Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان اعلام کرد که باکو برای دفع هر نوع تجاوزی به خاک این کشور از جنگنده های اف ۱۶ ترکیه استفاده می کند.

این وضعیت در حالی است که صبح امروز برای سومین بار آذربایجان و ارمنستان با برقراری آتش بس در قره باغ موافقت کردند اما ساعتی بعد از اجرای این آتش بس مجددا آن را نقض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در همین رابطه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ساعاتی بعد از اعلام آتش بس سوم در قره باغ، نیروهای مسلح ارمنستان را به نقض آن متهم کرد.

وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد: به رغم اعلام آتش‌بس انسانی جدید در ساعت ۸ صبح روز ۲۶ اکتبر، نیروهای مسلح ارمنستان یک بار دیگر توافق به دست آمده را نقض کردند.

از طرف دیگر، وزارت دفاع ارمنستان طرف آذربایجانی را در جهت شمال شرقی خط تماس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به نقض آتش‌بس متهم کرد.

«شوشان استپانیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد: در نقض آشکار توافق آتش‌بس بشردوستانه که در آمریکا منعقد شد، طرف آذربایجانی آتش توپخانه‌ای را بر مواضع آرتساخ (جمهوری خودخوانده قره‌باغ کوهستانی) در جهت شمال شرق خط تماس گشود.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مشترک با روسیه و فرانسه، از توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای آتش‌بس انسانی خبر داده بود.

دور جدید درگیری‌های نظامی ارمنستان و آذربایجان از تاریخ ششم مهر آغاز شده و تا کنون سه بار طرفین با برقراری آتش بس موافقت کرده اند اما هر سه بار این آتش بس از سوی هر دو طرف نقض شده است.

کد خبر 5056528 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: الهام علی اف جنگنده اف 16 ترکیه مناقشه قره باغ ارمنستان جمهوری آذربایجان ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ عادی سازی روابط با اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 فلسطین ویروس کرونا سودان ایران عربستان سعودی فرانسه مناقشه قره باغ ترکیه وزارت دفاع قره باغ آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۳۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «الهام علی‌اف» رییس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز سه‌شنبه اعلام کرد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان درک مشترکی نسبت به توافق صلح دارند، هم‌اکنون آنچه باقی مانده بررسی و هماهنگی جزییات این توافق است.

الهام علی‌اف اواخر اسفند پارسال اعلام کرد که باکو بیشتر از هر زمانی به صلح با کشور همسایه یعنی ارمنستان نزدیک است. علی‌اف در آیین گشایش یازدهمین مجمع جهانی باکو با محوریت «احیای یک جهان از هم گسسته»، گفت: هم‌اینک بیشتر از هر زمانی به صلح با ارمنستان نزدیک هستیم. آذربایجان آماده ادامه مذاکرات صلح با ایروان است زیرا زمان پایان دادن به بی‌ثباتی در منطقه فرارسیده است.

مجمع جهانی باکو از سال ۲۰۱۳ برگزار می‌شود. یکی از مبتکران ایجاد این مجمع، «باشگاه / کلوپ مادرید» است که بیش از ۸۰ رییس جمهور و نخست وزیر اسبق را از ۵۶ کشور جهان گرد هم می‌آورد.

ایروان و باکو پارسال با میانجی‌گری روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا مذاکرات برای صلح در آینده را آغاز کردند. نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان اواخر ماه مه سال جاری گفت که ایروان آماده به رسمیت شناختن حاکمیت جمهوری آذربایجان در مرزهای شوروی سابق از جمله قره‌باغ است.

با وجود توقف مذاکرات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دو کشور کار بر روی متن توافقنامه صلح را ادامه دادند. پس از دیدار علی اف و پاشینیان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، تصمیم گرفته شد که مذاکرات از سر گرفته شود.

کد خبر 6086826

دیگر خبرها

  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • مأموریت جدید مجلس شورای اسلامی به وزارت دفاع
  • تصاویر رزمایش آذربایجان در منطقه نخجوان