Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس کل ستاد نیروهای مسلح گفت: آمریکا می‌داند اگر در جنگیدن با ایران شروع کننده باشد خاتمه جنگ با آنها نیست از این رو جنگ نظامی آمریکا نیابتی شده است تا هیچ رد و پایی از خود نگذارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس کل ستاد نیروهای مسلح کشور صبح امروز نشست مشترک کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور با شوراهای پدافند غیرعامل سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور استانداران برگزار شد با تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر (عج) و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار داشت: پدافند غیرعامل یک موضوع مهم کشور در این برهه از زمان بوده و فوق‌العاده اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیشنهادهای مناسبی توسط استانداران سراسر کشور ارائه و جمع‌بندی شده که باید در کمیته‌های ستاد پدافند غیرعامل بررسی شود، افزود: انقلاب اسلامی با اهداف و آرمان‌های الهی و ارزشی مانند عدالت‌خواهی و نفی سلطه و خوداتکایی ملت به پیروزی رسیده است.

رئیس کل ستاد نیروهای مسلح با اشاره به اینکه انقلاب در منطقه‌ای فوق‌العاده حساس در جهان به پیروزی رسیده و دشمن این منطقه را مهم می‌داند، افزود: قدرت و ابرقدرتی که بتواند در این منطقه تسلط پیدا کند در رأس هرم قدرت جهانی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی در مسیر درست  قرار گرفته است و در این راستا دشمن تهدیدات زیادی علیه کشور ایجاد می‌کند گفت: ما منافع همسایگان را با اتکا به مبانی و آموزه‌های دینی دنبال می‌کنیم.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در برنامه هسته‌ای با پذیرفتن برجام با دنیا کنار آمد و همه دنیا اذعان دارند ایران به تعهدات خود پایبند بوده است، افزود: با این وجود عهدشکنی آمریکای جنایتکار خاتمه پیدا نکرده و آمریکائی‌ها از برجام خارج شده و تحریم و فشار علیه ملت را در پیش گرفتند.

وی با بیان اینکه هدف دشمن برای ما کاملا مشخص است گفت: دشمن می‌خواهد ملت ایران راهبردها و سیاست‌های تحمیلی آمریکا را بپذیرد؛ میز مذاکره آمریکا از قبل تعیین شده و دشمن می‌خواهد ما فقط پذیرای دستورات آنها باشیم.

رئیس کل ستاد نیروهای مسلح با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران رویکرد مقاومت فعال را از سال گذشته در پیش گرفته است افزود: تحمل فشارها سنگین است اما دستاوردها بیش از این است.

وی با بیان اینکه امروز خام‌فروشی در کشور کاهش پیدا کرده و ملت و دولت توانسته تهدید دشمن را به فرصتی برای خوداتکایی تبدیل کند گفت: ملت ایران روی پای خود ایستاده و آرمان‌های انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه ممکن است نگرش‌هایی وجود داشته باشد اما سنگر را خالی نمی‌کنیم و به کار گرفتن عقلانیت و تدبیر، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است ادامه داد: ارتقای تاب‌آوری ملی در سطوح مختلف کشور و استقامت ملی می‌تواند موجب بازدارندگی شده و دشمن را مایوس کند.

وی با بیان اینکه کشور عزیز ایران به برکت وجود ولایت فقیه و خون شهیدان و همراهی مردم از جهت قدرت دفاعی و بازدارندگی دفاعی و آمادگی نظامی، دفاعی و یکپارچگی نیروهای مسلح در بهترین وضعیت قرار دارد گفت: بارها اثبات شده که دشمن اگر در مقصد خود احساس ضعف کند در تجاوز هیچ تردیدی به خودش راه نمی‌دهد.

رئیس کل ستاد نیروهای مسلح کشور با اشاره به اینکه ارتش آمریکا می‌داند اگر در جنگیدن با ایرانی‌ها شروع‌کننده باشند خاتمه جنگ با آنها نیست و در خاتمه جنگ ما تعیین‌کننده هستیم، افزود: امروز جنگ نظامی آمریکا نیابتی شده ‌تا هیچ رد‌پایی از خود برجای نگذارند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل: تهدیدهای جدید دشمن بر محور مردم تدوین شده است/‌‌تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل برای 31 استانتاکید سرلشکر باقری بر استفاده از ظرفیت‌های نیروهای مسلح برای کنترل کرونا

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل رکن بسیار مهمی بوده که بارویی در کنار قدرت دفاعی و نظامی کشور است گفت: تهدیداتی دشمن در حال تغییر و تحول بوده و تهدیدات امروز با تهدیدات دو دهه گذشته کاملا متفاوت است.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که انتظار دارند دانشجویان و افسران نظامی تهدیدات جدید و آینده دشمن را شناسایی و مورد ارزیابی قرار دهند افزود: کشور بایستی آماده باشد که این مسئله مستلزم آموزش و فرهنگسازی است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی کشور که بخش زیادی از اقتصاد کشور را دارد باید پدافند غیرعامل را جدی بگیرد گفت: نظارت بر اجرای دقیق قوانین مرتبط با پدافند غیرعامل بسیار ضروری است و یکی از اشکالات در کشور اجرا نشدن قوانین در این حوزه است.

رئیس کل ستاد نیروهای مسلح کشور با اشاره به اینکه استانداران، فرماندهان قرارگاه‌های پدافند غیرعامل در استان‌ها بوده و مسئولیت سنگینی دارند افزود: با هم‌افزایی و هماهنگی می‌توانیم اهداف شوم دشمن را خنثی کرده و امنیت کشور را فراهم کنیم.

انتهای پیام/511/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آمریکا وزارت کشور آمریکا وزارت کشور رئیس کل ستاد نیروهای مسلح پدافند غیرعامل سرلشکر باقری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۲۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان کننده روبرو خواهد شد

سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در حاشیه رژه ۲۹ فروردین و در جمع خبرنگاران گفت: ما در یک حالت آمادگی برای مقابله با شرارت‌های احتمالی هستیم و آنچه که در سراسر کشور امروز به نمایش گذاشتیم بخش کوچکی از توانمندی‌ها بود و آن بخشی از تجهیزات که در حالت آماده باش هستند در رژه حضور نداشتند.

فرمانده کل ارتش افزود: در عین حال آنچه امروز دیدید گوشه‌ای از قدرت نیرو‌های مسلح برای دفاع از آرمان‌های کشور و ملت بود، هر تجاوزی که به منافع کشور شود با پاسخ محکم و پشیمان کننده‌ای روبرو خواهد شد و اگر دشمنان اقدامی کنند با تجهیزات مُهلک تری پاسخ خواهیم داد.

وی درباره آمادگی نیرو‌های مسلح گفت: نیرو‌های مسلح معمولا با توجه به دشمنانی که کشور دارد در آمادگی همیشگی قرار دارند تا ماموریت‌ها را به بهترین نحو اجرا کنند، همه می‌دانند که دشمنان ما چگونه پیشرفت‌های نیرو‌های مسلح ایران را رصد می‌کنند و به همین خاطر مدت‌های زیادی است که رَجزخوانی گزینه نظامی را کنار گذاشتند و به حرف‌های جدیدی روی آوردند.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: این روز‌ها همه نیرو‌های ما در سنگر‌های دفاعی آماده هستند تا در برابر اقدام احتمالی اقدام متقابل کنند و در آمادگی کامل هستیم تا مأموریت خود را به خوبی انجام دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع روسیه: نیروهای مسلح ایران، آمادگی و قاطعیت خود را ثابت کردند
  • سوخو۲۴‌های ارتش در بهترین زمان خودشان هستند
  • نیروهای مسلح ایران با قاطعیت آماده پاسخ به هر تجاوزی هستند
  • سرلشکر موسوی: هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان کننده روبه‌رو خواهد شد
  • سرلشکر موسوی: هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان‌کننده روبه‌رو خواهد شد
  • هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان کننده روبه‌رو خواهد شد
  • آماده باش کامل نیروهای مسلح ایران در برابر اسرائیل از زبان فرمانده کل ارتش
  • هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان کننده روبرو خواهد شد
  • امیر موسوی: قدرت ایران گزینه نظامی دشمن را کنار زد
  • آمادگی نیروهای مسلح برای برقراری امنیت در مرزهای ایران