Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به تعامل سازنده سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی انتظامی در سطح کشور گفت: بر اساس پیگیری‌های مستمر، هدفمند و توافقات صورت گرفته پلیس گمرک در ۸ گمرک زمینی و آبی کشور مستقر شد.

خبرگزاری میزان- سردار  محمدرضا مقیمی با اشاره به ظرفیت و نقش مؤثر بنادر در صادرات و واردات کالا در حوزه بین‌الملل، اظهار داشت: با توجه به اینکه بنادر کشور در شرایط تحریم، در اقتصاد جهانی و داخلی نقش مهمی ایفا می‌کنند، نیازمند توجه و نظارت بیشتر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای اجرای شعار سال ناجا با عنوان "با هم برای امنیت و سلامت" ایجاد همدلی، یکپارچگی و همکاری پلیس با اداره گمرک و سازمان بنادر در جهت انجام مأموریت‌ها و مبارزه با پدیده شوم قاچاق باعث کاهش جرایم اقتصادی و همچنین حمایت از تولید داخلی و در نهایت جهش تولید خواهد شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا ادامه داد: سازمان گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی کشور با داشتن ۱۵۰ گمرک فعال در طول سالیان گذشته تاکنون بر ورود و خروج کالا و ارز در مبادی رسمی اعم از زمینی، هوایی و دریایی نظارت داشته و تسهیل فعالیت‌های سالم اقتصادی، تجاری و پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز را در دستور کار خود قرار داده که از سال ۹۸ نیز با تاسیس پلیس امنیت اقتصادی، این پلیس در قالب پلیس گمرک برای کمک در رصد و نظارت بر ورود و خروج کالا از مبادی رسمی انجام وظیفه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اجرای ششمین مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور

سردار مقیمی اضافه کرد: با توجه به تعامل سازنده سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی انتظامی در سطح کشور و بر اساس پیگیری‌های مستمر و هدفمند و توافقات صورت گرفته در هفته ناجا پلیس گمرک در ۸ گمرک زمینی و آبی کشور مستقر و در مجموع تعداد آن در گمرکات کشور به ۱۹ پلیس ارتقاء یافت.

این مقام ارشد پلیس، راه‌اندازی پلیس گمرک را گامی مؤثر در زمینه مبارزه با قاچاق دانست و تصریح کرد: با همکاری دولت، پلیس گمرک در گمرکات کشور مستقر و اکنون دست افرادی که از طریق استفاده از منافذ گمرکی اقدام به قاچاق می‌کردند، کوتاه شده است و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته به زودی شاهد استقرار پلیس گمرک در سایر گمرکات نیز خواهیم بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: پلیس امنیت اقتصادی ناجا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس امنیت اقتصادی ناجا پلیس امنیت اقتصادی پلیس گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۳۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه کالاهای نفتی طی ماه نخست ۱۴۰۳ در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، معادل ۲ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۳۳۱ تن، میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی معادل ۴ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۲۹۰ تن و مجموع تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۶ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۶۲۱ تن بوده است.

بارگیری بیش‌از ۱۱ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی

میزان بارگیری کالاهای نفتی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی فروردین‌ماه امسال، معادل ۵ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۶۹۶ تن، میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی ۵ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۴۸۱ تن و مجموع بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۱۱ میلیون و ۲۴ هزار و ۱۷۷ تن بوده است.

تخلیه و بارگیری بیش‌از ۷ میلیون تن کالای غیرنفتی

جمع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی طی ماه نخست سال ۱۴۰۳، معادل ۷ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۲۶ تن و جمع تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی ۹ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۷۷۲ تن بوده؛ همچنین مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۱۷ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۷۹۸ تن بوده است.

رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

تخلیه و بارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز طی فروردین‌ماه امسال، معادل ۱۹۹ هزار و ۹۶۲ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری طی مدت مشابه سال گذشته که معادل ۱۸۴ هزار و ۱۰۰ TEU بود، رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 6086550 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • کشف ۶۰ میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • کشف ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق
  • کشف ۱۵ دستگاه موتور سنگین قاچاق در تهران
  • کشف ۱۵ دستگاه موتورسنگین قاچاق + فیلم
  • کشف ۶ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق در بیرجند
  • کشف انبار ۱۰ میلیاردی بلور قاچاق در کهریزک
  • توقیف ۱۱ دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • توقیف ۱۱ دستگاه خودرو حامل ۶هزار لیتر سوخت قاچاق
  • کشف ۱۵ هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق در سمنان