‌المللی مستلزم تحقیق، پاسخگویی و تحریم است.
 
این سازمان همچنین تاکیدکرد که دیوان کیفری بین‌المللی باید مسئولیت خود را در این زمینه بر عهده بگیرد.
 
سازمان همکاری اسلامی، رژیم اشغالگر اسرائیل را مسئول عواقب جنایات و اقدامات تروریستی مستمر علیه مردم فلسطین دانست که همه ارزش‌های انسانی را نفی می‌کند و نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.
 
این سازمان در پایان باردیگر از جامعه بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت خواست جنایات جنگی رژیم اشغالگر اسرائیل در نوار غزه را متوقف کرده و حمایت بین‌المللی برای مردم فلسطین را محقق کنند.
 

دیگر خبرها

  • چرا آمدن مهدی قایدی به پرسپولیس ممکن نیست؟
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • باور می کنید، این یک حشره باشد؟! (عکس)
  • سفیر بولیوی در تهران: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • میل مضر تکیه‌زدن بر رأس هرم
  • تصاویر ترانه علیدوستی در بیمارستان را باور نکنید
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟
  • ‏ژاپن برای شهاب لقب انتخاب می‌کند: معجزه‌گر، منجی