Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شیرزاد نجفی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: پروژه‌های آبخیزداری در ۱۳ حوزه شهر خرم آباد با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه به منظور کنترل سیلاب بخشی از شهر خرم آباد و جلوگیری از خسارات وارده به اماکن مسکونی و زیرساخت‌های شهری این پروژه‌ها اجرایی شده است، عنوان کرد: این پروژه‌ها شامل «فلک الدین»، «سرمرغ»، «قلعه سنگی»، «زرین چغا»، «ریمله»، «سرآسان»، «کرگانه»، «شوراب»، «قلعه گل»، «پیرجد»، «کرگاه»، «کاکاشرف» و «سرسراب» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، افزود: این عملیات‌های آبخیزداری در سطح ۱۴۰ هزار هکتار با انجام عملیات مکانیکی شامل بندهای سنگی ملاتی و خاکی، بیومکانیکی شامل بندهای خشکه چین و فلسی شکل و همچنین بیولوژیک شامل نهال کاری و افزایش پوشش گیاهی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال اجرا هستند.

نجفی، هدف نهایی از اجرای این قبیل کارهای آبخیزداری را کنترل رواناب، جلوگیری از سیلاب، تقویت آب‌های زیرزمینی، جلوگیری از فرسایش خاک، اخذ رسوب و … دانست و تصریح کرد: در اجرای عملیات آبخیزداری به ازای هر هکتار، ۵۳۰ مترمکعب آب ذخیره می‌شود.

وی، گفت: با انجام این عملیات‌ها در شهر خرم آباد، سالیانه ۷۳ میلیون مترمکعب رواناب کنترل و ذخیره خواهد شد.

کد خبر 5056520

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل منابع طبیعی لرستان پروژه آبخیزداری سیلاب ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا شهرکرد گرگان کرمانشاه شهادت امام رضا ع نیروی انتظامی هفته ناجا ستاد ملی مقابله با کرونا مراسم عزاداری هفته نیروی انتظامی شهر خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از سد کارون ۳ به شهرستان ایذه با احداث تونل آغاز شده است و در صورت تامین اعتبار تا سال ۱۴۰۵ به پایان خواهد رسید.

محمد خانچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: یکی از مهمترین مصوبات سفر ریاست جمهور به استان آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از دریاچه کارون ۳ به ایذه و پس از آن باغملک، قلعه‌تل، رامهرمز، هفتکل و مناطق اطراف برای آب شرب و کشاورزی بود که باید سال‌ها پیش انجام می‌شد.

وی افزود: با اجرای این پروژه انتقال آب اراضی ایذه، باغملک، رامهرمز و مناطق اطراف از لحاظ کشاورزی متحول می‌شود و با اجرای طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری زمین‌های مسیر را تا جایی که بودجه تخصیص داده شود، آماده خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: طرح آب‌رسانی به شهرهای شمال شرق استان با هدف تأمین کمی و کیفی آب شرب شهرهای ایذه، باغملک، قلعه تل، میداود، صیدون، رامهرمز، هفتکل و ۶۸۹ روستای تابع با جمعیتی بالغ بر ۷۳۰ هزار نفر به میزان ۶۲ میلیون مترمکعب، تأمین آب کشاورزی ۲۰ هزار هکتار زمین و توسعه ۴۰ هزار هکتار باغ‌های دیم به میزان ۹۸ میلیون مترمکعب خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: فعالیت این پروژه از جمله احداث تأسیسات برداشت آب و تونل به طول ۹۰۰ متر و با ظرفیت ۱۱.۱ مترمکعب بر ثانیه و احداث ایستگاه پمپاژ با همین ظرفیت، حفر تونل انتقال آب به طول ۴.۵ کیلومتر، احداث تصفیه‌خانه با ظرفیت ۲۵۶ هزار مترمکعب در شبانه‌روز، احداث پل به طول ۱۲۰ و عرض شش متر، اجرای پست برق ۴۰ مگاواتی و شبکه‌ی فشار قوی، اجرای خط انتقال آب شرب ۱۵۰۰ میلی‌متر به طول ۲۵ کیلومتر و آب کشاورزی به قطر ۸۰۰ تا ۱۸۰۰ میلیمتر به طول ۱۰۵ کیلومتر است.

خانچی با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز پروژه هشت هزار میلیارد تومان است، گفت: فاز نخست که در حوزه شهرستان ایذه است با عملیات احداث تونل آغاز شده است و در صورتی که مشکل تأمین اعتبار و بودجه ایجاد نشود، این پروژه در شهرستان ایذه تا سال ۱۴۰۵ به پایان خواهد رسید و سرانجام پس از سال‌ها انتظار مردم ایذه می‌توانند از آن استفاده کنند.

کد خبر 747184

دیگر خبرها

  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی
  • آغاز اجرای پروژه تعریض محور دهگلان_ بلبان آباد
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • این سد از بروز فاجعه انسانی در سیستان و بلوچستان جلوگیری کرد
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • روزی جهانی برای پاسداشت محیط زیست
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد