Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، نبی‌الله خون‌میرزایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران در رابطه با ممنوعیت دو ساله صید ترال اظهار کرد: با توجه به دغدغه‌های ایجاد شده در مردم، مسئولان، سمن‌های محیط زیستی، جامعه صیادی و افکار عمومی در خصوص صید فانوس ماهیان به ویژه آسیب‌های زیست محیطی، ضرورت بررسی آن به وجود آمد و اطلاعات نادرست باعث تشویش در اذهان عمومی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در دوره جدید هم با حساسیت بالا به این موضوع پرداخت و جلسات بسیاری را با این فراکسیون داشتیم که در نهایت مقرر شد یک کارگروه فنی و علمی این موضوع را بررسی کرده و در قبال آن تصمیم‌گیری کند.

خون میرزایی با اشاره به اعضای کارگروه علمی و فنی تشکیل شده در زمینه فانوس ماهیان عنوان کرد: اعضای این کارگروه را سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، اصغر عبدولی از اعضای هیئت علمی پژوهشکده زیست محیطی دانشگاه شهید بهشتی و محمود بهمنی رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور تشکیل داده و سازمان شیلات ایران هم به عنوان بخش اجرا به این کارگروه دعوت شد.

رئیس سازمان شیلات ایران افزود: در نهایت این کارگروه بر روی اجرای یک برنامه آیش و پایش ذخایر فانوس ماهیان با ممنوعیت دو ساله صید ترال فانوس ماهیان توافق کردند و در این راستا، مطالعات ارزیابی بر روی ذخایر آبزیان و تصمیم‌گیری بر اساس مطالعات آینده در راستای بهره‌برداری پایدار و بهینه فانوس ماهیان انجام می‌شود.

خون میرزایی با اشاره به ایجاد برخی موانع برای کشتی تحقیقاتی شیلات اذعان کرد: امیدواریم فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی به مؤسسه تحقیقاتی شیلات در راستای رفع موانع دریانوردی کشتی تحقیقاتی این سازمان کمک کند و با تأمین اعتباری لازم برای تهیه تجهیزات لازم این کشتی، برنامه مطالعات پایش ذخایر اجرایی شود و همزمان با این مطالعات، صید فانوس ماهیان متوقف شود.

وی افزود: مقرر شد، طرح پایش ذخایر فانوس ماهیان از آذر ۹۹ شروع شود که در این مطالعات با آسیب شناسی صید فانوس ماهیان، تحقیقات به روز شده‌ای را استحصال کنند و مطالعات به روز شده را در جهت بازنگری فعالیت ناوگان به‌کار ببندیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: این بازنگری شامل تجهیزات و ناوگان، تعداد ناوگان، روش صید، تجهیزات مورد نیاز صید و برنامه صید خواهد بود که امیدواریم پس از انجام این تحقیقات، یک برنامه جامع برای بازنگری صید فانوس ماهیان به دست بیاید.

وی با تاکید بر عدم صید ترال فانوس ماهیان در خلیج فارس خاطرنشان کرد: صید فانوس ماهیان، صید ترال میانی در اعماق ۲۰۰ متر و فاصله بیش از ۱۲ مایل از ساحل است که تنها در دریای عمان و در محدوده صیدگاهی مقابل بندر جاسک انجام می‌شد.

خون میرزایی عنوان کرد: تشکیل کارگروه و جلسات مرتبط با مخاطرات زیست محیطی صید ترال فانوس ماهیان از چندین ماه قبل شروع شده بود که در این چند روز به نتیجه رسیده است.
 

انتهای پیام/

کد خبر: 1078543 برچسب‌ها صید ترال سازمان بنادر وکشتیرانی ایران وزارت جهاد کشاورزی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: صید ترال وزارت جهاد کشاورزی صید فانوس ماهیان جهاد کشاورزی خون میرزایی پایش ذخایر محیط زیست صید ترال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۳۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از پایش و خوداظهاری سه هزار و ۱۷۰ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی استان در سال گذشته، خبر داد.

یوسف یوسفی ۸ فروردین در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ۷۰۸ فقره اخطاریه رفع آلودگی زیست‌محیطی در این مدت صادر شده افزود: رعایت نکردن قوانین و مقررات محیط‌زیست توسط تعدادی از واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی و تداوم آلودگی، باعث شد، این واحدها به مقام‌های قضایی معرفی شوند.

وی هدف اصلی از پایش‌ واحدهای صنعتی و تولیدی را برخورد با واحدهای متخلف و شناسایی واحدهای آلاینده عنوان و اظهار کرد: این پایش ها در ایام نوروز تشدید می‌شود.

یوسفی با بیان اینکه انتظار می رود، در راستای افزایش سلامت عمومی، همه واحدهای صنعتی و تولیدی استان ضوابط زیست‌محیطی را رعایت کنند، گفت: پیشگیری و جلوگیری از هرگونه آلودگی محیط زیست جزو وظایف سازمان حفاظت محیط زیست است و لازمه تداوم فعالیت‌های واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی، رعایت ضوابط زیست محیطی است که در واقع یکی از شروط اصلی محسوب می شود که باید مورد توجه ویژه این واحدها قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ابتکار رومانی در راستای اقتصاد پایدار سبز
  • پایش نوروزی مناطق کوهستانی و مرزی قندیل شهرستان پیرانشهر
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • پایش بیش از ۶۰۰۰ دستگاه بی‌خطرساز در مراکز درمانی و بیمارستانی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • افزایش باکتری‌های مفید روده با اجزای زیست فعال کینوآ
  • کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک تشکیل می‌شود
  • امضای سند همکاری با ارمنستان برای پایش رودخانه ارس