Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، این روزها یکی از داغترین سوژه‌های کاربران و مخاطبان، پیرامون آزمون استخدامی دولت است.

موضوع از این قرار است که هشتمین آزمون مشترک دستگاه‌های اجرایی طبق ضوابط و مقررات آزمون‌های قبلی در جریان بود و ثبت نام از متقاضیان نیز صورت گرفت. درحالی که حدود یک ماه تا برگزاری آزمون باقی مانده بود قانون اولویت دار شدن بومی گزینی در استخدام‌ دستگاه‌های اجرایی به دولت ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله باعث شد سازمان استخدامی و سنجش در اطلاعیه‌هایی از داوطلبان بخواهند براساس ضوابط جدید ثبت نام خود را ویرایش کنند.

همین موضوع باعث اعتراض بسیاری از داوطلبان شد و حدود 2 هزار نفر از کاربران خبرگزاری فارس بر لزوم تجدیدنظر در ضریب بومی‌گزینی آزمون استخدامی تاکید کردند.

در این راستا گزارش مبسوطی از خواسته‌ها و مطالبات کابران و متقاضیان تهیه و مسئولان نیز به تشریح چارچوب‌های قانونی موضوع پرداختند.

در روزهای اخیر پیشنهاداتی در زمینه تعدیل ضریب بومی گزینی مطرح شده است. برخی کاربران عنوان می‌کنند:« آیا امکان دارد ضریب 1.4 بومی شهرستان ها رو به جای آزمون کتبی توی آزمون شفاهی لحاظ کنند؟ اگر این اتفاق رخ دهد عملا خواسته داوطلبان تا حدود زیادی محقق می‌شود و خلاف قانون مجلس هم نیست. اکنون آزمون کتبی 70 درصد نمره و آزمون شفاهی 30 درصد نمره دارد.»

برای پاسخ به این سوال موضوع را با معاون روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی در میان گذاشتیم. محمدرضا آقاظهیری در این رابطه به فارس می‌گوید: این مباحث در حیطه اختیارات شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی بوده که در این رابطه تصمیم‌گیری کرده است. جلسه شورای توسعه مدیریت از اعضای صاحب نظر از حوزه های مختلف تشکیل می‌شود و تصمیماتش اصولی و ناظر بر تمامی ابعاد موضوع است.

به گزارش فارس، شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی بنا به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور بخشنامه‌ای در رابطه با شرایط بومی بودن داوطلبان و نیز اعمال آن در نتایج آزمون صادر کرده است.

در این بخشنامه که از سوی جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی ابلاغ شده، آمده است:‌ بنا به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و به استناد قانون اصلاح ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری (مصوب مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۱۶ مجلس شورای اسلامی) با ایجاد اولویت برای داوطلبان بومی شهرستان ها (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استان ها) در امتحانات مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور به شرح ذیل موافقت نمود:

ماده ۱- با توجه به تعریف داوطلبان بومی شهرستانی مورد اشاره در ماده واحده قانون فوق الذکر، که داوطلب باید متولد یا ساکن با سابقه ده سال سکونت در همان شهرستان باشد، بومی بودن افراد از طریق ذیل احراز می گردد؛

۱ - ۱ - شهرستان محل تولد مندرج در شناسنامه داوطلب با شهرستان مورد تقاضا یکی باشد.

تذکر: با توجه به تغییرات تقسیمات کشوری در سال های مختلف، در صورت اختلاف نظر یا ابهام در خصوص شهرستان محل تولد، ملاک عمل نظر اداره کل ثبت احوال استان مربوطه خواهد بود

۲ - ۱ - استفاده از اولویت بومی از طریق سکونت بموجب تایید ساکن بودن و حداقل ده سال سکونت با ارائه استشهاد محلی بر اساس فرم پیوست ممهور به مهر نیروی انتظامی (پاسگاه یا کلانتری محل) در شهرستان مورد تقاضا خواهد بود. 

تبصره: داشتن گواهی تحصیل در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی با دبیرستان در شهرستان محل مورد تقاضا با تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوطه می تواند به عنوان تمام یا قسمتی از سابقه ده سال سکونت به شرط ارائه استشهاد محلی مبنی بر تایید ساکن بودن فعلی فرد در شهرستان محل مورد تقاضا ملاک محاسبه قرار گیرد.

۳ - ۱ - مبنای شهرستان برای تعیین بومی بودن، تقسیمات کشوری در اولین روز ثبت نام برای آزمون می باشد

ماده ۲- بر اساس مفاد ماده واحده قانون فوق الذکر، داوطلبان بومی شهرستانی نسبت به سایر داوطلبان غیر بومی دارای اولویت می باشند.

اولویت بومی به شرح ذیل اعمال خواهد شد. نمره مکتسبه داوطلب بومی شهرستانی در آزمون کتبی(مجموع وزن چهل درصد (۴۰) برای حیطه عمومی و شصت در صد (۶۰٪) برای حیطه تخصصی) با ضریب «یک و چهار دهم» (۱/۴) محاسبه و ملاک عمل قرار می گیرد.»

ماده ۳ - حد نصاب آزمون، کسب حداقل پنجاه درصد (۵۰) نمره مکتسبه نفر اول با ارزش وزنی چهل درصد (۴۰٪) برای حیطه عمومی و شصت درصد (۶۰) برای حیطه تخصصی در هر شغل - شهرستان در هر یک از دستگاههای اجرایی می باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آزمون هشتمین آزمون مشترک دستگاه های اجرایی سازمان اداری و استخدامی بومی گزینی داوطلبان سازمان اداری و استخدامی بومی شهرستان شهرستان محل مورد تقاضا بومی گزینی برای حیطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت فردا قطع می‌شود؟

به گزارش خبرآنلاین، رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.

عبدالرسول پور عباس در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با مسئولان بخش های مختلف اعم از سازمان های اجرایی، اطلاعاتی و امنیتی برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ امن و سالم انجام شده است و داوطلبان با خیال راحت در جلسه آزمون شرکت کنند.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند که جای تقدیر و تشکر دارد و با همکاری پلیس فتا شبکه‌های کلاهبرداری در فضای مجازی شناسایی شده و برخورد لازم با آن‌ها انجام می‌شود؛ لذا بار دیگر از داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها درخواست می‌شود فریب این شبکه‌های اجتماعی کلاهبرداری مدعی تقلب کنکور را نخورند که خسارات وارده و محرومیت‌ها به هیچ عنوان قابل گذشت و جبران نیست.

وی در ادامه تصریح شد: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر همان روز برگزار می شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح پس فردا جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی شود، گفت: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

پور عباس تاکید کرد: فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899157

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر علوم از محل انتظار والدین داوطلبان کنکور ۱۴۰۳
  • رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان
  • اعلام زمان و مکان بررسی مدارک آزمون استخدامی آموزگاری در فارس
  • آغاز آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس، همزمان با سراسر کشور
  • مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس
  • شرکت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود
  • اینترنت فردا قطع می‌شود؟
  • جزییات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس اعلام شد
  • جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس