Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیرو فرمان مقام معظم رهبری در روزهای اول شیوه کرونا در کشور و با مشارکت ده‌ها نفر از اساتید دانشگاه‌های بزرگ کشور و براساس شواهد علمی و تجربی، طرح مقابله با ویروس کووید-۱۹ با نام شهید حاج قاسم سلیمانی تهیه و ارائه شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی بسیج جامعه پزشکی،  پیرو فرمان مقام معظم  رهبری در روزهای اول شیوه کرونا در کشور و با مشارکت ده‌ها نفر از اساتید دانشگاه‌های بزرگ کشور و براساس شواهد علمی و تجربی، طرح مقابله با ویروس کووید-۱۹ با نام شهید حاج قاسم سلیمانی تهیه و ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح با مشارکت هزاران نفر از نیروهای فنی و تخصصی بسیجی برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا خواهد رسید و در آن بیماران به صورت فعال و بنا به تمایل خود در منزل یا نقاهتگاه‌های تجهیزشده، تحت مراقبت های بهداشتی و درمانی قرار می‌گیرند و به جای قرنطینه گسترده کشور که ضررهای فراوان آن به اقتصاد و معیشت مردم خصوصاً در روزهای تحریم های ظالمانه احساس شده، موضوع قرنطینه هوشمند از طریق ردگیری این ویروس انجام خواهد شد. 

برآورد هزینه اجرای این طرح به نسبت هزینه‌هایی که این پدیده منحوس بر اقتصاد کشور وارد نموده، نیز بسیار اندک و ناچیز است.

لازم به ذکر است طرح ابداعی بسیج جامعه پزشکی با نام حاج قاسم سلیمانی در راستای کمک به اجرای بهتر سیاست های وزارت بهداشت به عنوان‌ متولی کنترل این بیماری در کشور تهیه و معرفی شده است.

انتهای پیام/4148

منبع: آنا

کلیدواژه: تهران بسیج جامعه پزشکی درمان بیماری مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۳۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟

آبله، بیماری که تنها در قرن بیستم باعث مرگ ۵۰۰ میلیون نفر در جهان شد، تنها بیماری انسانی است که ریشه‌کن شده است.

به گزارش ایسنا، با این حال، یک گزارش جدید با عنوان «وضعیت مقابله با آبله در آینده» از آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی (NASEM) استدلال می کند که ایالات متحده و جامعه جهانی باید برای بازگشت آبله آماده شوند.

بر اساس داده های این گزارش، آبله ممکن است از راه‌های مختلف به جامعه جهانی بازگردد و شیوع یابد. این گزارش همچنین بیان می‌کند آماده‌سازی در برابر بازگشت آبله و به منظور جلوگیری از گسترش سایر بیماری‌های ناشی از ویروس‌ها در یک خانواده مانند ویروس ام پاکس (آبله میمونی) که در سال ۲۰۲۲ شیوع جهانی پیدا کرد و همچنان نیز یک نگرانی بهداشتی است، کلیدی است.

به گفته متخصصان، واکسن‌ها و داروهای آبله نیز اثربخشی و پتانسیل‌هایی را برای پیشگیری و درمان آبله میمونی و سایر ویروس‌ها در خانواده ویروس آبله دارند و این نیز به نوبه خود دلیل مهم دیگری است که ما باید به تحقیق در مورد ویروس‌های آبله ادامه دهیم و اقدامات متقابل پزشکی از جمله راه‌های تشخیص و واکسن‌ها را توسعه دهیم.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، حتی یک مورد شیوع آبله یک مسئله جهانی بزرگ خواهد بود، بنابراین ما باید هوشیار باشیم. دانشمندان و متخصصان پزشکی همچنین باید بدانند که علائم آبله بسیار شبیه به بیماری هایی مانند آبله میمونی است که اخیراً شایع شده است. اگر شیوع آبله وجود داشته باشد، باید سریعاً آن را تشخیص دهیم.

آخرین نمونه طبیعی ویروس آبله در اکتبر ۱۹۷۷ تشخیص داده شد و سازمان جهانی بهداشت ریشه‌کن کردن بیماری را با انجام عمل پیشگیری آبله‌کوبی «از سطح زمین» در ۱۹۸۰ تأیید و آن را به تنها بیماری انسانی ریشه کن شده تبدیل کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • بیانیه بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص انتشار خبر «اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل!»
  • راه شهید سلیمانی در مبارزه با اسرائیل ادامه دارد
  • روسیه: وقتی آمریکا قاسم سلیمانی را هدف قرار داد گفتیم امنیت منطقه به خطر می‌افتد
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • جان فدای ایران، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی + فیلم
  • (ویدئو) حال و هوای گلزار شهدای کرمان مزار حاج قاسم سلیمانی همزمان با حمله ایران به اسرائیل
  • ببینید | واکنش مردم در مزار شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از حمله سپاه به اسرائیل