Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- علی‌رغم دستور استاندار به شهرداری سنندج برای بازگشایی تفرجگاه آبیدر به منظور جلوگیری از ایجاد تجمع در پارک کودک، اما شهردار به این امر و حفظ سلامت مردم اعتنایی ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حدود هشت ماه از شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور و استان کردستان می‌‌گذرد و روز به روز وضعیت کرونا حادتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌روزها موج سوم کرونا سنگین‌تر از موج‌های اول و دوم در جریان است و نگرانی‌های مردم در خصوص بی‌تدبیری و بی‌عملی مسئولان استانی نسبت به داشتن برنامه‌ای برای جلوگیری از شیوع این ویروس، بیش از گذشته افزایش یافته است.

دوگانه معیشت و سلامت چالشی‌ست که مردم و مسئولان استان با آن روبه‌روند و این دوگانگی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را تحت تأثیر قرار داده است؛ در بسیاری از موارد مانند خیابان، بازارها، اماکن تفریحی و مراکز خدماتی و غیره نیز شاهد تجمع و خطر شیوع کرونا هستیم اما متولیان امر برنامه و تصیمات هدفمند برای اعمال محدودیت‌های خاص، جز «متهم کردن مردم به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی» ندارند.

تلخند ماجرا آنجاست که انگار از دید مسئولان شهری و استانی پارک کوهستانی آبیدر به‌عنوان عامل افزایش شمار مبتلایان کرونا، 7 ماه باید مسدود شود ولی برای نمونه، بازارها، پاساژهای سرپوشیده و تاناکورا سنندج در این روزهای اوج‌گیری کرونا هم، همچنان فعال باشد!، انگار در استان همه راه‌های افزایش آمار مبتلایان به کووید 19 مسدود شده و فقط این تفرجگاه مانع نابسامانی اوضاع است.

روند صعودی بستری بیماران کرونایی در استان خوزستان/ اجتماعات خانگی عامل 50درصد از موارد ابتلا استسیستان و بلوچستان در مرحله هشدار شیوع کرونا قرار گرفت / کرونا ‌همچنان قربانی می‌گیرد

تفرجگاه آبیدر به همراه سایر پارک‌های استان، جمعه، 8 فروردین‌ماه 99 و با تصمیم ستاد مقابله با کرونا مسدود شد؛ «حسین ذوالفقاری»، رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا، سوم اردیبهشت‌ماه 99، دستور بازگشایی پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها در سراسر کشور را اعلام و به صراحت عنوان کرد: همه پارک‌ها و بوستان‌ها از امروز 3 اردیبهشت به روی مردم باز هستند اما این امر ماه‌هاست که در مورد تفرجگاه آبیدر، اجرایی نشده است!

استاندار کردستان هم 12 مهرماه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، به شهرداری سنندج دستور داد تفرجگاه آبیدر را بازگشایی کند؛ استدلال نماینده عالی دولت در استان این بود که بازگشایی تفرجگاه، تمرکز جمعیت در برخی نقاط، مانند «پارک کودک» را خواهد کاست و این استدلال بر یک منطق کاملاً صحیح استوار بود.

حالا سؤال اینجاست چطور سایر دستورات استاندار در ستاد استانی مقابله با کرونا همچون «جلوگیری از برگزاری نماز جمعه، تعطیلی مدارس و آموزش مجازی به مدت دو هفته، تعطیلی آرامستان‌ها و فعالیت رستوران‌ها به‌‌صورت بیرون‌بر در سطح استان اجرایی می‌شود اما شهردار با گذشت بیش از سه هفته، هیچ اعتنایی به دستور بازگشایی تفرجگاه آبیدر نمی‌کند و بی‌تدبیری همچنان ادامه دارد؟!

یعنی شهردار و زیرمجموعه‌اش نمی‌دانند که با مسدود کردن این مسیر مشکلات عدیده ترافیکی و تجمع در پارک کودک سنندج به بار آورده‌اند و تصاویر منتشر شده در این رسانه، بیش از پیش این بى توجهى‌ها را به رخ می‌کشد. آیا نمی‌دانند محروم کردن مردم از حضور در این تفرجگاه، آن هم در حالی که هیچ قانونی در این‌باره وجود نداشته و استاندار به‌عنوان رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا صراحتاً دستور بازگشایی آن را صادر کرده، مصداق عینی تضییع حقوق عامه است؟

انتهای پیام/481/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۳۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد شهرداری نقش به‌سزایی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان دارد

استاندار کردستان گفت: شهرداری‌ها ویترین خدمات نظام هستند و نحوه عملکرد و خدمت‌رسانی‌ آنها نقش به‌سزایی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج اظهار کرد: شورا و شهرداری در این دوره خدمات خوبی را به مردم ارائه کرده‌اند که به شخصه از تمام این زحمات و تلاش‌ها قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: همان‌طور که بارها عنوان کرده‌ایم شهرداری‌ها ویترین خدمات نظام هستند و نحوه عملکرد و خدمت‌رسانی آنها نقش به‌سزایی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان دارد. استاندار کردستان خاطرنشان کرد: مطالباتی را که شهردار و اعضای شورای شهر مطرح کردند، دسته‌بندی و اولویت‌بندی خواهیم کرد و در یک جلسه کاری در شورای شهر بر اساس اولویت‌بندی‌ها به آن خواهیم پرداخت. زارعی‌کوشا گفت: در نشستی که در وزارت کشور داشتیم قول‌های مساعدی در مورد اختصاص ماشین‌آلات و اعتبارات از متولیان امر گرفته‌ایم که امیدواریم جامه عمل پوشانده شود. وی تصریح کرد: مردم کردستان ویژگی‌های خاصی دارند که منحصربه‌فرد است و آن اینکه قدرشناسی و قناعت از ویژگی‌های بارز این مردم است که نمونه آنها در هیچ جای کشور وجود ندارد. استاندار کردستان اضافه کرد: مردم این استان مردمانی قدرشناس هستند که حتی قدر کوچک‌ترین قدم‌هایی را که برایشان برداشته می‌شود، می‌دانند و این نشان از بزرگی آنهاست. زارعی‌کوشا با بیان اینکه گام‌های توسعه‌ای خوبی برداشته شده است اما هنوز مشکلاتی وجود دارد که باید برای رفع آنها برنامه‌ریزی کنیم، افزود: رفع مشکل بیکاری به عنوان یکی از مطالبات مردم در اولویت برنامه‌های دولت در استان است که سال گذشته کارهای خوبی انجام گرفته و توانستیم رتبه اول کاهش نرخ بیکاری را در کشور کسب کنیم. وی اضافه کرد: موضوع بیکاری در استان آن‌قدر مسئله بزرگی است که باید به صورت مستمر و چندین سال پیاپی برای رفع آن به صورت جهادی تلاش کرد. استاندار کردستان ادامه داد: رفع تورم و بیکاری از مطالبات مردم است که در سال‌جاری به صورت ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد. زارعی‌کوشا افزود: اقدامات خوبی در سطح استان صورت گرفته است که زمینه افزایش امید را در جامعه فراهم می‌کند، چرا که مردم معتقد هستند مدیرانی که سرکار هستند هدفشان خدمت به مردم است. وی با اشاره به اینکه گزارش پژوهشی و تحلیلی در ارتباط با فضای ۳۱ استان کشور انجام شده و قرار است در هیئت دولت مطرح شود، گفت: این پژوهش تغییر وضعیت استان‌ها را در شبکه اجتماعی توئیتر مورد بررسی قرار داده و با پنج رنگ آن را مشخص کرده است. استاندار کردستان با بیان اینکه بر مبنای این پژوهش کردستان در مرداد ۱۴۰۰ جزو سه یا چهار استانی بود که ۶۸ درصد توییت‌های منتشر شده مربوط به آن منفی بوده است، اضافه کرد: در دی ماه ۱۴۰۲، بهترین تغییر وضعیت داده شده مربوط به کردستان با شش دهم درصد منفی بود و از این نظر رتبه نخست را کسب کرده است. وی گفت: نتایج پژوهش مذکور معنادار و بیانگر فضای مطلوب ایجاد شده در استان است که در نتیجه جلب اعتماد و پشتیبانی که دولت و مجموعه مدیریتی استان در آن سهیم هستند، به وجود آمده است. زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: این وضعیت در شرایطی به وجود آمده است که شاهد تخریب‌های سنگینی از سوی معاندان خارج از کشور و بدخواهان داخلی بوده‌ایم. کد خبر 739737

دیگر خبرها

  • اصفهانی‌ها نمی‌پذیرند که زاینده‌رود به رودخانه فصلی تبدیل شود/ شهرداری خانه بزرگ مردم است
  • زاکانی مشکلات تهران را حل کرد و فقط مانده مسجدسازی در پارک ها / اگر در بوستان قیطریه فضای خالی دارید درخت بکارید
  • برنامه ریزی برای رفع بیکاری در کردستان
  • شب یا صبح؛ بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتی است؟/ ۵ دستور برای رفتن روی ترازو
  • توسعه فرهنگ کتابخوانی در احداث پارک‌های سنندج مورد توجه قرار گیرد
  • عملکرد شهرداری نقش بسزایی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان دارد
  • عملکرد شهرداری نقش به‌سزایی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان دارد
  • دستور استاندار کردستان به مدیران جهت اجرای شعار سال در استان
  • ۱۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در شهربازی کرمان
  • موانع سر راه ثبت جهانی پالنگان هرچه سریع‌تر رفع شود