Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش حماس فلسطین به مناسبت بیست و پنجمین سالگر شهادت بنیان‌گذار جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که تاثیر خون «شهید شقاقی» بیانگر ناکامی اشغالگران در توقف مقاومت فلسطین است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فلسطین الیوم امروز جنبش حماس فلسطین در بیست و پنجمین سالگرد شهادت «فتحی شقاقی» بنیان‌گذار جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که فلسطین همواره یگی از مردان صادق و رهبر مبارزی که برای آزادی ملتش جنگید را به یاد می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس اظهار داشت که شهید فتحی شقاقی نمونه و نماینده افکار و جهاد خود بود و تاثیری تازه در مسیر مقاومت ملی فلسطین بر جای گذاشت.

وی اظهار داشت، تاثیری که از شهید شقاقی به جا مانده همواره دلیل غیرقابل انکاری خواهد بود بر این که جنایت‌های ترور نمی‌تواند مسیر مبارزه با اشغالگران و یا تفکر مقاومت و جهاد را متوقف کند.

جنبش حماس همچنین بر وحدت مسیر و هدف فلسطینیان در یادبود فداکاری‌های امثال شهید شقاقی و تقویت اتحاد برای یک هدف واحد که آزادی همه فلسطین است تاکید کرد.

حماس: عادی سازی رابطه بیش از پیش سودان را متزلزل و ناامن خواهد کردحماس : لزوم توقف عادی‌سازی روابط با اشغالگران/سفر هیئت‌های عربی به مسجدالاقصی خنجری در پشت ملت فلسطین است

حازم قاسم گفت که خون شهید فتحی شقاقی بیانگر قدرت پیروزی خون بر شمشیر است و آگاهی ملت فلسطین هرگز با دروغ و فریب رژیم اشغالگر و طرفداران آن نابود نمی‌شود و در نهایت ایمان و انقلاب منجر به پیروزی و آزادی خواهد شد.

دکتر شهید «فتحی شقاقی» موسس و نخستین دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در 26 اکتبر سال 1995 در جزیره مالت توسط موساد ترور شد و این روز‌ها  در بیست و پنجمین سالگرد شهادت وی قرار داریم.

شهید «فتحی شقاقی» در کتاب خود با عنوان «امام خمینی، راه حل جایگزین»، با الهام از انقلاب اسلامی، بازگشت به اسلام و عمل به تکالیف دینی را راه حل مشکلات جهان اسلام به ویژه مسئله فلسطین معرفی کرده است.

وی با تاسیس جنبش جهاد اسلامی روند مبارزات فلسطین را از فاز تفکرات چپگرایانه به آموزه‌های اسلامی تغییر داد که همین تغییر رویکرد نقشی اساسی در دستاورد‌های مردم مسلمان فلسطین در چهار دهه اخیر داشته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جهاد اسلامی فلسطین حماس جهاد اسلامی فلسطین حماس جنبش جهاد اسلامی فتحی شقاقی شهید شقاقی جنبش حماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۳۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: ۳۰ افسر اسرائیلی را در اختیار داریم

به گزارش قدس آنلاین، این منبع در گفت‌وگو با العربی الجدید، صحت آنچه را رسانه‌های عبری نزدیک به دولت اشغالگر منتشر کردند، رد کرد مبنی بر اینکه حماس آزادی تنها ۲۰ اسیر به جای ۴۰ اسیر در مرحله اول توافق احتمالی را در دور اخیر مذاکرات قاهره پیشنهاد کرده است.

این منبع گفت: «در پی این ادعا گزارش‌های مطبوعاتی عبری منتشر شدند که نشان می‌دهند تعداد اسیران باقی‌مانده از ۲۰ تن تجاوز نمی‌کند که خلاف واقعیت است.»

این منبع گفت: «البته نمی‌توان به طور دقیق تعداد اسیران زنده را تعیین کرد، اما آنچه مسلم است این رقم بیشتر از آماری است که در رسانه‌های عبری منتشر می‌شود.»

وی فاش کرد که این جنبش به تنهایی حدود ۳۰ ژنرال و افسر شین بت را در اختیار دارد که در هفت اکتبر از یگان‌های نظامی و برخی از مواضع نظامی بسیار حساس دستگیر شدند.

وی با تاکید بر اینکه این افراد به ویژه در مکان‌های بسیار امن و دور از دست اشغالگران هستند و دسترسی به آنها تحت هر شرایطی غیرممکن است، در عین حال خاطرنشان کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اشغالگر و برخی از وزرای دولت وی اطلاعات زیادی را درباره هویت برخی از اسیران پرسنل نظامی مخفی می‌کنند تا مانع برانگیختن خشم در صفوف نیروهای رزمی شوند و بخش بزرگی از این موضع خشم از جانب سرلشکر نیتزان آلون، نماینده ارتش اسرائیل در هیئت‌های مذاکره کننده درباره اسرا، به دلیل سستی است که شاید نتانیاهو در این زمینه دارد.

این عضو حماس تاکید کرد که تنها راه برای آزادی اسیران اشغالگر از طریق مذاکرات جدی و متعاقب آن تعهد کامل به آتش‌بس و بازسازی است.

در حالی که تعداد دقیق اسرای اسرائیلی باقی مانده در غزه پس از بازگشت ۱۱۲ اسیر مشخص نیست، دفتر نتانیاهو از کشته شدن ۳۳ نفر از ۱۲۹ نفری که گفته می‌شود هنوز در نوار غزه بازداشت هستند، خبر داده است.

با این حال، تعداد پرسنل نظامی در میان آنها مشخص نشده است و این استراتژی اتخاذ شده توسط اشغالگران است که سعی می‌کند برخی از سربازان یا افسران بازنشسته یا ذخیره را به عنوان غیرنظامی طبقه بندی کند تا بهای مذاکره برای آنها را در جریان مذاکراتی که برای تبادل اسرا انجام می‌شود کاهش دهد. در حالیکه حضور اسرا در نزد بیش از یک طرف در غزه نیز امکان شمارش آنها را دشوار می‌کند.

این عضو جنبش حماس فاش کرد که «از سرگیری عملیات نظامی اشغالگران در شمال و مرکز، پس از آن که قبلاً اعلام کرده بود که مقاومت در آنجا نابودی شده به این برمی‌گردد که دریافته آنچه قبلاً ادعا می‌کرد، درست نیست». او تاکید کرد: مقاومت هنوز وضع خوبی دارد و همچنان به شیوه‌ای منضبط در ساختارهای یکپارچه عملیات را مدیریت می‌کند.

این منبع گفت که یحیی سنوار، رهبر جنبش حماس در غزه، «علیرغم جنگ جاری و عملیات اطلاعاتی اسرائیل که در طول روز متوقف نمی‌شود، از واقعیت جدا نیست در حالیکه ادعا می‌شود که سنوار در تونل‌ها مخفی شده است. اینها جز ادعایی از سوی نتانیاهو و آژانس‌های خبری‌اش نیست که به دنبال آن هستند تا شکست او را در دستیابی به اهداف اعلام شده به مردم اسرائیل و متحدانش سرپوش بگذارند. وی تاکید کرد که سنوار کار خود را به عنوان رهبر حماس در میدان انجام می‌دهد.

این منبع گفت که یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه اخیراً مناطقی را که شاهد درگیری بین مقاومت و ارتش اشغالگر بود، بازرسی کرد و با برخی از مبارزان جنبش در زمین و نه در تونل‌ها ملاقات کرد.

وی افزود: «مذاکراتی اخیراً بین رهبری جنبش در داخل و خارج - بدون اینکه ماهیت آنها مشخص شود - صورت گرفت که طی آن سنوار، رهبری جنبش در خارج را از وضعیت مقاومت در نوار غزه و آمار و گزارش‌های میدانی دقیق، قدرت و موقعیت مستحکم مقاومت و توانایی آن در مقابله با نیروهای اشغالگر مطلع کرد.»

از سوی دیگر، این عضو حماس با تاکید بر اینکه دولت آمریکا چهره واقعی خود را در دور مذاکرات به عنوان طرف اصلی جنگ غزه نشان داد نه یک میانجی، گفت: حماس «همیشه با تمام پیشنهادات مربوط به دستیابی به آتش‌بس جدی برخورد می‌کند».

وی گفت: از پایان دور قبلی مذاکرات، پس از شکست در تمام تلاش‌های فشار برای وادار کردن مقاومت به پذیرش شروط تسلیم به نفع دولت اشغالگر و آزادی اسرای اسرائیلی بدون تعهد واقعی که به درد و رنج ملت فلسطین پایان دهد، آمریکا خشمگین است.

این منبع با رد فشار میانجیگران مصر و قطر، تاکید کرد که مواضع قاهره و دوحه درک مطالبات و شرایط مقاومت است.

در همین زمینه، طلال عوکل، نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی، به العربی الجدید گفت که «به نظر می‌رسد مذاکرات به سمت بن بست می‌رود».

وی افزود: «مشکل مختص مربوط به میانجی‌های عرب نیست حتی اگر ترکیه وارد خط میانجی‌گری شود فرقی نمی‌کند زیرا نتانیاهو نمی‌خواهد، جنگ را متوقف کند و بعد از این همه مدت به اسیران اسرائیلی اهمیت نمی‌دهد و دولت آمریکا را پشت سر خود می‌کشاند.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از پیگرد قضایی و سیاسی پس از جنگ می‌ترسد
  • بازدید السنوار از میدان های جنگ
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • منبع حماس: ۳۰ افسر شاباک اسیر حماس هستند
  • حماس: ۳۰ افسر اسرائیلی را در اختیار داریم
  • ارسال پیام بازدارندگی در وعده صادق/ طوفان الاقصی ارکان رژیم صهیونیستی را به چالش کشید
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود
  • انتقال دفاتر جنبش حماس از قطر به طور رسمی تکذیب شد