Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@00:31:14 GMT

مشکلی در استان زنجان به لحاظ تامین روغن وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۲۶۷۰

مشکلی در استان زنجان به لحاظ تامین روغن وجود ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فغفوری ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با بیان اینکه در سطح کشور و به تبع استان تولید روغن جامد کاهش یافته است، اظهار کرد: با توجه به توصیه‌های بهداشتی صورت گرفته مصرف روغن نباتی جامد کاهش یافته است و این باعث شد تا واحدهای تولیدی روغن جامد به سمت تولید روغن مایع گرایش پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، گفت: روغن نباتی جهان در استان در خط تولید روغن مایع فعالیت می‌کندو روغن جامد دیگر تولید نمی‌کند.

فغفوری متذکر شد: روغن جامد بیشتر در حوزه صنف و قنادان و مقداری نیز در روستاها با توجه به فرهنگ غذایی، مورد مصرف قرار می‌گیرد که برای رفع این نیاز محصول به بازار تزریق می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، با بیان اینکه به فروشگاه‌های بزرگ و شهرستان‌ها حواله توزیع و پس از مراجعه تحویل داده می‌شود، گفت: هرچقدر روغن مایع خوراکی در داخل استان نیاز باشد، برای فروش موجود است و در این رابطه نگرانی وجود ندارد و باید سرعت تزریق روغن در بازار افزایش یابد تا مردم این مهم را احساس کنند.

وی افزود: در واحد تولید کننده روغن نباتی روغن مایع تولید می‌شود و تولید به اندازه کافی است و برای ۹ ماه مصرف استان تولید زیاد است و اولویت با توزیع خود استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با بیان اینکه قیمت کمتر از ۵,۰۰۰ تومان برای روغن خوراکی ۶۰۰ سی‌سی تعیین شده است. دربازارعرضه می‌شود، گفت: قیمت روغن نباتی تولید شده دراستان نسبت به سایر برندها بهتر است.

فغفوری با تاکید بر اینکه درخصوص تامین روغن مایع داخل استان مشکلی نداریم وبه خارج استان فعلاً ارسال نمی‌کنیم، افزود: مقدار موجود روغن مایع در استان بالا است و نیاز بیش از ۹ ماه مصرف استان زنجان را تامین می کند و این روغن با اولویت و صرفاً در استان با محوریت صنف خوار و بارفروشان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه ۱۲۴ برای طرح شکایات از وضعیت عذضه کالاها در نظر گرفته شده است، گفت: سازمان صمت با تمام توان بازار را رصد می کند و با هر گونه گرانی و کم فروشی برخورد می کند.

کد خبر 5056275

منبع: مهر

کلیدواژه: روغن نباتی روغن خام ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا شهرکرد گرگان کرمانشاه شهادت امام رضا ع نیروی انتظامی هفته ناجا ستاد ملی مقابله با کرونا مراسم عزاداری هفته نیروی انتظامی معدن و تجارت سازمان صنعت استان زنجان روغن نباتی روغن مایع روغن جامد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۲۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است

روح الله حسنی رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: حدود ۱۰۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان مشغول به کار هستند که سالانه ۳۰۶ هزار و ۵۸۹ تن محصول تولید می کنند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر پنج درصد از اراضی کشاورزی کشور معادل ۸۳۹ هزار هکتار در استان زنجان است که این میزان شامل ۴۴۵ هزار هکتار اراضی زراعی و ۸۳ هزار و ۴۲۸ هکتار اراضی باغی است.

حسنی با بیان اینکه بیش از ۳۳۸ هزار هکتار از زمین های زراعی استان دیم و بیش از ۱۰۶ هزار هکتار آبی است، تصریح کرد: یک هزار و ۳۲۵ هکتار از سطح زیرکشت باغات استان نیز دیم ۸۲ هزار و ۱۰۳ هکتار آبی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان را ۲۶.۷ درصد بیان کرد و یادآور شد: این میزان در میانگین کشوری ۱۲.۵۷ درصد است.

وی کشاورزی را به عنوان محور پیشران اصلی توسعه اغلب شهرستانهای استان خواند و ادامه داد: ۳۷ درصد جمعیت استان زنجان ساکن مناطق روستایی هستند که این میزان نیز نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

حسنی گفت: همچنین استان دارای یک میلیون و ۵۹۰ هزا رو ۵۹۲ راس دام سبک و سنگین، ۷۹۱ واحد آبزی پروری، ۳۲۰ واحد طیور صنعتی، ۱۸۹ واحد صنایع تبدیلی است.

وی منابع آبی مورد استفاده در استان را شامل یک رشته رودخانه دائمی، حدود ۱۰ هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، هشت هزار و ۷۳۴ رشته چشمه و ۸۱۷ دهنه قنات بیان کرد.

حسنی با اشاره به شعار سال " جهش تولید با مشارکت مردم"، تاکید کرد: بهره برداران بخش کشاورزی استان رکوردهای بسیار خوبی را طی سالهای اخیر در میزان تولید گندم، توسعه سیستم های نوین آبیاری و بذور گواهی شده ثبت کردند و با توانمندی و ظرفیت های موجود به رکوردهای بهتر و چشم اندازهای تعیین شده در این بخش دست خواهند یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • رئیس سازمان محیط زیست: دیگر پروژه‌ ای به نام میانکاله وجود ندارد
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تامین اجتماعی زنجان ثبت شد
  • ثبت بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تأمین اجتماعی در زنجان
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد
  • استان زنجان از لحاظ تعداد مراکز فرهنگی کمبودی ندارد