Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، خبرگزاری کیودو نوشت: کاتسونوبو کاتو، دبیر ارشد کابینه دولت ژاپن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما با توجه به محیط امنیتی رو به دشوارتر شدن پیرامون ژاپن، معتقدیم، این مناسب است که یک پیشرفت مداوم و واقع بینانه به سمت خلع سلاح هسته‌ای داشته باشیم در عین اینکه قابلیتهای بازدارندگی خود برای مقابله با تهدیدات را حفظ کرده و تقویت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به معاهده ممنوعیت تسلیحات هسته‌ای که قرار است در ۲۲ ژانویه اجرایی شود، تصریح کرد: ژاپن در هدف این معاهده، نابودی تسلیحات هسته‌ای، شریک است اما همچنان که ما در برخورد با این مساله تفاوتهایی داریم، امضا کننده این معاهده نخواهیم بود.

ژاپن به عنوان تنها کشوری در دنیا که هدف حمله هسته‌ای قرار گرفته، به دنبال این بوده که خودش را یک پیشتاز تلاشهای بین‌المللی برای خلع سلاح هسته‌ای و عدم اشاعه نشان دهد.

اما ژاپن در عین حال برای محافظت از خودش در برابر تهدیدات از جمله موشکهای کره شمالی وابسته به چتر هسته‌ای آمریکا است و این نمیگذارد ژاپن ممنوعیت تمام عیار تولید، استفاده و انبار کردن تسلیحات هسته‌ای را تصویب کند.

هندوراس روز شنبه تبدیل به پنجاهمین کشور یا منطقه شد که معاهده ممنوعیت تسلیحات هسته‌ای را تصویب می‌کند و این راه را برای اجرایی ساختن این معاهده در ۹۰ روز دیگر هموار کرده در حالی که هیچ قدرت هسته‌ای به این معاهده نپیوسته است.

کاتو در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ژاپن مایل به مشارکت در آن به عنوان عضو ناظر است، بر لزوم "ملاحظه محتاطانه بر مبنای موضع ژاپن" تاکید کرد.

 

اخبار مرتبط تمهیدات ژاپن برای جلوگیری از حملات سایبری در المپیک توکیو پرسپولیس و نهمین نیمه نهایی تاریخ؛ رستگاری یا ناکامی؟ چالش ‌های داخلی و بین ‌المللی نخست‌ وزیر جدید ژاپن سیاستمداری که از سایه خارج ‌شد طوفان شدید هایشن در جنوب ژاپن

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا ژاپن معاهده ممنوعیت سلاح هسته ای سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی تسلیحات هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۳۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور

آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان تاکید کرد که مقامات لهستان آماده استقرار سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در خاک این کشور هستند.

براساس گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور لهستان در ادامه گفت: اگر متحدان ما تصمیم به استقرار تسلیحات هسته‌ای در چارچوب افزایش امنیت جناح شرقی ناتو بگیرند، ما برای آن آماده‌ایم. ما متحد ناتو هستیم و تعهداتی نیز در این زمینه داریم، یعنی صرفا یک سیاست کلی را اجرا می‌کنیم.

دودا اعلام کرد که این موضوع مدتی است که موضوع مذاکرات لهستانی-آمریکایی بوده است. او افزود: من قبلا چندین بار در این مورد صحبت کرده ام و باید اعتراف کنم که وقتی از من در این مورد سوال شد، اعلام آمادگی کردم.

به ادعای رئیس‌جمهور لهستان، روسیه به طور فزاینده‌ای در حال تقویت استان کالینینگراد از نظر نظامی بوده و اخیرا تسلیحات هسته‌ای خود را به بلاروس منتقل کرده است.   

در همین راستا سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در اکتبر ۲۰۲۳ گفت که روسیه در پاسخ به استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در اروپا مجبور شد به اقدامات جبران‌کننده متوسل شود. وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که در نتیجه سیاست‌های غرب در اروپا، سیستم اعتمادسازی و اقدامات کنترل تسلیحات که شامل خروج آمریکا از تعدادی از معاهدات امنیتی بود، از بین رفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم
  • گروسی: به زودی به ایران سفر می‌کنم
  • اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود
  • زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • اعلام شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور