Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@14:08:35 GMT

پایان حضور فیزیکی برای دریافت کد معاملاتی

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۶۳۴۴۳

پایان حضور فیزیکی برای دریافت کد معاملاتی

طبق این سازوکار جدید، دیگر نیاز نیست فرد برای دریافت کد معاملاتی از منزل خود خارج شده و زمانی را صرف حضور در شعب کارگزاری‌ها و دفاتر پیشخوان دولت کند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، همزمان با روزهای پررونق بازار سرمایه و داغ شدن تب سهامداری، بورس کشور شاهد ورود موج تازه‌ای از مردمی بود که برای دریافت کد معاملاتی به کارگزاری‌ها مراجعه می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگزاری‌هایی که تا پیش از آغاز این موج، به صورت ماهانه مراجعاتی برای دریافت کد معاملاتی داشتند، حالا شاهد تشکیل صف‌های عریض و طویل در برخی شعب خود بودند. اما این فقط کارگزاری‌ها نبودند که با این صفوف مواجه شدند؛ از اواخر سال گذشته، دفاتر پیشخوان دولت نیز با حضور انبوهی از مردمی روبرو بودند که برای احراز هویت به ناچار باید در این دفاتر حاضر می‌شدند.

بیشتر بخوانید:

رد پای پالایشی یکم و حقوقی‌ها در ریزش بورس

در همین ایام بود که نگرانی از شیوع ویروس کرونا در کشور، موضوع ارائه خدمات غیرحضوری به متقاضیان را بیش‌از قبل بر سر زبان‌ها انداخت و نهایتا با موافقت مراجع رسمی، شورای بورس این امکان را در اختیار برخی کارگزاری‌ها قرار داد. در این میان برخی کارگزاری‌ها که پیش از این زیرساخت‌های خود برای توسعه ارائه خدمات دیجیتالی به مشتریان خود را فراهم کرده بودند، در این زمینه پیش‌قدم شدند.

طبق این سازوکار جدید، دیگر نیاز نیست فرد برای دریافت کد معاملاتی از منزل خود خارج شده و زمانی را صرف حضور در شعب کارگزاری‌ها و دفاتر پیشخوان دولت کند. برمبنای فرآیند مورد نظر، متقاضیان با مراجعه به یکی از کارگزاری‌های ارائه دهنده این خدمات؛ ابتدا برای افتتاح حساب، اطلاعات عمومی خود را به صورت آنلاین ثبت می‌کنند. سپس مدارک مورد نیاز را در سایت مربوطه بارگذاری کرده و این اطلاعات به کارگزاری منتقل می‌شود.

فرآیند احراز هویت که پیش از این می‌بایست به صورت حضوری انجام می‌شد، پس از طی مراحل عنوان شده، به صورت غیرحضوری، توسط کارگزاری صورت گرفته و سپس کد معاملاتی بدون نیاز به حضور فیزیکی فرد در شعب، در اختیار او قرار می‌گیرد. در حال حاضر از میان 108 کارگزاری فعال در کشور، مجوز احراز هویت غیرحضوری تنها به تعداد محدودی از کارگزاری‌ها اعطا شده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ بورس شاخص بورس بازار بورس بورس تهران فرابورس سازمان بورس و اوراق بهادار سازمان بورس بورس کالا اخبار بورس شورای عالی بورس بازار بازار سرمایه بازار سهام سهام سرمایه گذاری کارگزاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور رئیس جمهور ایران در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی در سریلانکا | ویدئو

دریافت 7 MB دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ویدئویی از حضور رئیسی در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی اوماتویا ببینید.

کد خبر 846858 منبع: مهر برچسب‌ها ایران و سریلانکا خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم

دیگر خبرها

  • پایان بارگذاری: پرسپوليس در انتظار خبر مهم
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • بهترین بروکرهای فارکس: راهنمای انتخاب برترین‌ بروکر فارکس
  • استقلال از شکایت ۴۲میلیاردی یک ایجنت تبرئه شد
  • حضور رئیس جمهور ایران در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی در سریلانکا | ویدئو
  • تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
  • بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!
  •  ۲۰ اردیبهشت‌ماه آخرین‌ مهلت تبدیل پروانه کسب فیزیکی به الکترونیکی
  • مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود