Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@00:08:52 GMT

نماینده مجلس خواستار ساماندهی بازار مسکن شد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۳۳۶۶

نماینده مجلس خواستار ساماندهی بازار مسکن شد

غلامرضا شریعتی‌اندراتی روز دوشنبه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس اظهار کرد: امروز کشور ما درگیر مشکلات فراوان اقتصادی است که براساس اصول متعدد قانون اساسی به ویژه اصل سوم و ۴۳ که دولت را موظف کرده که نیازهای اساسی مردم از جمله مسکن، کار، بهداشت، تغذیه،  ایجاد رفاه،  رفع فقر و برطرف کردن هرگونه محرومیت و تامین بیمه، امکانات لازم برای تشکیل خانواده برای همه را در دستور کار خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون عمران افزود: حال سوال این است که با توجه به شرایط موجود جامعه که بیکاری لجام‌گسیخته در جامعه وجود دارد و جوانان برای تامین اشتغال دچار سردرگمی هستند، برنامه دولت چیست. امروزه اقشار محروم از تامین نیازهای اساسی و اولیه خود از جمله مسکن، بهداشت و تامین امکانات لازم برای تشکیل خانواده، دچار مشکلات اساسی هستند،  برنامه دولت در این رابطه چیست.

نماینده نکا در مجلس عنوان کرد: مردم از نمایندگان خود می‌پرسند، این نابسامانی اقتصادی در زمینه افزایش قیمت کالاها چه زمانی به پایان می‌رسد. برنامه دولت برای این وضعیت چیست؟ مردم از ما سوال‌ می‌کنند، اگر در حال حاضر دولتی به عنوان تدبیر و امید نداشتیم، وضعیت اقتصادی از این بدتر می‌شد.

وی خطاب به رییس جمهوری گفت: شما دولت خود را تدبیر و امید نامگذاری کرده‌اید، تدبیر شما برای برون‌رفت از مسائل اقتصادی کدام است. مردم باید به کدام تصمیم و عملکرد شما امید داشته باشند. مردم از عملکرد شما ناامید هستند. شما قسم یاد کرده‌اید که در اجرای قانون اساسی همه تلاش‌های خود را به‌کار بگیرید.  

منتخب مردم بهشهر، نکا و گلوگاه افزود: لذا شما را به خداوند، به داد مردم عزیز که سرمایه اصلی این نظام مقدس هستند در این شرایط برسید و با تدبیری که وعده دادید و امیدی که مردم به وعده شما چشم دوخته‌اند، مشکل مردم را حل کنید.

شریعتی‌اندراتی در تذکر به وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس تکالیف قانونی مبتنی بر اصول ۴۳ قانون اساسی که حق برخورداری از یک مسکن مناسب را برای آحاد جامعه تکلیف قانونی دولت به حساب می‌آید، با توجه به نیاز شدید مردم و ضرورت برون‌رفت از رکود حاکم بر بازار مسکن و توجه به این بخش که باعث رونق اشتغال خواهد شد و ۱۵۶ رشته فعالیت به طور مستقیم را تحت تاثیر قرار می‌دهد انتظار می‌رود با بسیج همه امکانات، نسبت به رونق این بخش اقدامات عاجل را فراهم آورید.

وی در تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: وضع بازنشستگان تامین اجتماعی، کارگران زحمتکش و افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی خوب نیست. انتظار می‌رود براساس اصل سوم قانون اساسی که رفع فقر و تامین رفاه را جزو وظایف دولت دانسته، نسبت به حل مشکلات این قشر زحمت‌کش و محروم اهتمام کنید.

این نماینده مجلس یازدهم در تذکر به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهارداشت: مناطق کوهستانی حوزه انتخابیه اینجانب در راستای زیرساخت‌های مخابراتی به شدت دچار مشکل هستند. عدم آنتن‌دهی تلفن همراه و نداشتن اینترنت جز مسائلی است که علیرغم مکاتبات و تذکرات تاکنون اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته است. انتظار می‌رود به قید فوریت دستور حل این مشکلات داده شود.

شریعتی‌اندراتی در تذکر به وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: امروزه بهره‌برداران عرصه کشاورزی از سیاست‌ها و برنامه‌های آن وزارتخانه به شدت گلایه‌مند هستند. عدم تامین نهاده‌های دامی دامداران به پرورش دهنده‌های طیور از جمله مرغ را به ورشکستگی نزدیک کرده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس یازدهم قانون اساسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس یازدهم قانون اساسی وزارت جهاد کشاورزی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس یازدهم قانون اساسی اخبار کنکور تذکر به وزیر قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۳۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین نماینده‌ای ویژه برای ساماندهی نیرو‌های کار خارجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ آقای سید صولت مرتضوی براساس این حکم افزایش سهم کشور از اشتغال نیروی کار ایرانی در بازار کار خارجی، و بهره مندی از فرصت‌های فرامزی و ظرفیت نهاد‌های بین المللی، و همچنین حمایت حقوقی از متخصصین و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور را به فروزان ماموریت داده است. 
ساماندهی حضور اتباع خارجی در بازار داخل ایران، با هدف صیانت از نیروی کار ایرانی نیز از دیگر ماموریت‌های نماینده ویژه وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور اعزام نیروی کار به خارج از کشور و اشتغال عنوان شده است. 
حامد فروزان دارای دکترای علوم ارتباطات و مدرس دانشگاه است و مسئولیت‌های دستیار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در امور مردمی سازی، مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، معاون بین الملل بنیاد ایرانشناسی، از جمله سوابق کاری وی بوده است.

دیگر خبرها

  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • بدری نماینده مجلس: وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است
  • قالیباف: گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود
  • نماینده مجلس: ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و یک منظومه شمسی دیگر برای او تصویر می‌کنند
  • نماینده مجلس: ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و یک منظومه شمسی دیگر برای او تصویر می کنند / با ۴۰۰ محافظ به این شهر و آن شهر می روند بعد می گویند به میان مردم رفتیم
  • تعیین نماینده‌ای ویژه برای ساماندهی نیرو‌های کار خارجی
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • صندوق ملی مسکن؛ حیاط خلوت دولت یا منبع مولد تسهیلات؟