Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:56:54 GMT

مصر برای پذیرش ریاست اتحادیه عرب اعلام آمادگی کرد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۲۳۳۷

مصر برای پذیرش ریاست اتحادیه عرب اعلام آمادگی کرد

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی "الخلیج الجدید" امروز (دوشنبه) به نقل از "حسام زکی" معاون دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که نماینده دائم قاهره در این اتحادیه آمادگی خود را برای ریاست این دوره اتحادیه عرب که در ماه مارس ۲۰۲۱ پایان می‌یابد، به دبیرخانه این اتحادیه اعلام کرده است.    

وی افزود: مصر همچنین حق ریاست خود بر دوره آینده اتحادیه عرب بر اساس ترتیب حروف الفبا را محفوظ می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پیشتر فلسطین، قطر و کویت، لیبی و جزایر قمر از پذیرش ریاست دوره کنونی اتحادیه عرب امتناع کرده بودند.  

قرار بود تشکیلات خودگردان فلسطین ریاست دوره کنونی اتحادیه عرب را برعهده داشته باشد، اما اتحادیه عرب شهریور گذشته با درخواست این تشکیلات برای برگزاری نشست فوری اتحادیه عرب به منظور بررسی توافق عادی‌سازی روابط میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی موافقت نکرد و در پی آن تشکیلات خودگردان فلسطین در اعتراض به اعلام عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با تل آویو، ریاست اتحادیه عرب را رد کرد.  

"ریاض المالکی" وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در این باره به شبکه الجزیره گفته بود که "ما نمی‌خواهیم کشورهای عربی در زمان ریاست ما بر این اتحادیه، در اقدامی شتاب‌زده با رژیم صهیونیستی توافق کنند".  

بحران در ریاست اتحادیه عرب پس از آن صورت می‌گیرد که مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو با منامه از یک طرف و پیمان صلح رژیم صهیونیستی با امارات روز سه‌شنبه ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید و در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کردند.  

اتحادیه عرب (جامعة الدول العربیة) نام مجموعه‌ای از کشورهای جنوب غربی آسیا و شمال و شمال غربی آفریقا است. این اتحادیه در ۲۲ مارس سال ۱۹۴۵ و با حضور ۶ کشور مصر،  عربستان، عراق،  سوریه، لبنان،  یمن و اردن تأسیس شد و در حال حاضر ۲۲ کشور عربی در آن عضویت دارند.  

برچسب‌ها قاره آفریقا تشکیلات خودگردان فلسطین آسیای غربی مصر اتحادیه عرب فلسطین قاهره

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره آفریقا تشکیلات خودگردان فلسطین آسیای غربی مصر اتحادیه عرب فلسطین قاهره قاره آفریقا تشکیلات خودگردان فلسطین آسیای غربی مصر اتحادیه عرب فلسطین قاهره اخبار کنکور تشکیلات خودگردان فلسطین اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۲۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین شهابی عصر سه شنبه چهارم ماه در آئین اختتامیه دوره‌های امداد و نجات پسران در بندرعباس، اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر و داوطلبان این جمعیت در تمام لحظات آمادگی خود را حفظ می‌کنند تا اگر نیاز بود اقدام عملی داشته باشند.

وی افزود: انسان باید در تمام لحظات آمادگی خود را حفظ کند چرا که به طور کلی انسان در این دنیا مسافر است و همیشه باید برای سفر کردن به سرای آخرت آمادگی داشته باشد.

حجت‌الاسلام شهابی عنوان‌کرد: نوجوانان و جوانانی که این احساس نیاز را کرده‌اند که در دوره‌های امداد و نجات شرکت کنند به اهداف بزرگ‌تری می‌اندیشند چرا که آن‌ها می‌خواهند راه نجات‌گری را پیشه کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر هرمزگان با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری دوره‌های امداد و نجات، گفت: شرکت در دوره‌های هلال‌احمر بر هر کسی ضروری است چرا که این دوره‌ها تمرین مسئولیت پذیری و علاوه بر اینکه در شرایط بحران کم حال دیگران است در زندگی نیز به کمک می‌آید.

وی خاطرنشان‌کرد: لازم است مسئولان از طریق فرهنگ سازی جوانان و نوجوانان را نسبت به شرکت در دوره‌های امداد و نجات ترغیب کنند و بسترهای حضور حداکثری جوانان در این دوره‌ها فراهم شود.

کد خبر 6087001

دیگر خبرها

  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • زمین توان پذیرش رفاه مصنوعی را ندارد
  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد