Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@18:38:04 GMT

روحانی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۲۸۹۶

روحانی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور، ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا به مجلس شورای اسلامی، سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و همچنین وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور، ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا به مجلس شورای اسلامی، سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و همچنین وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام روحانی حسن روحانی روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۲۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: این استان در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی رتبه اول و دوم را کسب کرده است و امید می‌رود این روند همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، جمشید امیدی صبح امروز _سه شنبه چهارم اردیبهشت_ به مناسبت هفته کار و کارگر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روند اشتغال‌زایی در استان مرکزی از سال ۱۴۰۰ صعودی بوده است، به نحوی که تا سال گذشته ۱۵ هزار و ۷۲۰ شاغل به شمار شاغلین استان اضافه شده است.

وی افزود: امسال میزان تعهد ایجاد اشتغال در استان مرکزی ۱۱ هزار و ۶۲۴ فرصت شغلی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: این استان در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی رتبه اول و دوم را کسب کرده است و امید می‌رود این روند همچنان ادامه داشته باشد.

امیدی ادامه داد: هفته کار و کارگر امسال با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» از پنجم اردیبهشت آغاز می‌شود و تا یازدهم اردیبهشت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل از مهمترین برنامه‌های این هفته است، تاکید کرد: امشب ۴۲ نفر از کارگران استان مرکزی برای دیدار با رهبری به تهران اعزام می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه در این هفته خبر داد و تصریح کرد: گلباران قبور مطهر شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدای کارگری، حضور در نماز جمعه‌، برگزاری همایش پیاده‌روی جامعه کار و تولید، برگزاری میز خدمت، همایش ایمنی و بهداشت، نشست تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، بازدید از بیمارستان تأمین اجتماعی، بازدید دانش‌آموزان از واحدهای تولیدی و برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های هفته کار و کارگر است.

امیدی اضافه کرد: بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تولیدی، برگزاری مسابقات ورزشی، بازدید دانش‌آموزان از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی، نواخته شدن ورزش صبحگاهی برای کارخانه‌ها، قدردانی از کارگران و گروه‌های نمونه واحدهای تولیدی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی تاکید کرد: از دهم مهر تا یکم آذر سال گذشته، فراخوان برگزاری جشنواره امتنان استان مرکزی برگزار شد و تا اول آذر ادامه پیدا کرد که به ثبت‌نام ۴۴۰ کارگر، ۵۹ گروه کار و ۱۲۱ واحد در این سامانه منجر و ۱۰۸ بازدید میدانی توسط کمیته ارزیابی انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: در این هفته بر اساس ارزیابی صورت گرفته از هشت واحد نمونه از جمله سه کارگر و دو کارگروه نمونه به تعداد هشت نفر، قدردانی می‌شود.

امیدی با بیان اینکه در سال‌های گذشته کارگر نخبه ملی نداشتیم اما امسال یک کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی از استان مرکزی انتخاب شده است، گفت: مهمترین شاخص مورد ارزیابی در جشنواره امتنان، اختراع و نوآوری، ارزآوری، بهره‌وری، میزان اشتغال، مسائل زیست‌محیطی و انتقال فناوری و بومی‌سازی است.

وی اضافه کرد: نرخ بیکاری استان مرکزی از ۷.۸ درصد در سال ۱۴۰۰ به هفت درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده و نرخ مشارکت اقتصادی استان هم در سال ۱۴۰۰، ۳۶.۶ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: این نرخ بر اساس میانگین‌گیری صورت گرفته در سال گذشته به ۳۶.۳ درصد رسیده است.

امیدی یکی از دلایل پایین بودن نرخ مشارکت را خروج زودتر از موعد کارگران از محیط کار به دلیل سخت و زیان آور بودن شغل آن‌ها دانست و ادامه داد: ضریب پوشش بیمه تأمین اجتماعی استان ۶.۵۶ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد داشته است.

وی اظهار کرد: شمار بیمه‌شدگان اجباری در پایان بهمن سال گذشته نسبت به پایان بهمن سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۷.۱۷ درصد افزایش داشته است و در این مدت ۱۰ هزار نفر بازنشسته شده‌اند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در پایان بهمن سال گذشته تعداد کارگاه‌های فعال استان نسبت به پایان بهمن ۱۴۰۱ به میزان ۶.۲۵ درصد معادل هزار و ۴۸۲ کارگاه افزایش داشته است.

امیدی با بیان اینکه ۴۵۶۵ نفر در سال ۹۹ بیمه بیکاری دریافت می‌کرده‌اند، گفت: این میزان در پایان سال گذشته به دو هزار و ۹۴۲ نفر رسیده است.

وی افزود: آخرین فرصت ثبت اشتغال ایجاد شده سال گذشته دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در سامانه رصد همزمان با کشور، ۳۱ فروردین‌ماه امسال بود و از شنبه اول اردیبهشت‌ماه جاری، این سامانه برای ثبت اشتغال‌های سال جاری باز شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی در بهار ۱۴۰۲ رتبه نخست پایش محیط کسب و کار را کسب کرده است، گفت: استان‌های زنجان و آذربایجان غربی در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

کد خبر 747201

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • وجود ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در استان
  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • بیش از ۱۹ هزار شغل جدید در استان مرکزی ایجاد شد
  • ارتقای رفاه کارگران با اصلاح چند ماده قانونی و اجرای برنامه‌های ایمنی
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • ۳هزار ۳۳۷ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت