Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@14:33:41 GMT

اپراتورهاي مصري تلگرام را فيلتر کردند

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۲۵۵۶

اپراتورهاي مصري تلگرام را فيلتر کردند

خبرگزاری آریا- خبرگزاری‌های مصری اعلام کردند سه اپراتور بزرگ مصر دسترسی کاربران به تلگرام را مسدود کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا، یکی از شرکت‌های فناوری مصری با عنوان «مسار»  که در زمینه تحقیقات و خبرگزاری نیز فعالیت دارد اعلام کرد وب‌سایت و نرم افزار تلگرام در مصر توسط 3 اپراتور اصلی این کشور مسدود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اطلاعات این مجموعه تحقیقاتی و خبری این اتفاق در تاریخ 22 اکتبر رخ داده و کاربران حالا دسترسی به پیام‌رسان روسی تلگرام ندارند. دستور مسدود شدن این برنامه در مصر توسط مسئولان این کشور به 3 اپراتور We، Vodafone و Orange ابلاغ شد و آن‌ها نیز دستورات را اجرا کردند.

تعداد سایت‌های فیلتر شده توسط مقامات مصری
مجموعه تحقیقاتی و خبری «مسار» پس از دریافت پیام‌های بسیار از سوی کاربران در رابطه با عدم امکان دسترسی به تلگرام این خبر را منتشر کرد. بر اساس پیام افراد مختلف، کاربران امکان دسترسی به وب‌سایت و یا نرم افزار تلگرام را ندارند. گفتنی است؛ تلگرام در مصر همانند دیگر نقاط جهان از کاربران بسیاری برخوردار است.
شرکت مسار به صورت رسمی اظهار داشت که مشترکان اپراتورهای We، Vodafone و Orange به هیچ وجه قادر به استفاده از سرویس تلگرام نیستند و آدرس IP این برنامه به دستور مقامات مصر مسدود شده است. نرم افزار تلگرام در مصر حالا حتی بر روی رایانه‌های شخصی نیز بالا نمی‌آید و کاملا در حالت غیرفعال قرار دارد. گفتنی است؛ مسار پیش از این نیز اعلام کرده بود مصر از سال 2017 تا کنون دسترسی به 596 سایت و 32 لینک اینترنتی را مسدود کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اپراتور مصری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۲۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام عملیات «وعده صادق» از نگاه روزنامه مصری: «پا روی خطوط قرمز ایران نگذارید»

یک رسانه مصری در تشریح پیام‌های پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی، نوشت که پاسخ ایران زلزله‌ای را در داخل رژیم اشعالگر به وجود آورد و پیام های متعددی به این رژیم و سپس جامعه جهانی مخابره کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه مصری «الیوم السابع» در این باره گزارش داد: نخستین پیامی که توسط موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به اسرائیل منتقل شد، این بود که «دوباره تهران را امتحان نکنید و خطوط قرمز را زیر پا نگذارید؛ چراکه زرادخانه ایران موفق شد حتی با وجود جدیدترین سامانه‌های پدافندی مانند گنبد آهنین به تل‌آویو نفوذ کنند».

برپایه این گزارش: همین مساله، مقامات اسرائیل را مجبور به پنهان شدن در پناهگاه‌های ضد موشک کرد و منجر به ایجاد رعب و وحشت در تل‌آویو شد.

الیوم السابع در ادامه آورد: پیام دوم به شورای امنیت سازمان ملل متحد بود؛ چراکه تهران موضع آن در قبال حمله به کنسولگری خود در دمشق را دوگانگی در عدم انجام کاری یا محکوم کردن این جنایت و تخلفات اسرائیل علیه ایران در دهه‌های گذشته از جمله ترورها، جاسوسی و غیره می‌دانست. بنابراین موشک‌های ایران پیامی مبنی بر توانایی تهران برای بازدارندگی مستقیم در برابر اقدامات اسرائیل و حتی واکنش‌های آتی ارسال کردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب (۲۵ فروردین) با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

دیگر خبرها

  • یک تبلیغ ساختار شکن درباره سیگار (عکس)
  • اگر در این ترافیک گیر بیفتید، زندگی‌تان متوقف می‌شود! (عکس)
  • اگر در این ترافیک گیر بیوفتید، زندگی‌تان متوقف می‌شود! (عکس)
  • علوم پزشکی قم۴۰۰میلیاردتومان طلب دارد/کمبودهزار نیرو درحوزه سلامت
  • روایت متخصص مصری از اوضاع فاجعه بار غزه
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در سایت شفافیت شهرداری
  • مدیر عامل تلگرام : اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • پیام عملیات «وعده صادق» از نگاه روزنامه مصری: «پا روی خطوط قرمز ایران نگذارید»
  • کینه صهیونیستی به روایت مصری
  • پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد