Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد شاطرپور کارشناس ارشد سم شناسی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: طبق آمار‌های کشوری مواد شیمیایی و شوینده‌های خانگی بالاترین عامل ایجادکننده مسمومیت در کودکان محسوب می‌شود و موارد فوت نیز گزارش شده است.

او با تاکید بر دقت و نظارت والدین برای جلوگیری از مسمومیت مواد شیمیایی در کودکان افزود: والدین باید مواد شیمیایی مثل شوینده‌ها و دارو‌هایی مثل شربت متادون (شربت ترک اعتیاد) باید همیشه در ظرف اصلی خود نگهداری کنند و از انتقال آن‌ها به ظروف مواد خوراکی مثل بطری نوشابه خودداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاطرپور اظهار داشت: مواد شیمیایی، شوینده ها، سفیدکننده ها، الکل ها، مواد ضدیخ، حشره کش ها، غذا‌های فاسد و لوازم آرایشی و بهداشتی مثل لاک پاک کن باید در کمد‌های مجهز به قفل و دور از دسترس کودکان نگهداری شوند، همچنین پس از هر بار استفاده از مواد شیمیایی مثل شوینده‌ها بلافاصله در آن‌ها را ببندید.

کارشناس ارشد سم شناسی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول تصریح کرد: از قرار دادن اسباب بازی‌های پلاستیکی بازیافت شده در اختیار کودکان یا استفاده از اسباب بازی‌های رنگ آمیزی شده هستند به علت وجود سرب در رنگ، خودداری کنید.

او ادامه داد: برخی از لوازم آرایشی مثل سرمه و لوازم غیر استاندارد، حاوی مقادیر بالایی سرب بوده و مصرف آن از سوی کودکان می‌تواند بسیار خطرناک و کشنده باشد، همچنین مسمومیت در اثر بلع نفت، مواد شیمیایی و شوینده‌ها می‌تواند جان و سلامت فرزندان را به خطر می‌اندازد، البته در این وضعیت هرگز نباید کودک را وادار به استفراغ کرد، زیرا این کار باعث خفگی کودک می‌شود.

شاطرپور گفت: در صورت بروز علائم مسمومیت در کودک بلافاصله با مرکز اورژانس ۱۱۵ یا مرکز کنترل مسمومیت‌ها با شماره تلفن ۱۹۰ تماس بگیرید.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسمومیت با شوینده ها مسمومیت کودکان مواد شیمیایی شوینده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۳۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود

سیاوش فولادی وندا ، گفت: بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم در فروردین ماه امسال، ۳۶۴ مورد بازرسی برای جلوگیری از تخلف عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق انجام دادند.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم افزود: از این تعداد بازرسی هشت مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف شد که برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی گردید.

او ادامه داد: در مجموع ارزش ریالی کشفیات فروردین‌ماه امسال ۲ میلیارد و ۴۳۵ میلیون ریال بوده‌است.

فولادی وندا گفت: در همین رابطه بیش‌از چهار هزار و ۱۰۰ مورد کالای قاچاق کشف شد که بیشتر آنها شامل دخانیات، مواد غذایی، لوازم خانگی و تلفن همراه بود.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم  افزود: همچنین بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم تعداد ۱۵۹مورد تذکر و اخطار کتبی به واحد‌های خرده فروش داده و ۲۶ گشت مشترک با دستگاه‌های نظارتی استان برگزار کردند.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم  بیان کرد: بیشتر گشت‌‎‌های مشترک با دستگاه‌هایی نظیر تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، بسیج و اتحادیه‌های مرتبط بوده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم
  • کشف تعداد ۱۶۶ دستگاه لوازم خانگی قاچاق در همدان
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • حراج برخط لوازم خانگی اموال تملیکی در ۶ استان آغاز شد
  • آتش سوزی در یک بستنی فروشی و فروشگاه لوازم خانگی بندرعباس
  • قاچاقچی لوازم خانگی در دام پلیس کبودراهنگ
  • آموزش تعمیرات لوازم خانگی