Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا چمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود اظهار کرد: این دانشگاه قدمت ۱۲ ساله به‌عنوان دانشگاه داشته؛ اما پیشینه ۵۰ ساله دارد و تلاش خود را انجام می‌دهد ولی در منابع و ساختمان شرایط برابری با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نداریم.

وی با بیان اینکه دو هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تحصیل می‌کنند و عمده رشته‌های دانشگاه کیفی هستند، افزود: ۶ رشته کارشناسی ارشد و ۶ رشته دستیار تخصصی و پزشک عمومی و PH.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

D در دانشگاه وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اضافه کرد: ۱۱ درصد دانشجویان ما را تحصیلات تکمیلی‌ها تشکیل می‌دهند و چهار دانشکده بهداشت، پزشکی، مامایی و پرستاری و پیراپزشکی فعال هستند.

چمن با بیان اینکه سه هزار نیروی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فعالیت دارند، بیان کرد: ۶۳ خانه بهداشت در حوزه زیرپوشش این دانشگاه فعال شده است.

او گفت: میانگین کشوری برای هر یک هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت، یک واحد خانه بهداشت است؛ اما در حوزه این دانشگاه، به ازای هر ۹۰۰ نفر روستایی، یک خانه بهداشتی فعال شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: این میانگین برای هر چهار تا ۶ هزار نفر، یک پزشک است که در شاهرود و میامی برای کمتر از هر چهار هزار نفر جمعیت، پزشک عمومی داریم.

چمن خاطرنشان کرد: ۲۰ مرکز فوریت‌های پزشکی با یک اورژانس هوایی در شعاع ۴۵ کیلومتری را پوشش می‌دهیم که پوشش کاملی است؛ الیته نقاط کوری داریم که تلاش می‌شود پوشش داده شود.

وی تصریح کرد: متوسط زمان رسیدن اورژانس به سر صحنه تصادف در جاده در کشور، ۱۴ دقیقه است و در حوزه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با وجود گستردگی و پراکندگی جمعیت و زیرپوشش بودن ۵۲ درصد جغرافیای استان، این عدد به ۱۲ دقیقه‌ای رسیده و در شهر، ۶ دقیقه‌ای در سر صحنه حاضر هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه در سال گذشته شاخص مرگ و میر کودکان زیر یک سال در شاهرود و میامی بهتر از متوسط کشوری بود، افزود: این دانشگاه در بسیاری از شاخص‌های کشوری وضع مطلوبی دارد.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه خانه بهداشت شاهرود دانشجو رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اورژانس هوایی مرگ و میر کودکان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۳۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: برخورد یک دستگاه خودرو سواری پراید با یک تریلی در جاده بجستان به بردسکن یک کشته و سه مصدوم بر جای گذاشت.   محمد حسین اسماعیل زاده افزود: در این حادثه یک نفر از سرنشینان خودرو سواری بر اثر شدت جراحتهای وارده جان خود را از دست داد و سه نفر مصدوم شدند.   وی گفت: مصدومان حادثه بعد از مراقبتهای نخست درمانی به بیمارستان آیت الله مدنی بجستان منتقل شدند.   شهرستانهای گناباد و بجستان با ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.   شهرستان بجستان در فاصله ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • اجرای کامل طرح سلامت خانواده در هرمزگان