Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختياری بیان کرد: هدف از اجرای طرح اندیشه تمدن‌ساز، شناخت صحیح و عمیق اندیشه‌های اجتماعی امامین انقلاب اسلامی، ایجاد و گسترش نگرش تحول‌آفرین و تمدن‌ساز بین استادان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شهرکرد، حجت‌الاسلام رضا قاسمی‌نژاد در نشست طرح اندیشه تمدن‌ساز در قالب کتاب «طرح کلی اندیشه اسلام بر پایه قرآن کریم نوشته مقام معظم رهبری» که با حضور ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، اظهار کرد: این طرح برای نخستین‌بار در سطح دانشگاهی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در حرکتی نو برای شناخت بهتر و جامع از اندیشه‌های امامین انقلاب اسلامی امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری، طرح اندیشه تمدن‌ساز را در سطح این استان اجرا کرده است.

مسئول نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختياری عنوان کرد: در طرح اندیشه تمدن‌ساز 20 گروه همراه با اکثریت استادان دانشگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری حضور دارند.

قاسمی‌نژاد بیان کرد: براساس ارزیابی‌های انجام شده، دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در اجرای طرح اندیشه تمدن‌ساز، رتبه نخست کشوری را بین دانشگاه‌های سراسر کشور به خود اختصاص داده است.

هدف از اجرای طرح اندیشه تمدن‌ساز چیست؟

وی درباره چگونگی اجرای این حرکت جدید مطرح کرد: در طرح اندیشه تمدن‌ساز، استادان به صورت مجازی با گروه‌های سه یا پنج نفره به همراه یک مربی، اندیشه‌های مقام معظم رهبری را در قالب کتاب طرح کلی اندیشه اسلام بر پایه قرآن کریم مورد بحث، بررسی و تبادل‌نظر قرار می‌دهند.

مسئول نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختياری یادآور شد: طرح تمدن‌ساز برای نخستین‌بار در سطح دانشگاهی اجرا می‌شود که دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در اجرای این طرح پیشقدم است.

قاسمی‌نژاد تأکید کرد: هدف از اجرای طرح اندیشه تمدن‌ساز، شناخت صحیح و عمیق اندیشه‌های اجتماعی امامین انقلاب اسلامی، ایجاد و گسترش نگرش تحول‌آفرین و تمدن‌ساز در بین استادان، آشنایی با کارکردهای عینی و پیامدهای اجتماعی آموزه‌های دینی و آشنایی با سیره مبارزاتی ائمه معصومین (ع) است.

مدیرکل تأمین محتوای دروس معارف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست گفت: مخاطبین طرح اندیشه تمدن‌ساز، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان‌ها هستند.

حجت‌الاسلام حمزه شریفی‌دوست درباره زمانبندی جلسات مباحثه تبیین کرد: استادان دانشگاه آزاد اسلامی برای مشارکت در طرح دو ساعت در هفته اختصاص می‌دهند و مجموع جلسات مباحثه تا پایان طرح 28 جلسه خواهد بود.

وی درباره موضوع کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن بیان کرد: موضوعات این کتاب درباره مباحث ایمان، توحید، نبوت و ولایت است.

مدیرکل تأمین محتوای دروس معارف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: اعطای گواهینامه برای برخورداری از امتیاز فرهنگی ارتقای هیئت علمی و برخورداری از جوایز مسابقه برترین گروه مباحثاتی از امتیازات طرح اندیشه تمدن‌ساز است.

به گزارش آنا، طرح اندیش تمدن‌ساز در قالب کتاب «طرح کلی اندیشه اسلام بر پایه قرآن کریم نوشته مقام معظم رهبری» برای نخستین بار در سطح دانشگاهی اجرا می‌شود که دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در اجرای این طرح، رتبه برتر کشوری را بین دانشگاه‌های سراسر کشور به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/4078/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی رضا قاسمی نژاد دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختياری اندیشه تمدن ساز دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی طرح کلی اندیشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۳۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بسیج اساتید برای به روز شدن محتوای دروس معارف اسلامی

رئیس بسیج اساتید کشور در نشست با رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بر لزوم دانش افزایی اساتید به صورت دوره‌ای و بازنگری در روش تدریس دروس معارف تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، نشست محمدرضا مردانی و اعضای شورای مرکزی سازمان بسیج اساتید کشور با حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دفتر این نهاد برگزار شد.

محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور نشست‌های اینچنینی را زمینه ساز ارتباطات بیشتر این دو جریان مهم در دانشگاه‌ها ارزیابی کرد که می‌تواند به محقق شدن هر چه بیشتر اهداف و آرمان‌های الهی انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها کمک کند.

وی ظرفیت کم نظیر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را فرصت بسیار ارزشمندی دانست که بعد از انقلاب اسلامی ایجاد شد و گفت: این نهاد با دستور امام راحل عظیم الشأن تشکیل شد و نهایتا تا این مقطع با نگاه بسیار ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دانشگاه‌ها تداوم یافته و ثمرات زیادی داشته است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: این فرصت کم نظیر و بی نظیر در دانشگاه و نیز بحث ایجاد گروه معارف و اساتید رشته معارف در دانشگاه‌های ما بسیار مغتنم است. بسیج اساتید هم به عنوان بدنه فعال و انقلابی اساتید دانشگاه‌ها فرصتی دیگر در دانشگاه است که به لطف پروردگار ایجاد شده است.  

مردانی همچنین گفت: با هم‌افزایی روزافزون و همکاری‌های مشترک می‌توانیم اهداف مشترک و بلند نظام اسلامی را در دانشگاه را بیش از پیش محقق کنیم.

وی در ادامه برخی فعالیت‌های سازمان بسیج اساتید کشور در سال گذشته را برشمرده و افزود: بسیج اساتید در سال گذشته حرکت‌های میدانی زیادی در سطح ستادی و نیز در استان‌ها انجام داده است که از جمله آن تشکیل قرارگاه جهاد تبیین در آموزش عالی با مسئولیت مقام محترم عالی وزارت و نیز تشکیل قرارگاه‌هایی در دانشگاه‌های سراسر کشور بوده است.

مردانی از موضوع انتخابات و دعوت به مشارکت حداکثری عموم مردم توسط اساتید دانشگاه‌ها سخن گفت و ادامه داد: در برنامه‌های مختلف و به ویژه انتشار نامه‌ای با امضای 15 هزار استاد بسیجی و درخواست آنان از مردم برای حضور پرشور در پای صندوق‌های رای این مهم دنبال شد.

معرفی اساتید جهادگر تبیین، تشکیل هیات اندیشه‌ورز و کارگروه‌های انتخاباتی جهت ترغیب و تشویق مردم و ایجاد فضای مشارکت حداکثری، ایجاد فضای آموزش و توانمندسازی و شبکه‌سازی جهادگران تبیین با 1100 استاد جهادگر تبیین و سخنرانی در مساجد، مدارس و کارخانه‌ها و ...، برگزاری برنامه‌های روشنگری و اردو‌های تبیینی حضوری و مجازی برای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و عملکرد نظام، برگزاری نشست‌های مجازی بسیار از جمله در روز‌های گذشته با حدود 300 دانشگاه سراسر کشور، برگزاری اردو‌های پیشرفت و راهیان نور با حضور 8900 نفر، ارزیابی و مستندسازی اقدامات، پیگیری و تجمیع داده‌ها، تشکیل اتاق وضعیت در موضوع انتخابات، تولید محتوای تحلیلی و انتشار کتب و نشریه تحلیلی که 6000 نفر از اساتید دانشگاه‌های کشور در آن مشارکت کردند، انتشار نشریه بصائر در ایام انتخابات و  ویژه نامه‌ها از مواردی بود که رئیس سازمان بسیج اساتید کشور به آن پرداخت.

برگزاری 1478 سخنرانی تبیینی در دانشگاه‌ها، 797 سخنرانی اساتید در مدارس، 1304 مورد سخنرانی در مساجد، 471 مورد در مراکز نظامی و پادگان‌های ارتش و سپاه، ارتباط تصویری با رسانه‌ها در استان‌ها و در سطح کشور با فرستادن فیلم و مصاحبه کوتاه، 318 مورد سخنرانی در اردو‌های فناوری و پیشرفت، 470  برای بازاریان،870 جلسه نقد و مناظره در دانشگاه‌ها، تولید 11360 محتوای تحلیلی، تبیینی، خبری توسط اساتید، برگزاری تریبون آزاد در معابر، تهیه و انتشار626 کلیپ، 2607 یادداشت و بیانیه انتخاباتی، 1380 سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه از جمله گزارش عملکرد اتاق وضعیت انتخابات در  بسیج اساتید بود که مردانی ارائه کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید همچنین در موضوع حمایت از مردم مظلوم غزه از صدور بیانیه‌ای با 9000 امضای اساتید دانشگاه‌ها با همکاری با نهاد مقام معظم رهبری و برگزاری نشست جبهه علمی فرهنگی با حضور 30هزار استاد بسیجی در اولین روز هفته بسیج در دانشگاه تربیت مدرس و تشکیل جلسه شورای معاونین و مشاورین ویژه غزه، برگزاری جلسات گفتگوی تصویری برای تشریح موضوع، برگزاری جلسات متعدد تبیینی در دانشگاهها، راه‌اندازی وبگاهی برای تحریم رژیم صهیونیستی در مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها با همکاری دانشگاه اصفهان که به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی، حمایت از عملیات وعده صادق با امضای 13 هزار و 245 استاد دانشگاه‌های سراسر کشور و درخواست برخورد جدی در صورت هر اقدام مذبوحانه دشمن و حمایت مردم غزه و تحریم رژیم صهیونیستی سخن گفت.

جمع‌آوری 2 میلیارد تومان پول نقد از طریق مرکز نیکوکاری شهید شهریاری سازمان بسیج اساتید، حضور فعالانه در فضای مجازی برای روشنگری، تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در تهران، ارسال نامه‌ای با امضای 6000 استاد برای دبیرکل سازمان ملل در موضوع غزه که تقدیم وزارت خارجه شد، برگزاری همایش بین‌المللی جهان عاری از استکبار، برگزاری اولین نشست زن مقاوم و شهید غزه با همکاری مجمع اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و با حضور همسر شیخ زکزاکی، راه‌اندازی کمپین حمایت از مردم غزه توسط اساتید با ارسال ایمیل به روسای دانشگاه‌های جهان، راه اندازی کانال اخبار بسیج اساتید جهت انعکاس فعالیت اساتید بسیجی سراسر کشور و بسیاری فعالیت‌های دیگر استادان بسیجی دانشگاه‌های کشور از دیگر مواردی بود که رئیس سازمان بسیج اساتید کشور به آن اشاره کرد.

مردانی در ادامه برخی درخواست‌ها و انتظارات بسیج اساتید استان‌ها از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را به نمایندگی از استان به این شکل مطرح کرد: باز تعریف نقش‌ها و وظایف مسئولان نهاد در خصوص نحوه مواجهه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاهیان با رویداد‌های دانشگاه به ویژه در تعامل با دانشگاه‌ها و ارزیابی عملکرد آنان به صورت دوره‌ای، استقلال منابع مالی نهاد از دانشگاه به منظور ممانعت از هرگونه استفاده نامتعارف، اعمال گردش مدیران و نخبگان، جلوگیری از اشتغالات گوناگون خارج از نهاد در کسوت امام جمعه و جماعات که فرصت حضور موثر در ایفای نقش نهاد را دچار وقفه می‌کند، حفظ شأن نظارتی، هدایت و راهنمایی در برنامه‌ها و ماموریت‌ها و پرهیز از ورود به اجرائیات، نهادینه‌سازی و عمل به تبری و تولی در مواجهه با عناصر همسو و افراد متخلف و معاند، پرهیز از تمرکز بیش از حد بر فعالیت‌های کلیشه‌ای و اکتفا به برنامه‌های حاشیه‌ای در دانشگاه از جمله این موارد بود.

همچنین وی در ادامه درخواست‌ها از پرهیز از نقدناپذیری و قانع بودن به وضعیت کنونی و دیدگاه خوشبینانه به عملکرد اساتید و برنامه‌ها در دانشگاه، لزوم دانش افزایی اساتید به صورت دوره‌ای و به روز، بازنگری در برنامه‌های درسی، نکات، متون و محتوای آموزشی و روش تدریس دروس معارف و به روز رسانی آن، تولید محتواب متناسب با وقایع روز، ایجاد شبکه اطلاع رسانی و پاسخ گویی به شبهات در سطح اساتید و دانشجویان در حوزه معارف اسلامی و استفاده از فناوری‌های آموزشی و اردو‌ها در آموزش دروس معارف برای تاثیرگذاری بیشتر سخن گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران
  • فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی مبنای ارتقاء رتبه استادان است
  • تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
  • درخواست بسیج اساتید برای به روز شدن محتوای دروس معارف اسلامی
  • حق‌التدریس اضافه بر ساعات سازمانی موظف به استادان پرداخت نمی‌شود 
  • ۲ مقام Best design مسابقات بین‌المللی ربوکاپ به دانشگاه آزاد یزد رسید
  • تکامل فرهنگی در بستر جغرافیا شکل می‌گیرد/ اهمیت توریسم در ابعاد محلی، ملی و جهانی
  • لزوم عضویت استادان کارگروه جغرافیا در کمیته‌های ارتقای اساتید/ محور‌های ۱۰ گانه خروج از ساختار معیوب جغرافیا