Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به اینکه استفاده از فاینانس خارجی در شرایط کنونی امکان پذیر نیست، اظهار کرد: بازار سرمایه چندان نقش موثری در تامین مالی شرکت های کرمان ندارد که باید برنامه‌ای برای ورود شرکت ها به این بازار فراهم آورد تا بتوان بخشی از تامین مالی را انجام داد.

"سیدمهدی طبیب زاده" در نشست آنلاین معرفی خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک افزود: تامین مالی پروژه ها به ویژه در صنایع کوچک استان از اولویت ها و دغدغه‌های اصلی اتاق کرمان است زیرا واحدهای بزرگ با تجدید منابع خود در بانک ها امکان تامین مالی را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد ارزش افزوده بخش صنعت و معدن استان مربوط به بنگاه های بزرگ و ۲۰ درصد مربوط به واحدهای کوچک و متوسط است اما از نظر تعداد واحدها با توجه به برعکس بودن این آمار، توجه ویژه به صنایع کوچک و متوسط ضروری است.

طبیب زاده با بیان اینکه در حال حاضر برای عبور از شکاف تکنولوژیک و به دلیل تحریم ها که نمی توان از دانش روز استفاده کرد، استفاده از شرکت های دانش بنیان راه میان بر است که اتاق کرمان در این راستا انجمن شرکت های دانش بنیان را تشکیل داده که در حال تهیه نقشه راه و تهیه سند فناوری استان است خاطرنشان کرد: اولویت دیگر صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به عنوان یکی از فعالیت های اصلی اتاق کرمان توجه به توسعه صادرات است زیرا صادرات در همه کشورهایی که با رشد و پیشرفت همراه بوده‌اند، به خوبی توسعه یافته است.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان ادامه داد: اگر برای تکمیل پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیشتر از ۶۰ درصد بتوان از خدمات این صندوق استفاده کرد به ایجاد اشتغال، زمان مناسب و فعال شدن سرمایه های ملی کمک می کند.

طبیب زاده با بیان این مطلب که ۷۰ درصد واحدهای صنعتی استان با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می کنند که از طریق تامین سرمایه در گردش برای این واحدها می توان ظرفیت های بالقوه را فعال و طرح های اشتغال زا را در اولویت قرار داد افزود: تامین مالی پروژه ها با دشواری های بسیاری روبرو شده و بانک ها ادعا دارند که مصارف آنها از منابع پیشی گرفته و در عمل امکان تامین مالی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از فاینانس خارجی در شرایط کنونی امکان پذیر نیست، اظهار کرد: بازار سرمایه چندان نقش موثری در تامین مالی شرکت های کرمان ندارد که باید برنامه‌ای برای ورود شرکت ها به این بازار فراهم آورد تا بتوان بخشی از تامین مالی را انجام داد. 

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان خاطر نشان کرد: اگر چه استان کرمان از صنایع بزرگ برخوردار است اما بنیه صنعتی هر استانی را صنایع کوچک آن تشکیل می دهند که می توان با اجرای نظام پیمانکاری فرعی، استفاده از فناوری های جدید، بهبود فضای کسب و کار و تامین مالی از این صنایع حمایت کرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با اشاره به اینکه این صندوق در سال ۱۳۸۳ تاسیس شده و تابع قانون است، گفت: فراهم آوردن موجبات توسعه سرمایه گذاری بخش غیردولتی در صنایع کوچک، کوتاه کردن مدت زمان اجرای طرح های اشتغالزا و دارای توجیه اقتصادی با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و تضمین و تسهیل در وثیقه های تسهیلات اعطایی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری به صنایع کوچک از جمله اهداف و وظایف این صندوق است.

"محمدحسین مقیسه" افزود: از اولویت های موضوعی صندوق در حوزه صدور ضمانت نامه، می توان به طرح های دانش بنیان، واحدهای صادراتی، طرح های ایجادی با پیشرفت فیزیکی حداقل ۶۰ درصد، تامین سرمایه در گردش برای افزایش ظرفیت تولید برای واحدهای فعال، طرح های توسعه‌ای فعال با ظرفیت کامل و طرح های اشتغال زا اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتاق بازرگاني بازار سرمايه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اخبار اقتصادی کرمان استانی اقتصادی سرمایه گذاری استان کرمان تامین مالی صنایع کوچک شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۳۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است

مجید چگنی در دومین نشست کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها در سال ۱۴۰۳ که با هدف ارائه گزارش وضع مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی چالش‌ها و تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای امسال برگزار شد، با اشاره به نقش مهم وصول مطالبه‌ها بر تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی با اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابربدهکاران تأکید کرد.

وی گفت: ارائه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: مدیران‌عامل شرکت‌های گاز استانی به ‌عنوان رئیس کمیته وصول مطالبه‌ها در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به‌عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌ای به تحقق وصول مطالبه‌ها داشته باشند.

سیدمحمدحسین حسینی مدیر مالی شرکت ملی گاز ایران نیز گزارشی از فرآیند وصول مطالبه‌ها ارائه و اقدام‌های حوزه مالی این شرکت در این باره را تشریح کرد.

مسلم رحمانی مدیرهماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز به‌عنوان دومین سخنران نشست، بیان کرد: وصول مطالبه‌ها و بهینه‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است.

وی ادامه داد: کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است، اما در صورت نبود همراهی صنایع در پرداخت مطالبات، شرکت در خدمات‌رسانی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

مدیران‌ عامل شرکت‌های گاز استانی هم در این نشست ضمن بیان گزارشی از وضع وصول مطالبه‌ها در حوزه مأموریتشان، پیشنهادهایی به‌منظور تسهیل در این امر ارائه دادند.

براساس این گزارش، کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها، برای هماهنگی با هدف گرفتن تصمیم برای اخذ بدهی از مشترکان به‌ویژه بدهکاران عمده تشکیل شده است که در نشست‌های مستمر با رصد اقدام‌های شرکت‌های تابع، تمهیدات لازم اندیشیده می‌شود و هماهنگی‌های لازم به‌منظور تسهیل این فرآیند انجام خواهد شد.

منبع: شرکت ملی گاز

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • موسسه «مصاف» رائفی پور از کجا تامین مالی می‌شود؟
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!